Autor Subiect: BMW 600 [1957] [AUTOART]  (Citit de 414 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.051
  • Gen: Bărbat
BMW 600 [1957] [AUTOART]
« : 04/14/20*, 22 »
BMW 600 1957 [70643] – AUTOART



Cu modelul 600 (1957-1959), BMW a făcut tranziția dintre micromașinile Isetta (versiunile 250 din 1955, cu 247 cc și 12 CP și 300 din 1956 cu 297 cc și 13 CP) și mașina ”adevărată” 700 (introdusă în 1959, cu design complet nou, caroserie desenată de Giovanni Michelotti și motor de 697 cc).

BMW 600 trebuia să fie veriga care să umple golul dat de ecartul enorm dintre minimotoarele Isetta și propulsoarele cu șase cilindri în linie sau V8 folosite la modelele 501/502. Ceva cu capacitate de circa 1,5 litri, care să pună în mișcare o mașină pentru patru persoane. Adică un reper inedit în portofoliul de produse BMW.
N-a fost să fie. Lipsa resurselor financiare a determinat constructorul german să tragă cumva de versiunile aflate deja în producție, în dauna orientării către realizări cu adevărat noi.







Pentru 600, Willy Black a proiectat un corp în formă de ou, un fel de Isetta alungită, cu roțile spate depărtate, astfel încât să poată cuprindă o banchetă. Evident, ampatamentul a fost mai lung, ajungând la 1700 mm (la o distanță din bară în bară de 2900 mm), și a fost nevoie de un motor mai puternic. Cu chiulasă din fontă și 2 cilindri boxer, acesta era preluat de la motocicletele existente în producție și avea o capacitate extinsă la 585 cc, ce îi permitea să dezvolte 19,5 CP la 5800 rotații/minut și o viteză maximă de 100 km/oră, la un consum mediu de sub 6 litri/100 km. În plus, era amplasat înapoia roților spate, nemaiocupând spațiul habitaclului ca în cazul Isetta. Noul BMW, cu șasiu tubular și caroserie, ambele din oțel, cântărea 515 kg.

Multe componente au fost preluate de la Isetta, cum ar fi ușa frontală comportând volanul și coloana de direcție. Un element important de noutate îl constituia ușa laterală dreapta, convențională, folosită pentru accesul pasagerilor la locurile din spate. Și mai dădea, de asemenea, notă distinctivă bara frontală de protecție, care urca la extremități până sub faruri, într-un fel de U foarte larg.

Transmisia era manuală, cu 4 trepte, toate sincronizate, fiind, de asemenea, disponibilă o semi-automată Saxomat. Acționarea frânelor cu tambur se făcea hidraulic.

Roțile spate au fost fixate în premieră cu ajutorul brațelor oblice, o inovație pe care BMW avea să o exploateze ani la rând. Suspensiile se bazau arcuri elicoidale și amortizoare hidraulice. Cele frontale erau completate de un braț de tragere.
La fel ca la Isetta, ecartamentul față era mai mare decât cel spate, dar cu o diferență aproape nesesizabilă acum: 1220 mm față de 1160 mm.

Din păcate, BMW 600 (cu cifra din denumire dată de capacitatea cilindrică a motorului), costa la 3890 DM mai mult decât Beetle de la VW. Apoi, la finele deceniului șase, clienții au început să dorească mașini cu aspect normal. Așa încât, producția 600 s-a oprit în 1959 după doar 34813 unități.

BMW 600 a fost lansat la Salonul de la Frankfurt din 1957 după ce, în prealabil, producătorul a invitat reprezentanții presei la o prezentare incluzând un drive test, organizată pe malul lacului Stamberg.
La 25 octombrie, în același an, Paul Schweder, co-fondator al revistei Motor und Sport, asistat de colega sa, Annemarie Botschen, a plecat de la Agadir, din Maroc, într-o cursă de 4811 km, până la Munchen, unde a ajuns în 79 de ore, fără nicio oprire de lungă durată, cu o viteză medie de 60,9 km/oră. Asta la volanul unui BMW 600.

















”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.051
  • Gen: Bărbat
Re: BMW 600 [1957] [AUTOART]
« Răspuns #1 : 04/14/20*, 23 »
La machetă se simte câte ceva din nota Autoart. Multe piese separate, elemente funcționale, acces la porțiuni ale interiorului. Atenție la detalii, vopsea aplicată fără cusur. Formele modelului real și scara respectate.

Sare în ochi abundența mecansimelor de prindere prin intermediul șuruburilor: ușa frontală, capota notorului, portiera laterală. Toate însă, într-un ton elegant, cu aspect îngrijit și aidoma celor vizibile la mașina 1:1.

Foarte interesant sistemul folosit pentru coloana de direcție, respectiv controlul deschiderii portierei față, în ambele cazuri, sub forma unui braț care culisează în interiorul unui cilindru.

Bordul, destul de sărăcăcios redat, este poate cel mai slab punct al machetei. Ca și la volan, se simte mult plastic acolo, cu un aspect mai puțin realist. Altfel, interiorul este în regulă, podeaua ce oferă imaginea unui cauciuc striat, precum și banchetele, refăcând cumva echilibrul la impresia artistică.

Din păcate, mecanismul funcțional de închidere a ușii de acces față, nu poate fi utilizat, deoarece limba care basculează prin manerarea mânerului nu se suprapune perfect peste locașul rezervat acesteia la interior. De altfel, senzația este că ușa față nu se închide perfect, existând un luft (chiar dacă greu sesizabil) față de pilonul dreapta.

Piesele mici, cum ar fi emblemele, mânerele (portiere și capotă), ștergătoarele, blocurile optice sau capacul rezervorului sunt un deliciu.

Capota este perforată. Odată ridicată, lasă să se vadă micul boxer, reprezentat foarte bine.

Șasiul arată și el bine, cu multe piese separate, inclusiv arcurile elicoidale spate.











« Ultima Modificare: 04/14/20*, 23 de mavrodin118 »
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline Uliu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 586
  • Gen: Bărbat
    • www.iuliuduma.ro
Re: BMW 600 [1957] [AUTOART]
« Răspuns #2 : 04/15/20*, 09 »
Frumoasă macheta și modelul. La 1/43 eu am varianta de la Schuco, care este o dezamăgire uriașă. Luftul de la ușa din față e mai mare ca la macheta ta.

Offline ablanc

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 6.373
  • Gen: Bărbat
Re: BMW 600 [1957] [AUTOART]
« Răspuns #3 : 04/15/20*, 11 »
simpatic cu detalii frumoase.. sal'tare

Online adycoke2

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.188
  • Gen: Bărbat
  • Bonum vinum laetificat cor hominis!
Re: BMW 600 [1957] [AUTOART]
« Răspuns #4 : 04/15/20*, 11 »
excelenta piesa,probabil ignorata cand a aparut,iar acum platesti o suma uriasa ca sa o capeti!

Offline M3d1an

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.068
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
Re: BMW 600 [1957] [AUTOART]
« Răspuns #5 : 04/15/20*, 11 »
Greu de crezut ca Isetta, 600 si 700 au purtat emblema BMW.
Despre macheta, ma bucur sa vad scoase la lumina modele autoart construite pentru pasionatii de detalii si lucru bine facut.  all_rite

Offline johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.753
Re: BMW 600 [1957] [AUTOART]
« Răspuns #6 : 04/15/20*, 21 »
Faina prezentare!  )0(
Multumesc!  sal'tare

Offline CALIN 79

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.111
  • Gen: Bărbat
  • VW driver
Re: BMW 600 [1957] [AUTOART]
« Răspuns #7 : 04/15/20*, 21 »
Imi place macheta, poza cu salciile e super tare.
Mai.............................in viata conteaza un singur lucru............................habar n-am care e ala.........

Offline malachi

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.306
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: BMW 600 [1957] [AUTOART]
« Răspuns #8 : 04/15/20*, 22 »
Bravos! Interesant model, aduce varietate gamei BMW alaturi de 700.

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.051
  • Gen: Bărbat
Re: BMW 600 [1957] [AUTOART]
« Răspuns #9 : 04/15/20*, 23 »
mulțumesc pentru aprecieri; eu aș cota macheta la un scor de autoart x 0,8 -


Greu de crezut ca Isetta, 600 si 700 au purtat emblema BMW.

în cartea never stand still a lui alexandru dubai, dedicată bmw, capitolul în care se face vorbire de isetta și 600 este intitulat supraviețuirea -
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.753
Re: BMW 600 [1957] [AUTOART]
« Răspuns #10 : 04/16/20*, 16 »

în cartea never stand still a lui alexandru dubai, dedicată bmw, capitolul în care se face vorbire de isetta și 600 este intitulat supraviețuirea -


Inteleg ca ai reusit sa pui mana pe cartea asta.. ;)

Offline mielu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 283
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: BMW 600 [1957] [AUTOART]
« Răspuns #11 : 04/16/20*, 22 »
Frumoasă macheta și prezentarea. sal'tare sal'tare

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.051
  • Gen: Bărbat
Re: BMW 600 [1957] [AUTOART]
« Răspuns #12 : 04/17/20*, 02 »
Inteleg ca ai reusit sa pui mana pe cartea asta.. ;)

da, o am de ceva vreme -


Frumoasă macheta și prezentarea. sal'tare sal'tare

mulțam -
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)