Rolls Royce Silver Shadow Mulliner Park Ward

Rolls Royce Silver Shadow Mulliner Park Ward

Paragon | 1968

A fost primul Rolls Royce într-adevăr modern, care beneficia de o caroserie autoportantă, frâne cu disc, suspensie hidropneumatică și punte spate cu roți independente.

Metropolitan 1500

Metropolitan 1500

Highway 61 | 1959

Metropolitan se încadrează în categoria economy car, un concept consacrat încă din 1908, prin apariția Ford T, și este, totodată, un precursor al clasei subcompact car, denumire adoptată în anii ’60 și intrată deplin în uz anii ’70.

Land Rover Defender

Land Rover Defender

Almost Real | 2020

Noul Defender, urmaș al celebrului automobil cu același nume fabricat între 1983 și 2016, un model a cărui poveste de-abia acum începe.

Toyota Land Cruiser 60

Toyota Land Cruiser 60

Kyosho | 1980

Land Cruiser 60 este modelul de referință al constructorului japonez pentru toate generațiile Land Cruiser care i-au succedat.

Aston Martin V8 Vantage

Aston Martin V8 Vantage

AUTOart | 1985

Lansat în 1977, a fost considerat primul „supercar” britanic și a adus Aston Martin în cercul select al producătorilor de mașini supersport.

Bugatti 57G Tank

Bugatti 57G Tank

Spark | 1937

57G Tank a obținut în 1937 prima din cele două victorii ale Bugatti în celebra cursă de anduranță de la Le Mans. Au fost construite doar patru exemplare, din care azi a rămas în viață unul singur.

Stutz Blackhawk

Stutz Blackhawk

Premium X | 1971

În 1971 Stutz Motor Car of America din New York producea cele mai scumpe mașini din lume, cu caroserii retro desenate de nonconformistul ”Ex” Exner și motoare Pontiac de 7,5 litri.

Rolls-Royce Phantom I Jonckheere Coupe

Rolls-Royce Phantom I Jonckheere Coupe

CMF | 1935

Cu un corp extravagant carosat de casa Jonckheere din Flandra de Vest în 1935, Rolls-Royce Phantom I este simbolul unei epoci aflată în plin elan Art Deco.

GAZ M-21 Volga

GAZ M-21 Volga

IXO | 1962

Mașina-simbol a Uniunii Sovietice din perioada post-stalinistă, un automobil care a devenit sinonim cu performanțele tehnologice ale comunismului anilor 1960.

De Tomaso Pantera L

De Tomaso Pantera L

Kyosho | 1972

Un nume exotic în lumea mașinilor supersport, hibridul Pantera avea o caroserie realizată Ghia și un propulsor american marca Ford.

Ford 999

Ford 999

Exoto | 1902

O mașină bizară realizată de Henry Ford la începuturile istoriei sporturilor cu motor.

Jaguar C-Type

Jaguar C-Type

CMC | 1952

Primul Jaguar din istoria mărcii destinat exclusiv competițiilor, C-Type a fost câștigător absolut la Le Mans în 1951 și 1953.

Mercedes Benz SSKL #8

Mercedes Benz SSKL #8

CMC | 1931

Rudolf Caracciola a câștigat, la volanul acestei mașini, Marele Premiu al Germaniei din 1931 de la Nürburgring.

Ferrari D50

Ferrari D50

CMC | 1956

Urmașul monopostului Lancia D50 pe circuitele de Formula 1, câștigător al sezonului 1956.

Range Rover

Range Rover

Almost Real | 1970

Prototipul SUV-urilor de lux contemporane este prima generație Range Rover, o combinație de stil și tracțiune integrală.

Lancia D50

Lancia D50

CMC | 1955

Singurul monopost de Formula 1 din istoria mărcii Lancia, o replică de excepție marca CMC.

Maserati 300S

Maserati 300S

CMC | 1955

Maserati 300S, modelul care a contribuit din plin la crearea imaginii sportive a prestigioasei mărci italiene.

Panoz Esperante GTR-1

Panoz Esperante GTR-1

AUTOart | 1997

Revenirea pe circuit a conceptului de mașină de curse cu motor frontal, după o lungă perioadă de absență.

Mercedes Benz LO 2750

Mercedes Benz LO 2750

CMC | 1934

Primul camion interbelic la scara 1/18, transportorul legendarelor săgeți argintii din anii ’30.

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO

CMC | 1962

Unica supermașină Ferrari cu motor în față, 250 GTO, o sportivă legendară recreată în miniatură de CMC la cele mai înalte standarde, specifice machetelor premium.

Alfa Romeo 8C 2900B Touring

Alfa Romeo 8C 2900B Touring

Minichamps | 1938

Legendara 8C 2900B, o mașină de curse cu o caroserie de stradă realizată de Carozzeria Touring. O interpretare la scara 1/18 marca Minichamps.

Ferrari 125S

Ferrari 125S

Hotwheels Elite | 1947

Primul Ferrari oficial din istoria mărcii, apărut în 1947 și învingător în Marele Premiu al Romei.

Bugatti Atlantic

Bugatti Atlantic

CMC | 1938

O scurtă istorie a poveștii Bugatti Atlantic și câteva poze de excepție pentru un automobil unic, redus la scara 1/18.

Porsche 935 K4

Porsche 935 K4

TSM |1981

Ultimul 935 K4 construit de Kremer, ce nu a mai ajuns să concureze pe circuitele americane.

Alfa Romeo 6C 1750GS

Alfa Romeo 6C 1750GS

CMC | 1930

Modelul 6C 1750 Gran Sport, aflat azi în custodia muzeului Alfa Romeo din Arese, este tipic pentru design minimalist al anilor ’30.

Alfa Romeo 8C 2900B Le Mans

Alfa Romeo 8C 2900B Le Mans

CMC | 1938

O realizare modelistică de excepție, Alfa 8C Touring Speciale este reproducerea mașinii unice aflate astăzi în muzeul faimosului producător italian.

Opel Diplomat

Opel Diplomat

BoS Models | 1964

Producătorul BoS a lansat însă în ultima vreme mai multe modele Opel ale perioadei ’50-’80, printre care și acest Opel Diplomat, cu motor V8.

Bentley 4 1/2 Litre „Blower”

Bentley 4 1/2 Litre „Blower”

Minichamps | 1930

Alături de supercar-uri din toate timpurile sau de star-uri interbelice, Bentley Blower este un exponent al unei epoci romantice a sporturilor motorizate.

                    ultimele articole


Despre Dacia

Dacia | secolul trecut

Pe un site dedicat mașinilor, fie și în miniatură, postarea unui articol despre automobilul național este o obligație morală.

Rolls Royce Silver Shadow Mulliner Park Ward

Paragon | 1968

A fost primul Rolls Royce într-adevăr modern, care beneficia de o caroserie autoportantă, frâne cu disc, suspensie hidropneumatică și punte spate cu roți independente.

Metropolitan 1500

Highway 61 | 1959

Metropolitan se încadrează în categoria economy car, un concept consacrat încă din 1908, prin apariția Ford T, și este, totodată, un precursor al clasei subcompact car, denumire adoptată în anii ’60 și intrată deplin în uz anii ’70.

Pin It on Pinterest