Autor Subiect: MG TC Midget [1947] [Yatming]  (Citit de 250 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
MG TC Midget [1947] [Yatming]
« : 09/22/19*, 23 »
MG TC Midget 1947 [92468] – Yatming / Road Signature

MG a reluat producția de mașini civile imediat cum a avut ocazia, la cinci săptămâni de la sfârșitul formal al WW II, după o pauză de șase ani în care resursele au fost alocate pentru susținerea efortului de război (tancuri, mașini blindate, motoare de avioane). În octombrie 1945, compania din Abingdon anunța lansarea MG TC (Midget) iar până la finele anului respectiv reușea să producă 81 de unități, o performanță reală în condițiile penuriei de materiale, în special a oțelului.

MG TC era a treia iterație a seriei T și păstra designul predecesoarelor sale (TA cu 3003 unități fabricate între 1936 și 1939, respectiv TB, cea mai rară versiune a gamei, cu doar 379 de exemplare, toate realizate înainte de 1940): un roadster de numai 3531 mm, cu aripi pozate exterior, cele frontale coborând după pasajul roților într-o curbă generoasă și elegantă până la partea inferioară a celor din spate, portiere joase, tip suicide, cu laturile verticale inegale (partea din față fiind mai înaltă), faruri rotunde amplasate între grila capotei motorului și aripi, roata de rezervă poziționată exterior, la posterior, în imediata vecinătate a banchetei. Deși motorul era același XPAG cu 4 cilindri în linie și 1250 cc, regăsit (și) în dotarea TB, grație unei rate a compresiei superioare, reușea să dezvolte 54,5 CP și permitea atingerea unei viteze maxime de 75 km/oră, adică ceva mai bine decât scotea varianta anterioară. Lățimea rămânea și ea neschimbată, 1422 mm, dar spațiul între portiere creștea cu 4 inches (101 mm) pentru un spațiu suplimentar în cockpit.













MG TC a vizat piețele din țările Commonwealth, cele mai multe mergând către Australia și Africa de Sud. Surpriza a fost furnizată însă de Statele Unite, MG fiind considerat responsabilul începutului nebuniei americane pentru mașinile sport. Una din explicațiile cel mai des vehiculate este că în 1945 ofițerii americani erau deja îndrăgostiți de micuța britanică pe care o întâlniseră în cursul detașării lor în Insulă în timpul războiului și în care consumaseră numeroase idile cu fetele din partea locului.
Cert este că dintr-un total de 10001 unități, au fost exportate în Statele Unite 2000, la care se adaugă alte 1500 achiziționate direct de persoane private.

Producția TC a încetat în 1950, când MG a introdus versiunea TD, cu șasiu complet nou, considerată de fanii seriei o dezamăgire sub aspectul caracteristicilor sportive. Seria T (cu TF ultima iterație) a continuat până în 1955, anul apariției MGA.







”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: MG TC Midget [1947] [Yatming]
« Răspuns #1 : 09/22/19*, 23 »
Yatming a ales să reproducă modelul MG TC (în patru variante de culori: negru, galben, verde și roșu) în a doua sa serie din punct de vedere calitativ, Road Signature, ale cărei machete sunt caracterizate prin detalii și prețuri minimale (spre deosebire de cele din Signature Series, care beneficiază de un plus considerabil de atenție din partea producătorului). Există și o a treia categorie, Leather Series, în care machetele din Road Signature primesc scaune din piele – aici MG TC este prezent în versiunile negru și galben. Din 2013, Yatming a devenit Lucky Diecast, cel mai probabil fiind vorba de o preluare de active, inclusiv portofoliul de matrițe.









Macheta răspunde perfect caracteristicilor seriei. Cel mai supărător este modul de redare a instrumentelor de bord, printr-o bandă desenată. Partea bună: e din zamac, se deschid portierele și capota motorului. La fel, elementele majore ale modelului real sunt redate corect.





Macheta MG TC de la Yatming reflectă perfect dilema colecționarului: ce faci când îți dorești un model și singura reproducere e una modestă? Eu n-am stat pe gânduri…

”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Online M3d1an

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.070
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
Re: MG TC Midget [1947] [Yatming]
« Răspuns #2 : 09/23/19*, 09 »
Modest dar simpatic. Mi-a placut si mie.