Autor Subiect: Packard 734 Boattail Speedster [1930] [Signature Models]  (Citit de 428 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
Packard 734 Boattail Speedster Runabout 442 1930 [18138] – Signature Models

Povestea (Ask The Man Who Owns One. An Illustrated History of Packard Advertising – Arthur W. Einstein, Jr) începe în 1898, când inginerul mecanic James Ward Packard a achiziționat una din cele 21 de mașini produse în acel an de Winton Motor Carriage Company. Întâmplarea a făcut ca aceasta să se defecteze încă de la primul drum. Packard a reparat-o, după care, ajuns la Cleveland, sediul companiei producătoare, s-a adresat domnului Winton pentru a-i sugera câteva modificări menite să aducă îmbunătățiri calității modelului. Drept răspuns, Winton a găsit cu cale să formuleze, la rândul lui, o propunere către interlocutorul său: ce-ar fi, dacă tot e atât de deștept, să fabrice el una mai bună (o greșeală pe care avea o va repeta ani mai târziu Enzo Ferrari cu Ferruccio Lamborghini). Exact asta avea să consemneze istoria…

Primul automobil marca Packard – un vehicul de tip buggy, cu un singur loc și mono-cilindru, apt să dezvolte 12 CP – a ieșit pe poarta fabricii din Warren, Ohio, la 6 noiembrie 1899. Producătorul era Ohio Automobile Company, avându-i ca acționari, alături de James Ward, pe fratele său, William Doud Packard și pe George Lewis Weiss (o colaborare care data din 1893,odată cu înființarea Packard & Weiss), ultimul cu participații și în cadrul Winton Motor Carriage Company.





Printre cei dintâi clienți ai modelelor Packard s-a numărat și Henry Bourne Joy, membru al uneia din cele mai vechi, bogate și influente familii din Detroit. Impresionat de fiabilitatea mașinii dobândite, Joy s-a deplasat în Ohio pentru a-l întâlni pe Packard (se pare că astfel de acțiuni nu erau tocmai o raritate). În urma discuțiilor, cei doi au convenit asupra unei infuzii de capital, menită să asigure dezvoltarea afacerii. Prin urmare, Joy (pe atunci, președinte al Detroit Union Railroad Station and Depot Company) a cooptat mai mulți investitori, inclusiv pe cumnatul său, Truman Handy Newberry (până în 1901 președinte și trezorier al Detroit Steel & Spring Company, rămas cunoscut mai ales prin aceea că între 1908 și 1909 a deținut funcția de secretar al marinei americane), iar la 2 octombrie 1902 Ohio Automobile Company devenea, cu noul acționariat, Packard Motor Car Company. Operațiunile se mută la Detroit, Michigan, în prima fabrică de beton armat din lume (proiectată de tânărul arhitect Albert Kahn) amplasată pe East Grand Boulevard. Președinte este James Packard, care devine apoi vicepreședinte. Henry Bourne Joy ocupă inițial funcția de director general, pentru a ajunge ulterior președinte al consiliului de conducere.





Până în 1903, Packard avea la activ 400 de automobile livrate pe piață. La 31 august din acel an, Packard devenea prima mașină care traversa Statele Unite, parcurgând distanța de la San Francisco la Los Angeles în 52 de zile. Faima mărcii crește în anul următor când speedster-ul cu motor cu 4 cilindri și caroserie din aluminiu, cunoscut ca Gray Wolf, se remarcă în cursele auto prin rezultate foarte bune, inclusiv un loc 4 la celebra Vanderbilt Cup, aflată la ediția inaugurală. Într-un demers aflat în fază incipientă printre producători, Packard oferă această mașină de curse spre vânzare publicului larg. La 12 februarie 1919 un model cu 12 cilindri condus de Ralph De Palma obține recordul de viteză terestră pe nisipurile plajei Daytona înregistrând 241,2 km/oră.
« Ultima Modificare: 10/28/19*, 19 de mavrodin118 »

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
Dezvoltarea revoluționarului motor V12, Twin Six, în 1916, a permis Packard să se detașeze de concurență, pentru a se instala în fotoliul de lider al industriei mașinilor de lux pe tot parcursul anilor ’10 și ’20. Cu caroserii mari și pătrate sugerând atât eleganță, cât și soliditate, dar și prin atenția deosebită acordată detaliilor, mașinile produse în East Grand Boulevard din Detroit devin favoritele clasei bogate americane. Împreună cu Pierce-Arrow și Peerless, Packard formează cei ”3 P”, simbol al excelenței în domeniu. Între 1924 și 1930 este cel mai bine vândut brand de lux. Familia regală a Japoniei deținea în 1931 nu mai puțin de 10 mașini Packard.

Pentru a evidenția eleganța, puterea și calitatea mașinilor sale, Packard a apelat la sloganul, devenit și rămas unul din cele mai cunoscute din istoria americană ”Ask The Man Who Owns One”. Legenda spune că acesta a fost răspunsul dat de James Packard la Salonul Auto de la New York din 1900 la întrebarea unui spectator cu privire la calitatea mașinilor sale. Alte surse (cum ar fi wikipedia) îl indică drept autor pe președintele Macauley, dar varianta este puțin plauzibilă, dat fiind că mesajul era folosit de Packard înainte ca acesta să activeze în cadrul companiei. Ernest LeRoy Pelletier, directorul de publicitate al Ford (din 1905) nu s-a ferit să caracterizeze sloganul drept una dintre cele mai subtile și mai profunde campanii de atragere a consumatorilor.







Începând cu 1923, Packard a trecut la folosirea formulei ”Serie” pentru a desemna modele comercializate pe parcursul unui an. Prin urmare, în 1930, se ajunsese la seria șapte, din care făceau parte variantele Standard 726 (ampatament de 3238 mm), Standard 733 (ampatament de 3416 mm), Custom 740 (ampatament de 3569 mm), Custom De Luxe 745 (ampatament 3696 mm), și la partea superioară Speedster 734. Primele două dotate cu motoare de 5244 cc și 90 CP, celelalte echipate cu propulsoare de 6306 cc. În toate cazurile însă, configurația era dată de 8 cilindri în linie, de unde și denumirea generică Packard Eight (din 1929 în gamă nemaifiind incluse versiuni cu 6 cilindri) atribuită seriei.



« Ultima Modificare: 10/28/19*, 19 de mavrodin118 »

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
În același an, Cadillac introducea puternicul V16, a cărui dezvoltare începuse în 1927, într-un efort susținut de dobândire a supremației în segmentul mașinilor de lux. Unul pe care, de altfel, avea să-l încununeze cu succes datorită, în primul rând, resurselor enorme alocate de GM acestui scop. Revenind la 1930, în încercarea de a răspunde adecvat la mișcarea rivalei, conducerea Packard a decis să-i acorde mână liberă inginerului șef, Colonelul Jesse Gurney Vincent, creatorul Twin Six și al motorului aeronavei Liberty V-12 (celebră în WW I), cu scopul declarat de a aduce mașinilor sale un spor de dinamism. Vincent a reproiectat motorul de 6306 cc, astfel încât să genereze 125 CP (cu 19 mai mult față de cei 106 standard), cu o opțiune de 145 CP (cifră depășită doar de Duesenberg) în situația unui raport de compresie împins de la 4,85:1 la 6,0:1. Modificările constau în reconfigurarea galeriilor de admisie și evacuare la unghi de 45 de grade, maximizarea deschiderilor colectoare, utilizarea unui carburator cu dublă admisie (dual updraft) Detroit Lubricator și a unui piston pompă de vid. Rezultatul a fost instalat pe versiunea Speedster, laconic caracterizată în numărul 126 din noiembrie/decembrie 1991 al Special Interest Autos: ”The 734 was a muscle car, pure and simple”.





Packard oferea clienților modelul Speedster 734 în cinci tipuri constructive: Runabout (442), Phaeton (445), Victoria (447), Sedan (443), Roadster (452). Toate caroseriile, din oțel, erau realizate in house, la fabrica din East Grand Boulevard, prin modificarea corpurilor standard pentru a răspunde formelor proiectate de veteranii stiliști Raymond Dietrich, Werner Gubitz, Ray Birge aflați în slujba Le Baron, și primeau cadre de lemn amplasate pe șasiuri de oțel cu ampatament de 3416 mm. Variantele runabout și roadster aveau ca semn distinctiv forma cozii, gen ”boattail”, fiind totodată mai înguste (cu circa 8 cm) și mai joase decât celelalte tipuri. Desigur, spațiul pentru bagaje se reducea drastic, dar pentru clienți asta nu era un impediment, mai ales că greutatea totală descreștea și ea.
Designul, performanțele și numărul mic de unități disponibile au făcut din Packard Speedster un succes instantaneu.





Conform afirmațiilor arhitectului Lloyd Morgan Yost, fondator și președinte Packard Club, astfel cum sunt redate în Packard: A History of the Motor Car and the Company (editor Beverly Rae Kimes), linia Speedster nu a fost deloc promovată iar asta rămâne un mister în condițiile în care Packard era renumită pentru broșurile sale de lux. Poate, considerația îi aparține tot lui Yost, o atare atitudine reflectă tensiunea care exista între Jesse Vincent, cel care vedea viteza ca o reclamă în sine și conducerea conservatoare a Packard, care nu punea mare preț pe mașinile rapide. James Alvan Macauley (Sr.), angajat ca director general în 1910 de Henry Joy și ajuns președinte în 1916, deși a acceptat proiectul lui Jesse, nu l-a privit cu ochi buni niciodată. Pe ușa biroului său stătea scris Important If True. Și se pare că adesea adevărurile sale erau singurele care contau la Packard. La Salonul Auto de la New York din luna ianuarie, Speedster nici măcar nu a fost prezentat Packard.

Linia Speedster a ieșit din producție în aprilie 1930, adică la patru luni de la lansare. Ce-i drept, era perioada în care efectele marii crize se simțeau cu acuitate. Packard tocmai concediase 2000 de oameni și trecuse la reducerea săptămânii de lucru de la 6 la 5 zile.
Au fost fabricate 113 unități, la care se adaugă 5 șasiuri care au primit caroserii pe comandă. Cele mai multe, 39, au fost de tip ”boattail” runabout. Cele mai puține, ”boattail” roadster, doar 7. Azi mai există 23 (după alte surse 26), din care 11 runabout și două roadster. Firesc, au devenit obiecte de mare valoare, râvnite de colecționari.





La lansare, modelele Speedster costau mult, undeva între 5000 și 6000 de dolari (la fel ca rivala Cadillac), într-un timp în care un Ford roadster putea fi achiziționat pentru 435 dolari.
În august 2016 la o licitație Gooding & Company organizată la Pebble Beach, un exemplar Packard 734 Speedster Boattail Runabout a fost vândut pentru 2,09 milioane dolari. Un model similar a făcut obiectul unei tranzacții intermediate de aceeași companie în martie 2019 la Amelia Island la valoarea de 1,765 milioane dolari.

În 1953 Packard a fuzionat cu Studebacker și a devenit Studebacker-Packard Corporation. Ultimul Packard a fost fabricat în 1958.
« Ultima Modificare: 10/28/19*, 19 de mavrodin118 »

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
Signature Models reproduce mai multe modele americane pre WW II, inclusiv, patru Packard cu an de fabricație 1930. Două din ele sunt Speedster 734 Boattail, în versiunile runabout (cod 18138), respectiv roadster (cod CT-68623, în seria Charlestown Collectible).



Nu puține machete Signature Models ajung să se îmbolnăvească de zincpest sau suferă de la naștere de diverse eczeme, adică vopsea prost aplicată. Din fericire, a mea, le are doar pe cele din a doua categorie – aproape pe tot corpul și mai accentuate undeva pe capota motorului și la una din portiere. În rest, e perfectă: aceeași capotă a motorului stă ușor căscată pe o laterală, indiferent ce i-ai face (nici măcar după ce i-am rupt un pin n-a vrut să se alinieze cu restul caroseriei), grila e neperforată, tot aici fantele sunt doar sugerate, cadrul parbrizului grosier lucrat și vizibil de departe că este din același corp cu geamul și ștergătorul, o plasează mai degrabă în lumea jucăriilor, nu a machetelor… Acoperișul nu respectă întocmai configurația mașinii: partea spate este orientată spre coadă și nu spre înainte (pentru a forma un unghi ușor ascuțit) iar pilonii care-l susțin au și ei altă formă. Dimensionarea ampatamentului corespunde scării 1:16,5. Cele mai multe imagini disponibile înfățișează pentru versiunile speedster ornamentul cunoscut ca Adonis, diferit de propunerea de la Signature Models (prezentă și ea, dar la un număr extrem de redus). Modelul real avea oglinzi laterale, fie prinse de rama geamului frontal, fie amplasate pe roata de rezervă situată în aripă. Macheta nu le are.



Are totuși, altceva, dincolo de materialul nefericit ales pentru roof și bavurile de la barele de protecție: șarm. Răzbate cumva nelămurit, paradoxal, o preocupare pentru detalii, care schimbă pe nebăgate de seamă imaginea de ansamblu. E ceva mai mult decât faptul că de la distanță, pe raft, arată bine. O ajută, poate, și designul deosebit, destul de fidel reflectat de machetă. Interiorul are, de asemenea, o contribuție serioasă sub acest aspect: cadranele îngrijit realizate, imitația perfectă de lemn a bordului, mocheta care îmbracă podeaua, striațiile pedalelor. Apoi, deși (puțin) supradimensionate, mânerele portierelor adaugă și ele o notă de farmec.

Când achiziționezi o machetă Signature Models știi (sau ar trebui să știi) că e un demers riscant. Dacă o faci sub formă de comandă, nu e clar deloc ce o să primești. E o chestiune de noroc. Dacă ai posibilitatea să o vezi la momentul achiziției și constați că arată bine, nu-ți garantează nimeni că așa va rămâne peste (câțiva) ani. Eu am avut un Duesenberg J și un Ford Model A care s-au făcut praf. Pe prima am cumpărat-o din nou. Pentru că regretul de a nu o avea e mai mare decât supărarea pricinuită de existența neconformităților sau de teama că e posibil să se distrugă.


Offline ser6an

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 309
  • Gen: Bărbat
  • Entuziast
"...pentru că regretul de a nu o avea e mai mare decât supărarea pricinuită de existența neconformităților sau de teama că e posibil să se distrugă..."

 Mare vorba, mare suflet.

 Felicitari pentru frumoasa prezentare care "...are totuși, altceva, dincolo de materialul nefericit ales (...): șarm.
 Răzbate cumva nelămurit, paradoxal, o preocupare pentru detalii, care schimbă pe nebăgate de seamă imaginea de ansamblu…" a forumului nostru.   :)

Offline johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.517
Inca o prezentare caracteristica stilului tau (documentata si insotita de o frumoasa prezentare fotografica).
Duceam dorul acestor prezentari ;)

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
schimbă pe nebăgate de seamă imaginea de ansamblu…" a forumului nostru.   :)

eh, e a unui bătrân cotoi, hârșâit în toate cele, prea puțin impresionabil sau dornic să impresioneze;
istoria e pe aici, scrisă;
altfel, e bine mersi; și cred că o să fie și mai și...


Duceam dorul acestor prezentari ;)

la dispoziția dumneavoastră!  sal'tare

Offline Ionuț

  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 3.826
Mi-a plăcut prezentarea, apreciez în principal textul. Dar asta cu farmecul... hm, nu știu ce să zic, îi acorzi prea mult credit, iau de bună chestia aia, că e mai mult o jucărie decât o machetă. Signature a făcut machete modeste, iar asta e printre cele mai modeste, chiar comparată cu altele de la ei.

Offline malachi

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.239
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
O prezentare pe cinste. Stiu ca la inceput erai impotriva comentariilor personale cu privire la macheta si te rezumai la istoria automobilului, dar iata ca ai gasit o modalitate interesanta de a vorbi si despre model. Felicitari!

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
 signature models oferă și machete mai machete în seria premier miniature (cum ar fi maybach sw 38, sau mercedes g4); un fel de signature series de la yatming;
rămân la părerea că are șarm, așa modestă cum e;

înainte vreme puneam și peste o sută de poze la o prezentare - era de-a dreptul stupid să mai și comentez pe marginea lor; există părți bune în ambele variante; avantajul ăsteia din urmă vine din faptul că prin exprimarea de considerații subiective se nasc comentarii (vezi mai sus), care fac farmecul prezentării -