Autor Subiect: Alfa Romeo P3 Tipo B Aerodinamica [1934][BoS]  (Citit de 295 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online M3d1an

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.070
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
Alfa Romeo P3 este considerat a fi primul monopost in adevaratul sens al cuvintului. Conceput de Vittorio Jano pe baza precursorului P2, masina a rulat intre anii 32 si 35 inregistrind 46 victorii de-a lungul acestei perioade. Nume celebre si-au inscris in palmares victorii pilotand masina, numindu-i aici doar pe cativa, Tazio Nuvolari, Rudolg Caracciola, Achille Varzi, Louis Chiron, Contele Carlo Trossi, Guy Moll.

Varianta "Aerodinamca" a fost introdusa in 1934, (doar) pe circuitul german Avus. Masina are un design "streamline" usor diferit fata de clasicul P3 Tipo B, caroseria fiind creata de inginerul Pallavicino.

Ca toate P3-urile si Aerodinamica a concurat pentru Scuderia Ferrari, la acea vreme departamentul racing al Alfa Romeo.

Cursa din 1934 de la Berlin ar fi trebuit sa aiba semificatii deosebite pentru germani, dat fiind si contextul politic al vremii si pentru ca Mercedes urma sa introduca W25 iar Auto Union era deja un nume important care aspira la glorie. Sagetile argintii nu au raspuns din pacate asteptarilor, Mercedes anulind participarea monopostului W25 din motive tehnice iar cel mai bine clasat Auto Union a fost pe locul 3. Primele doua pozitii au fost luate de Alfa Romeo, locul unu fiind trecut in dreptul Aerodinamica condusa timp de 15 tururi de belgianul Guy Moll. Achile Varzi a venit pe locul doi la aproape un minut si jumatate dupa Moll.

Despre macheta n-ar fi de spus prea multe, e o rasina produsa de Best of Show, fara probleme de asamblare si care pare a respecta forma masinii. Designul atrage in mod special, liniile fluide, aripa din spate si aparatoarele tuturor rotilor conferindu-i o nota interesanta poate si datorita faptuli ca are dimensiuni destul de mari. Nu sunt prea multe elemente constructive cu adevarat remarcabile, interiorul este simplu dar volanul, schimbatorul de viteze si bordul cu cadranele usor in relief sunt construite destul de fin. Manivela de "pornire" a motorului si gemuletul fix sunt piese care cu usurinta pot fi deteriorate la o manevrare neatenta.

















Si cum in '34 a stat bine pe podium linga o sageata argintie, asa poate sta in vitrina linga un cmc.  :o


Offline ablanc

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 6.394
  • Gen: Bărbat
Re: Alfa Romeo P3 Tipo B Aerodinamica [1934][BoS]
« Răspuns #1 : 04/29/20*, 19 »
representation of the exact 1/1 reality... :)  how might an alfa gonna look like on the side of an silver arrow. :P :P :P

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: Alfa Romeo P3 Tipo B Aerodinamica [1934][BoS]
« Răspuns #2 : 04/30/20*, 20 »
ce să zic, îmi place;
liniile alea fluide, prea fluide, din partea frontală (chiar dacă reproduc modelul real), combinate cu luciul nefiresc al vopselei (deși, și aici există corespondență cu modelul 1:1), dau o imagine nu prea apropiată de o machetă;
ansamblul ăla lateral care duce la roțile spate, cu n componente, dar vizibil alcătuit dintr-o singură bucată modelată prin matrițare, e, zic eu, un mare minus;
nici panoul de bord nu prea strălucește, mai că zici că e vorba de un decal;
bănuiesc că toate elementele de prindere a capotei sunt piese separate (măcar alea), nu?
grila perforată?

dar, una peste alta, reiau ideea de la început, îmi place;
felicitări pentru achiziție - stă bine lângă săgeată!
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)