Mercedes-Benz 710 SSK Count Trossi

KK Scale | 1930

Istoria modelelor W06, construite între 1927 și 1934 de compania Mercedes este populată de personalități deosebite, atât în sfera creației și a producției, dar și în ceea ce-i privește pe proprietarii acestor modele care, prin contribuția lor, au marcat în timp industria auto. Cea mai interesantă descriere care se poate enunța despre modelele clasei S ale acelor vremuri este aceasta: „mașini fabricate de Daimler și concepute de Porsche”.

Seria W06 includea modelele S, SS, SSK și SSKL, ele fiind create atât pentru stradă cât și pentru curse; și-au dovedit din plin calitățile sportive în celebrele curse Le Mans sau Mille Miglia, grație motoarelor puternice, foarte performante pentru acele timpuri.

#36038 este numărul șasiului finalizat de Mercedes în 1930. Acesta a fost inițial trimis tocmai în Japonia unui comerciant din Tokio, fiind o comandă specială datorită amplasării volanului pe partea dreaptă, o construcție realizată de Mercedes Benz în cazuri speciale, doar la cerere. Fără a-și găsi un proprietar în „țara soarelui-răsare”, șasiul a fost returnat la  Stuttgart, de unde ajunge în 1932 în posesia contelui Carlo Felice „Didi” Trossi, un pasionat al curselor auto, pe atunci președinte al scuderiei Ferrari.

Fiind și un anglofil renumit, contele trimite în Anglia șasiul pentru a i se adăuga caroseria, o creație unică, extravagantă pentru acele vremuri.  Din păcate, nu există date scrise despre caroserie, însă conform restauratorului Paul Russell, a cărui firmă s-a ocupat de refacerea automobilului pentru ultimul proprietar, Ralph Lauren, schițele caroseriei au fost făcute de conte, iar punerea în practică a lor i-a aparținut englezului Willie White.

Caroseria a fost fabricată din foi de aluminiu, modelate manual pe un schelet din lemn, cu o remarcabilă acuratețe, dovadă fiind faptul că la restaurare nu s-au gasit urme de chit de umplutură. La dorința lui Trossi, roțile inițiale de 20″ au fost înlocuite cu unele mai mici de „doar” 18″, pentru un aspect mai modern al mașinii. S-a obținut în final un automobil care ar intra cu ușurință într-un club select, alături de creațiile marilor carosieri ai vremii – Saoutchik, Le Baron, Park Ward – cu linii fluide de o frumusețe aparte. Restaurat în anii 90 de firma Paul Rusell & Company, acest Mercedes a câștigat numeroase premii în concursurile de eleganță auto, cum ar fi Peble Beach Concours D’Elegance (1993), Amelia Island Concours D’Elegance (1996) sau Villa D’Este Concorso D’Eleganza (2007).



Formele fluide ale SSK-ului Trossi au fost reproduse la scara 1/18 de firma KK Scale în cazul de față. Materialul de bază al caroseriei este zamacul (diecast), restul detaliilor adăugate fiind din plastic. Macheta se înscrie în linia recentelor, dar tot mai deselor apariții de modele fără elemente mobile („sealed)”, așadar fără uși sau capote care se pot deschide. Modelul poate fi considerat de nivel mediu, cu o prezență decentă, cu detalii constructive – atâtea câte sunt –  executate fin, fără imperfecțiuni majore. Vopseaua are câteva probleme (efect de coajă de portocală) în special pe părțile plate din zona portierelor, însă acestea sunt vizibile doar în lumină puternică. La interior, bordul este bine redat, cadranele de bord având o ușoară tentă de volum, pastrând culoarea și textura de aluminiu, întocmai ca la mașina reală. Macheta are totuși direcția activă, un lucru demn de remarcat, însă nu are suspensii. Discurile de frână nu par a fi vopsite în culoarea reală (ar fi trebuit sa aibă o nuanță de ocru).

Acest SSK Count Trossi nu este singura variantă disponibilă la scara 1/18. O alta, cu o caroserie executată în rășină de producătorul TSM, are detalii mult mai bine tratate, dar are, la rândul ei, diferențe față de modelul 1:1. Evident, prețul la aceasta din urmă este pe masura materialului folosit și al detaliilor. Dar o diferență de preț de circa 180 de euro în favoarea acestui model KK Scale nu este tocmai neglijabilă. Alegerea aparține, bineînțeles, fiecărui colecționar în parte. Eu am ales-o pe aceasta. Este un model care trebuie luat în calcul neapărat în cadrul unei colecții de celebrități „streamlined” ale anilor 1930.


Text și foto: Alin Demian | Machete 1/18

Pin It on Pinterest