Semne de primăvară

Retroparada primăverii 2016

Dacă putem asista la primul eveniment Retromobil al anului, e semn că primăvara s-a instalat deja. Sute de mașini de epocă au participat, în toată țara, la expoziții statice în aer liber, putând fi admirate pentru câteva ore de entuziaști, curioși, copii de toate vârstele sau simpli trecători.

Retroparada primăverii, evenimentul cu care clubul Retromobil deschide calendarul anului 2016, este momentul în care automobilele istorice coboară printre oameni, putând fi admirate în voie, analizate, fotografiate și comentate. Organizată simultan în mai multe orașe din țară, Retroparada a adunat, așa cum era și normal, cele mai multe și mai valoroase exponate în capitală. La București a fost aproape o zi de vară, o vreme excelentă pentru un astfel de eveniment.

 

În rotonda din parcul Lumea Copiilor au fost zeci de autovehicule din diverse perioade istorice. De la an la an, numărul pasionaților deținători de mașini de epocă se mărește și, firesc, odată cu el și numărul de participanți la Retroparada Primăverii, ediția din 2016 fiind parcă de cea mai mare amploare de până acum. Am remarcat o prezență importantă a vehiculelor interbelice, altădată apariții excepționale la astfel de evenimente. Printre ele, anul acesta și un Graham Paige model 1928, transformat într-un fel de motorhome retro, cu care o familie de argentinieni (de nebuni era să zic), formată din 2 părinți și 4 copii, călătorește în jurul lumii.

 

Nici americanele postbelice nu au lipsit, o prezență inedită fiind un Pontiac Chieftain din 1953. Alături de acesta am mai putut admira un Cadillac Sedan de Ville, dar și un Chevrolet Impala sau un Chevrolet Corvair (cu motor în spate), coincidență sau nu, toate 3 din 1960.  Multe Mercedes-uri, broscuțe, Citroen-uri DS și multe alte mărci, dar și un segment important de automobile autohtone. Multe Dacia, desigur, 3 Dacia Miliția (nu știu sigur dacă ăsta e un semn bun sau nu). Cu totul aparte a fost însă un ARO 240 de primă generație, cu faruri ovale.

 

Nu în ultimul rând, un autocar Mercedes Benz O302 IranNational excelent restaurat de entuziastul și pasionatul Alexandru Constantinescu. Povestea restaurării fostului autocar ONT este arhicunoscută și prezentă pe multe site-uri de la noi, cum ar fi de pildă aici. Ceea ce ne bucură în acest an (parcă mai mult decât în anii precedenți) este prezența foarte multor modele corect restaurate, într-o stare foarte bună din punct de vedere estetic. În rest, multă lume și voie bună, o atmosferă care sperăm să se mențină și la celelalte evenimente Retromobil din calendarul acestui an.



Text și foto: Ionuț Pârjolescu | Retromania

Pin It on Pinterest