Autor Subiect: Jaguar 240 Staffordshire County and Stoke on Trent Constabulary [Model Icons]  (Citit de 367 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Jaguar 240 Staffordshire County and Stoke on Trent Constabulary 1968 [999001] – Model Icons

Mașinile Jaguar au fost preferate de la bun început de poliția britanică. În 1952, de aflau deja în dotarea a peste 20 de stații din Insulă iar mecanicii angajați ai poliției participau la cursuri organizate de companie având ca temă reparațiile auto (conform Jaguar Cars, Ltd. History de pe fundinguniverse.com).
Apariția Mk2 a întărit această colaborare. Puterea, durabilitatea și spațiul interior generos făceau din Mk2 mașina ideală în slujba forțelor de ordine, în special pentru patrulare pe autostrăzi, la dezvoltarea cărora se trecuse în ritm accelerat începând cu 1958.









Model Icons ne oferă, odată cu macheta, câteva detalii interesante (înscrise pe cutie) despre modelul real. Astfel, aflăm că deși, în mod tradițional, mașinile de poliție erau, fie negre, fie bleumarin, după inaugurarea Preston Bypass, prima autostradă a Regatului Unit (1958), șeful poliției din Lancashire, colonelul Eric St-Johnston, a apelat la culoarea albă în încercarea de a le face mai vizibile și astfel, prin prezența lor, să-i descurajeze pe vitezomani. Cu timpul însă, culorile palide au devenit o alegere tot mai des întâlnită la mașinile civile, și, în relație directă, cele albe de poliție tot mai greu recognoscibile în trafic. Prin urmare, poliția din Lancashire a apelat la o schemă nouă, pentru vopsirea mașinilor sale folosind, alături de alb, DayGlo Orange – o schemă adoptată apoi de multe alte stații, inclusiv cea din Staffordshire, care avea sarcina patrulării pe M6 (incluzând nodul Stafford, finalizat în 1962).

O altă poveste spune că un polițist a fost accidental mortal în timp ce ieșea din mașină iar acesta este motivul pentru care poliția a recurs la dotarea vehiculelor cu caracteristici de siguranță, cum ar fi faruri cu lumini intermitente sau culori vii pentru părți ale caroseriei. Jaguar 240 este unul din primele modele care a primit așa ceva.







”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Macheta este o replică a unei mașini Jaguar 240 aparținând stației de poliție rezultată la 1 ianuarie 1968 din fuziunea structurilor din comitatul (nivel de județ) Staffordshire și din unul din districtele sale, orașul Stoke-on-Trent, din regiunea West Midlands, vestul AnglieiStaffordshire County and Stoke on Trent Constabulary.

Producătorul o livrează însoțită de un certificat semnat de Directorul Oliver Poon, prin care confirmă că este realizată pe bază de licență, după consultarea experților în domeniu și în ediție limitată (1500 de exemplare). De asemenea, un anume Stuart Exelby de la o chestie numită Police Car UK Committee, atestă sub semnătură că macheta este o reprezentare fidelă a mașinii care a existat în realitate.





Modelul este similar cu Mk2 3.8 prezentat aici: http://miniauto.ro/forum/index.php?topic=41452.0
Prin urmare, nu sunt multe lucruri de adăugat.

Diferența stilistică între cele două versiuni în ceea ce privește barele de protecție este respectată de replicile la scară: la 240 acestea sunt mai subțiri decât la 3.8.
Apoi, la varianta de poliție găsim o altă configurație a echipamentelor de la bord, probabil pentru a face loc stației și receptorului, ultimul putând fi considerat o piesă de rezistență a machetei. Rămânând la cabină, se remarcă a doua oglindă retrovizoare, față de una singura la varianta civilă. Și tot aici, în acest caz, a dispărut grija ca plasticul să semene a lemn în cazul bordului și a piele când vine vorba de scaune și interiorul portierelor (una manifestă la Mk2). Acum plasticul trebuie să aducă a plastic. Și producătorul chiar n-a întâmpinat o problemă în direcția asta.









Oglinzile retrovizoare amplasate pe aripi sunt alte elemente suplimentare la macheta de poliție. Desigur, specific funcției căreia îi răspundea, 240 are avertizoare sonore pe grila frontală și portbagaj. Antena, cu două componente, și blocul cu înscrisurile Police/Accident, girofarul și luminile intermitente, sunt piese separate, care se montează în partea de sus a caroseriei. Lângă ele, producătorul a ales să mai trimită un rând (de rezervă) de oglinzi retrovizoare laterale.
Spre deosebire de Mk2 3.8, modelul folosit de poliția britanică nu are emblema, iar de la roți au dispărut spițele.







« Ultima Modificare: 01/29/20*, 23 de mavrodin118 »
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.754
Faina prezentare!
Uite cum mai aflam cate ceva despre autostrazile din UK... ;)

Offline Wheels

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 1.835
  • Gen: Bărbat
  Delicioasa!

  Simpatica macheta, iar prezentarea mai scurta decat de obicei (daca faci abstractie de trimiterea spre MK 2 3,8) face lectura mult mai agreabila. Cam putine poze, se simte lipsa celor de detaliu.

Offline mielu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 284
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Prezentare pe masura. sal'tare

Online adycoke2

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.188
  • Gen: Bărbat
  • Bonum vinum laetificat cor hominis!
foarte fin lucrata,imi place......ma surprinde producatorul,nu am auzit de el!
« Ultima Modificare: 02/01/20*, 09 de adycoke2 »

Offline malachi

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.306
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Desi prefer versiunile de strada, trebuie sa recunosc ca acest Jaguar de politie e o surpriza placuta. Totul in slujba cetateanului ;D.