Autor Subiect: MGB GT Mk II [1969] [Autoart]  (Citit de 379 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
MGB GT Mk II [1969] [Autoart]
« : 09/10/19*, 17 »
macheta beneficiază de o prezentare realizată în 2012 (http://miniauto.ro/forum/index.php?topic=24886.0), dar cum pozele postate atunci sunt blurate de site-ul de hosting, și cum am o abordare de tip cap-coadă (inadecvată unei completări) , am considerat că se impune deschiderea unui topic nou; așadar...

MGB GT Mk II 1969 [76602] – Autoart – Millennium

Pentru foarte mulți a reprezentat prototipul sportivei britanice. A înregistrat cele mai mari vânzări dintre toate versiunile MG și a stat în producție 18 ani. A fost, totodată, ultimul model realizat la legendara fabrică din Abingdon, care își închidea definitiv porțile la 24 octombrie 1980, un act în relație directă cu decizia conducerii conglomeratului British Leyland Motor Corporation (BLMC) de a susține investițional dezvoltarea Triumph în dauna MG. La acel moment, Leyland Motor Corporation, care avea Triumph în portofoliu, era factorul dominant al parteneriatului cu British Motor Holdings, deținătoarea mărcii MG (și înglobând Jaguar Cars și Pressed Steel Company), parteneriat din care se născuse în 1968 BLMC.



MGB a apărut, în 1962, ca o mașină complet nouă față de precedentele modele ale producătorului britanic, în principal prin construcția unitară, tip monococă – abordare ce a condus la creșterea rezistenței structurale, îmbunătățirea suspensiilor, diminuarea greutății, și care a permis reproiectarea habitaclului, ușurat de o serie de elemente transversale intruzive, pentru un spațiu interior sporit, cu scaune mai mari și mai confortabile. Motorul BMC seria B, cu patru cilindri în linie, era preluat de la defuncta MGA, însă avea capacitatea majorată de la 1622 cc la 1798 cc. Suficient pentru a obține 94 CP și a atinge, fără efort, o viteză de 100 mile/oră. Consumul se situa în plaja 10-13 litri/100 km (22-28 mpg), foarte bun pentru acele timpuri. Noul roadster, cu ampatament 2311, lungime 3886, lățime 1524, înălțime 1219 (toate în mm) a reprezentat un succes fără echivoc, găsind o piață generoasă, în special în Statele Unite.













Se pare că directorul general John Thornley și inginerul șef Albert Sydney (Syd) Enever și-ar fi dorit ca producția MGB să înceapă cu versiunea GT, pentru a răspunde așteptărilor clienților de combinare a caracteristicilor sportive cu confortul, una probată în timp prin cererea semnificativă de mașini roadster dotate cu hardtop. Până la urmă, GT a venit în octombrie 1965, lansat la Earls Court Motor Show. La rândul lui, s-a constituit într-un succes peste noapte. Asta grație versatilității, accesibilității, caracterului practic și, nu în ultimul rând, aspectului: putea transporta încă doi pasageri, devenind un veritabil 2+2, iar odată rabatat spătarul scaunului spate se crea spațiu suplimentar pentru bagaje, costa sub pragul psihologic de 1000 £ (preț de bază 825 £ plus impozit 173 £) și forma tip hatchback, cu hayonul prins în balamale, îl făcea foarte popular printre consumatori. Designul aparținându-i lui Pininfarina, este unul din primele rezultate ale aplicării tehnicii de proiectare asistată de calculator. Comparativ cu varianta roadster, GT avea nevoie de timp suplimentar pentru a atinge 100 mile/oră deoarece cântărea mai mult (993 kg față de 921 kg), dar câștiga la capitolul viteză grație aerodinamicității sporite (un spor de 5 km/oră cu care ajungea la 169 km/oră).



”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: MGB GT Mk II [1969] [Autoart]
« Răspuns #1 : 09/10/19*, 17 »
GT a avut un precursor în versiunea proiectată și construită de carosierul belgian Jaques Coune în ianuarie 1964 și cunoscută drept Berlinette MGB 1800. Deși prima comandă a venit din partea directorului Nuffield Press (parte a Nuffield Organization/British Motor Corporation) iar operațiunea avea aprobarea majorității managerilor de la Abingdon, demersul lui Coune a fost unul total independent, neimplicând niciun fel de resurse din partea fabricantului britanic. A luat sfârșit după 58 de exemplare, cu 20 de luni înainte de lansarea MGB GT.
MG a demarat în 1964 lucrări pentru realizarea unui succesor pentru MGB, obținând chiar și un prototip botezat EX234, numai că datorită vânzărilor foarte bune ale modelului în vigoare a renunțat la idee doi ani mai târziu.

În 1967, ambele tipuri constructive primesc în denumire adăugirea Mk II pentru a evidenția modificările intervenite, principala fiind transmisia complet sincronizată (pentru toate cele patru trepte). Tot din acel an, clienții puteau alege, doar pentru piața din Marea Britanie, o transmisie automată Borg-Warner, o opțiune cel puțin ciudată în cazul unei mașini cu caracteristici sport.

Au mai existat alte două versiuni ale modelului de bază: MGB GT V8 cu motor de 3528 cc (produs în intervalul decembrie 1972 – iulie 1976) și MGC având motorizare de 1912 cc (fabricat din 1967 până în august 1969).















Pentru a răspunde reglementărilor privind mediul și siguranța, mașinile exportate în Statele Unite au avut parte de mai multe schimbări de configurație, cum ar fi introducerea barelor de protecție din cauciuc (botezate Sabrina, după numele actriței britanice cunoscute publicului datorită dimensiunii impresionante a bustului), înălțarea gărzii la sol sau cele referitoare la carburație.

MGB a luat startul în numeroase curse, nu fără rezultate notabile – la clasa GT a înregistrat victorii la Targa Florio 1966 (Makinen/Rhodes), unde a ocupat primele două locuri, înaintea Porsche 911 și Ferrari 275 GTB, Spa 1966 (Vernaeve/Hedges) și Spa 1967 (Enever/Poole).

Au fost produse aproape 513000 de unități din care peste 125000 GT. Mai bine de 300000 din numărul total au fost exportate în Statele Unite (roadster până în 1980, GT până în 1974). Cifrele (diferă ușor în funcție de sursă) justifică deplin sloganul publicitar folosit în anii ’70 pentru a descrie MGB: ”THE GREAT BRITISH SPORTS CAR”.

”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: MGB GT Mk II [1969] [Autoart]
« Răspuns #2 : 09/10/19*, 17 »
Autoart a optat să reproducă MGB Mk II în culorile pageant blue în cazul roadster, respectiv red și racing green pentru versiunea GT. Cea mai comună a fost ultima, disponibilă o bună bucată de vreme la preț redus.
Miniatura are cam de toate, reușind să stârnească nostalgia după perioada în care eram colecționar(i) de machete auto. Cu abateri neglijabile, scara este respectată, pentru toate reperele (ampatament, lungime, lățime, înălțime). Cea mai mare parte a liniilor pare și ea în regulă – panta de coborâre a plafonului, decupajul portierelor, desenul parbrizului sau forma capotei motorului se prezintă aidoma modelului real. Excepția o reprezintă hayonul, relativ supradimensionat (coboară mai mult decât ar trebui) în relație cu cel la scara 1:1, situație valabilă și pentru lunetă. Totodată, înclinația acestuia lasă senzația unui unghi mai mare față de ce ne arată mașina adevărată.







Fanta de aerisire, ștergătoarele și spițele sunt lucrate cu finețe, la cotă și fără bavuri. Benzile laterale argintii (amplasate de-a lungul caroseriei) sunt piese separate – lucrul acesta se vede iar impactul asupra imaginii de ansamblu este vădit pozitiv. Traseul tobei este vizibil din poziția adecvată.
Interiorul cabinei este redat cu atenție, foarte aproape de configurația modelului standard. Podeaua este îmbrăcată în mochetă iar scaunele sunt confecționate dintr-un material cauciucat care se distanțează net de aspectul inestetic generat de prezența plasticului. Există, de asemenea, covorașe cauciucate, parasolare (nerabatabile) și oglinda retrovizoare (centrală). La fel ca în cazul bordului, modul de realizare al portierelor (atât la interior, cât și la exterior) nu oferă nici un motiv de nemulțumire.





”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: MGB GT Mk II [1969] [Autoart]
« Răspuns #3 : 09/10/19*, 18 »
Autoart a considerat că poate livra o machetă fără oglinzi laterale și fără antenă. Portierele au în dotare doar triunghiurile, nu și geamul propriu-zis. Scaunele spate nu pot fi mișcate în scopul creării de spațiu suplimentar pentru bagaje. Odată rabatat hayonul, se dezvăluie un portbagaj care nu beneficiază de nici un element mobil. Mai mult, mocheta prezentă acolo este fixată temeinic, astfel că descoperirea roții de rezervă prin îndepărtarea ei se constituie într-o așteptare înșelată. Grila frontală este o replică aproximativă, cadrul cu lățime uniformă (aceeași grosime la toate cele patru laturi) venind în contradicție cu cel prezent la modelul real (cu partea superioară mai lată). La fel, despre emblemă se poate spune că seamănă și atât.
Cu adevărat supărător este faptul că vopseaua aplicată are oarece probleme – ”broboane” mici în partea față a roofului și în zona aflată imediat sub parbriz.



La mai bine de zece ani de la achiziționare, MGB Mk II GT, macheta marca Autoart, continuă să justifice deplin statutul de piesă de colecție. Similar mașinii fabricată de BLMC, rămâne un clasic veritabil, atracție irezistibilă pentru orice pasionat al genului.

”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Online adycoke2

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.188
  • Gen: Bărbat
  • Bonum vinum laetificat cor hominis!
Re: MGB GT Mk II [1969] [Autoart]
« Răspuns #4 : 09/10/19*, 21 »
prezentare siropoasa,piesa clasica autoart!

Online andor88

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 850
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: MGB GT Mk II [1969] [Autoart]
« Răspuns #5 : 09/11/19*, 14 »
Macheta e reușită, iar modelul e de-a dreptul drăguț. Frumoasă prezentare, dar cum vine asta?

reușind să stârnească nostalgia după perioada în care eram colecționar(i) de machete auto.
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.052
  • Gen: Bărbat
Re: MGB GT Mk II [1969] [Autoart]
« Răspuns #6 : 09/12/19*, 00 »
dar cum vine asta?

diecast  :-\
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)