1958
BUICK LIMITED RIVIERA 2-Door Hardtop Coupe
Sun Star -
The Platinum Collection Buick Limited a fost un model produs de Buick Motor Division a lui General Motors între anii 1936-1942 şi în 1958, ulterior denumirea Limited fiind folosită la diferite modele de lux ale mărcii.
Modelul din 1958 nu s-a bucurat de succesul aşteptat, în mare parte datorită preţului care era mai mare decât al unui Cadillac.
Varianta 2-Door Hardtop Coupe a fost produsă în numai 1026 unităţi.
Buick Limited era un automobil imens, ostentativ, încărcat cu elemente cromate la exterior şi interior, imagine perfectă a noii epoci a consumului american. Partea frontală era dominată de grila cromată denumită Fashion-Aire Dynastar, alcătuită din 160 de pătrate turnate şi faţetate astfel încât să reflecte la maxim lumina. Interiorul, îmbrăcat în piele şi ţesătură mătăsoasă de Mojave, era şi el încărcat cu crom, începând de la bord până la elementele uşilor şi cele de pe plafon. Pe oglinda parasolarului din dreapta, o eventuală pasageră putea citi Buick Is A Beauty Too! Peste mocheta cu care era îmbrăcata podeaua, în partea din faţă, se găseau două Carpet Saver din folie şi fibră de sticlă.
Maşina era dotată standard cu transmisia automată Dynaflow Pitch al cărui cadran se gasea la baza volanului.
Tot standard era oferit şi aerul condiţionat, opţiune nouă şi scumpă în 1958. Înaintea apariţiei sistemului modern Cruise Control, conducătorul putea monitoriza viteza cu ajutorul sistemului Speedminder, fiind avertizat sonor la depăşirea ei. Suspensia cu aer Air Poise nu a dat rezultatele scontate, toate modelele produse fiind convertite până la sfârşitul anului 1958 la sistemul tradiţional cu arcuri elicoidale.1958 Buick Brochure
Macheta produsă de
Sun Star reuşeşte să surprindă aerul provocator al maşinii. Vopseaua este relativ bună, existând totuşi o mică porţiune la priza de aer de pe capotă, unde este sărită. Cromul, element esenţial al maşinii, nu este perfect, însă suferă doar pe componentele foarte mici, elementele importante, precum barele imense sau piesele mai mari, fiind cromate corespunzător. Impozanta grilă frontală este identică cu originalul, toate cele 160 de pătrate fiind prezente.
Ştergătoarele sunt mobile, fiind dotate cu nişte arcuri "microscopice". Motorul este bine detaliat, curelele turnate din plastic strică însă puţin aspectul general. Capota are balamale funcţionale care nu sunt conforme cu modelul real, lipsindu-le arcurile. Totuşi ele reuşesc să menţină capota ridicată. Portbagajul este acoperit cu o ţesatură specifică maşinilor americane din epocă, ţesătură care este însă neglijent aplicată. Aici se află o roată de rezervă şi un cric. Toate emblemele sunt realizate exemplar prin fotocopiere, dar din păcate sunt foarte sensibile, detaliu specific seriei
Platinum.Interiorul este foarte bine realizat, începând cu bordul cromat, până la elementele cromate de pe uşi şi plafon. Parasolarele sunt mobile, prevăzute cu oglinzi, torpedoul se poate deschide. Podeaua este mochetată, iar în faţa scaunelor se găsesc cele două
Carpet Saver. Scaunele şi feţele uşilor reproduc foarte bine pielea şi tesătura
Mojave. Pe geamul din spate se află chiar şi cele două autocolante
Air Conditioned.
Şasiul este mai slab realizat: lipsesc cablurile şi elementele de fineţe, însă oferă o evacuare frumos realizată şi câteva detalii la cele două punţi.
Macheta vine într-un ambalaj sofisticat, specific seriei
Platinum, fiind însoţită de o mini broşură care reproduce parţial broşura originală din 1958.
O machetă, după părerea mea, foarte reuşită.