Autor Subiect: Ford Country Squire [1960] [MCG]  (Citit de 437 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Ford Country Squire [1960] [MCG]
« : 05/07/20*, 23 »
Ford Country Squire 71G 1960 [18073] – MCG

Într-un top al celor mai longevive modele Ford, pe primul loc se situează de departe, cu 56 de ani de existență, Mustang, a cărui producție continuă și azi. Urmează Thunderbird, fabricat timp de 46 de ani iar podiumul este completat – câtă lume cunoaște oare acest amănunt? – de Country Squire cu o istorie ce se întinde de-a lungul a șapte generații, din 1950 până în 1991, adică pe parcursul a 41 de ani.

Ford Country Squire este un station wagon în variantă woody. Un amendament necesar aici: woody veritabile sunt considerate doar mașinile din primele două generații, de până în anul 1952, după care lemnul a fost substituit cu alte materiale care îi imitau textura și culoarea, gen vinil sau fibră de sticlă. Denumirea Country Squire a început să fie folosită de Ford din 1950 pentru modelele tip station wagon integrate în gama diverselor sale linii (cum ar fi Custom Deluxe în 1950 sau Crestline în 1954). Odată cu generația a treia și până în 1968, Ford a optat pentru constituirea unei linii de sine stătătoare sub numele station wagon, cu trei modele, din care poziția principală era ocupată de Country Squire, celelalte două fiind cunoscute drept Country Sedan și Ranch Wagon.





Primele station wagon s-au numit, de fapt, depot hack. Și aceasta pentru că deserveau în principal călătorii care apelau la serviciile căilor ferate, ceea ce înseamnă că puteau fi găsite cu predilecție în imediata vecinătate a gărilor (depots) fiind folosite pentru servicii de tip taxi sau, altfel spus, ca hamal (hack). Astfel de vehicule, cu partea spate modificată pentru a permite depozitarea bagajelor, au mai fost numite, în timp suburban sau carryall, pentru a primi titulatura actuală undeva între 1923 și 1929, în perioada în care Ford introducea Model A.

 

La început de ani 1900, prelucarea lemnului era mai puțin costisitoare decât a oțelului. Așa se face că multe din mașinile care circulau în acea perioadă aveau o structură de lemn. Primul vehicul cu producție de masă, Oldsmobile din 1901, era dotat cu o astfel de caroserie. În 1910 Ford vindea șasiuri Model T pentru a fi îmbrăcate în lemn constructorilor specializați. Hercules Body Company, unul din cei mai importanți de la vremea respectivă, transorma prin acest procedeu Model T din roadster în pickup.

La 12 iulie 1921, Ford Motor Company a inaugurat fabrica de prelucrare a lemnului de la Iron Mountain, satul Kingsford, Michigan, cu scopul producerii pieselor necesare pentru Model T. Materia primă venea din vastele rezerve forestiere, aproape 130000 de hectare, achiziționate în 1919 de companie în colțul de sud-vest al Upper Peninsula.
La Iron Mountain, Ford a produs primul woody, un Model A, în 1929 (5200 de unități în acel an).

În anii ’30 și ’40 versiunile woody căpătaseră suficientă popularitate în Statele Unite pentru a intra în portofoliul de fabricație nu numai al Ford, ci și al altor constructori, cum ar fi GM, Chrysler sau Nash.
Chiar dacă nu au fost niciodată practice, impunând o întreținere costisitoare periodică, inclusiv demontarea, remontarea și relăcuirea panourilor de lemn, modelele woody au avut mereu un farmec aparte și un segment de clienți bine conturat.









Ernest Breech, introdus în stafful companiei de noul conducător Henry Ford II, în 1945 (după un periplu incluzând Checker Cab Company, General Motors și Bendix Aviation), stabilește ca prioritate post WWII un Ford reproiectat de la zero pe un ampatament de 114 inches (2896 mm). Noul model trebuia să fie mai puternic, mai silențios, mai durabil, mai elegant și, mai presus de toate, profitabil. În acest sens, au fost depuse două proiecte, cel al omului de casă Eugene Turrenne “Bob” Gregoire, demarat faptic în 1943 împreună cu echipa sa de design, și cel al lui George Walker, venit din afara companiei. Deși, asemănările între cele două variante erau izbitoare, a fost aleasă propunerea lui Walker (ajuns în 1955 vicepreședinte design al Ford), motivul fiind, se pare, antipatia lui Breech față de Gregoire, ultimul având, de altfel, să părăsească Ford după acest eveniment.
Cu toate acestea, singurul proiect woody ajuns în producție a fost cel elaborat de Gregoire, cu colaborarea lui Ross Cousins, pentru station wagon.







”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #1 : 05/07/20*, 23 »
Prima generație (1950-1951) Country Squire, parte a liniei Custom Deluxe, a însemnat trecerea de la caroseria din lemn la cea din oțel, lemnul fiind utilizat acum doar pentru cosmetizarea părților laterale și a hayonului. Chiar și așa, produsul finit necesita multă muncă și trecerea prin trei fabrici – Dearborn pentru caroseria din oțel, Iron Mountain în vederea pregătirii pentru montarea panourilor din lemn și, în final, la o altă unitate din cele răspândite în țară pentru asamblare. Prin urmare, pentru această ultimă etapă, Ford a semnat un contract în 1951 cu Ionia Body Company, furnizorul de astfel de servicii și pentru rivala General Motors.





Pe perioada generației a doua (1952-1954) Country Squire reprezentând tipul constructiv station wagon a fost integrat în linia Crestline iar modificările operate de Gordon Buehrig au vizat aducerea cât mai multor din componentele sale la același numitor cu cele folosite la versiunile sedan. Lemnul este înlocuit din 1952 cu vinil DI-NOC iar din 1954 cu fibră de sticlă.

Deja de la a treia generație (1955-1956) avem de a face cu linia station wagon, compusă din două serii, în funcție de motorizare (6 în linie, respectiv V8), la rândul lor alcătuite din modelele Country Squire, Country Sedan, Ranch Wagon și Custom Ranch Wagon.

A patra generație (1957-1959) Country Squire se bazează, la fel ca precedenta, pe structura Fairlane, dar, în plus, preia elemente de design de la Thunderbird.





Ajunsă la a cincea generație (1960-1965), Country Squire a avut parte de o reproiectare completă. Șasiul primește un inch în plus (2,54 cm) iar lungimea și lățimea sunt și ele mai mari, fiecare cu câte 5 inches. Pentru 1960, Ford a trecut în premieră la utilizarea unui cadru de tip Safety-Girder. Din punct de vedere stilistic, farurile au fost integrate în grilă iar, din 1961, hayonul era compus dintr-o singură bucată și nu din două ca până atunci.
Au existat mai multe variante de motorizare, cu diverse puteri, pentru a le enumera cea mai facilă redare (și mai lesne de parcurs) fiind o prezentare de tip tabelar:


La transmisia manuală cu trei sau patru trepte, se adăugau, opțional, automatele Ford-O-Matic (180 dolari în cazul Milleage Maker și 190 dolari pentru versiunile V8) și Cruise-O-Matic (disponibilă doar pentru V8 la 211 dolari).
Din totalul de mai bine de 40 de versiuni oferite de Ford în 1960, cele mai scumpe erau Thundebrird convertible și hardtop, ce puteau fi achiziționate pentru 3860 dolari, respectiv 3426 dolari. Country Squire ocupa pozițiile trei și cinci, cu un preț de 2816 dolari în varianta V8 și 2711 dolari dacă era dotată cu motorul de 6 în linie (cu Galaxie V8 Sunliner, cotat la 2717, dolari între ele). Cele mai multe modele, aveau un preț care sărea un pic peste 2000 dolari sau se situa chiar sub acest prag. Un Fairlane V8 Fordor sedan costa, spre exemplu, 2278 dolari.
În 1960, Ford Country Squire era standard dotat cu patru uși și avea o capacitate pentru nouă persoane. Se remarca prin lățimea puțin obișnuită, de 2032 mm. În lungime măsura 5329 mm la un ampatament de 3023 mm. A fost comercializat, indiferent de varianta de motorizare, ca model 71G
Cu un număr de 172251 de unități fabricate, este generația cu cea mai mare medie anuală (34450 unități/an) de până atunci.





Generația a șasea (1965-1968) s-a suprapus cu renaștarea fenomenului station wagon cu inserții cu aspect de lemn: apar Chrysler Town & Country, Dodge Monaco și Chevrolet Caprice Estate în 1966, Buick Sport Wagon și Oldsmobile Vista Cruiser în 1967 iar media anuală a unităților Country Squire a sărit de 70000.

Generația a șaptea (1969-1978) a însemnat dispariția station wagon ca linie, Country Squire fiind integrat în linia LTD, un model cu succes fără precedent, cu peste 100000 de unități fabricate anual. Avea să fie însă, penultima.

La mijlocul anilor 80 vânzările station wagon au intrat pe o pantă descendentă. Când au coborât undeva la 4000 de unități, în 1991, Ford a decis oprirea producției Country Squire.



« Ultima Modificare: 05/08/20*, 08 de mavrodin118 »
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #2 : 05/07/20*, 23 »
Despre machetă, puține de spus. Este diecast, sealed – nu se deschide nimic. Corpul este alcătuit dintr-o singură bucată, componentele fiind reprezentate cu ajutorul matriței și al vopsirii. Și nu se poate spune că au ieșit chiar rău, nici una, nici alta. Piese separate sunt barele de protecție, blocurile optice, ștergătoarele, oglinzile retrovizoare, mânerele portierelor și… cam atât. Grilă sau fante perforate? Nu la genul acesta de machetă. Al doilea segment structural major al machetei (și ultimul) este dat de șasiu (despre care mai bine nu discutăm) cu componentele cabinei pe cealaltă parte, la interior. Destul de în regulă și ele. Supărător este modul de prindere al geamurilor (laterale, parbriz, lunetă) de plafon, dar mai bine nu te uiți.

Foarte important, macheta respectă caracteristicile modelului real iar reducerea la scară este exactă.
Per ansamblu, de la o distanță recomandabil mai mare de 40 cm, se prezintă bine. În vitrină, chiar arată bine.





Și, mai important de atât. Macheta a ajuns în colecția mea fiindu-mi oferită în dar de Maestrul Wheels. Țin în mod deosebit să îndeplinesc o datorie de onoare mulțumindu-i (și) public.

« Ultima Modificare: 05/08/20*, 08 de mavrodin118 »
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline M3d1an

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.070
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #3 : 05/08/20*, 07 »
Am si eu pe lista machete dar dintr-un motiv bizar , dance , apare in Ford vs Ferrari, masina de familie a personajului central Ken Miles.  :/()?!?

Astea sunt vremurile, acum 10 ani un autoart costa cat azi un MCG.

Offline malachi

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.306
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #4 : 05/08/20*, 16 »
Acum ce sa zic, sigur Maestrul Wheels iti este prieten? ;D Eu zic ca meritai un CMC.

Nu sunt foarte cusurgiu de obicei cu machetele, dar asta nu imi place deloc, capacele si grila fata ma desumfla rau.

Offline mielu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 284
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #5 : 05/08/20*, 17 »
Prezentare excelenta, macheta slabuta.  sal'tare

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #6 : 05/08/20*, 20 »
apare in Ford vs Ferrari, masina de familie a personajului central Ken Miles.  :/()?!?

de fapt, o cam conduce mollie,adică doamna miles; un squire cu panouri de lemn, așa cum, inexact, spune în film ken -
« Ultima Modificare: 05/08/20*, 20 de mavrodin118 »
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #7 : 05/08/20*, 20 »
(...) meritai un CMC.

(...) capacele si grila fata ma desumfla rau.

merit? care merit?
mda, capacele respectă forma celor reale, dar par destul de nefericite...


Prezentare excelenta, macheta slabuta.  sal'tare

exagerezi puțin... cu prima afirmație  ;D
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline ablanc

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 6.394
  • Gen: Bărbat
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #8 : 05/08/20*, 20 »
diorama superb.  sal'tare model looks better on 1/43  :P


Astea sunt vremurile, acum 10 ani un autoart costa cat azi un MCG.

those were the days  >:(

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #9 : 05/08/20*, 23 »
diorama superb

mulțumesc -
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline Ionuț

  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 3.888
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #10 : 05/09/20*, 22 »
M-ai făcut curios - cum sunt prinse geamurile?

O paranteză, prin anii '80 (82,83) a apărut la un moment dat la noi în cartier parcat un model american (cu numere străine). Pe strada Doamna Ghica, la blocurile dinspre parc, stătea cuminte printre Dacii. Nu mai știu ce era, un Chevrolet, un Buick, un Ford, un... ceva american, mare pătrățos, un model de pe la sfârșitul anilor '70. Era break și avea panouri din astea decorate cu furnir, o chestie cu totul inedită pentru noi, nu mai văzusem așa ceva - mașină din lemn. Dacă stau bine să mă gândesc, cred că era mai degrabă autocolant care imita lemnul, dar și ăla ar fi fost pentru noi ceva extraordinar. Era prin vară așa, mergeam cu tata să "vizităm" mașina asta în fiecare seară, era ceva mai departe de blocul nostru, noi locuiamn pe aceeași stradă dar dincolo de Colentina. Cred că a stat vreo săptămână acolo, după care s-a evaporat.
 
Copiii de la bloc n-au văzut-o și nici nu m-au crezut că am văzut o mașină americană cu uși de lemn. Venise parcă dintr-o altă lume, așa mare și pătrată, cu furnir pe uși și aripi. Poate că prin centru se mai vedeau mașini asemănătoare, dar în Colentina sigur a fost ceva comparabil cu aterizarea unui OZN în acea vreme. Am fost fascinat ceva timp gândidu-mă la ea, dar doar până a apărut la vilele din spatele blocului o mașină verde pe care scria "Passat". Despre asta vă povestesc cu altă ocazie.

Offline johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.754
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #11 : 05/10/20*, 00 »
M-ai făcut curios - cum sunt prinse geamurile?

i. Poate că prin centru se mai vedeau mașini asemănătoare, .
In centru se mai vedeau parcateautomobile americane - sau de provenienta occidentala, ba in parcarea de la Intercontinental ba in parcarea ambasadei SUA (avea ambasada o parcare proprie, separata de corpul ambasadei, la intretaierea dintre Vasile Conta si Nicolae Filipescu).


Dan, abia astept sa pot reciti asa cum se cuvine prezentarea ta.

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #12 : 05/10/20*, 03 »
un fel de autocolant a fost utilizat după primii ani din 50; late erau, da, acest squire are peste 2 metri: https://www.automobile-catalog.com/car/1960/762185/ford_country_squire_station_wagon_thunderbird_352_v-8.html

geamurile se continuă dincolo de ramă cam 2-3 cm în interior, pliate pe plafon, de care sunt fixate prin niște chestii ca niște pini mai groși (cam ca la jucării) -
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline panait

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.643
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #13 : 05/10/20*, 23 »
Felicitari pentru diorama ............... se potriveste cu macheta      sal'tare

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: Ford Country Squire [1960] [MCG]
« Răspuns #14 : 05/11/20*, 00 »
Felicitari pentru diorama

mulțumesc; dar, e cam mult spus dioramă pentru un petic de pământ pe care stau ceva lemne lipite între ele și câteva cartoane -  sal'tare
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)