Autor Subiect: Hudson Hornet race car (# 92 Thomas Herb) [1952] [Highway 61]  (Citit de 456 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.013
  • Gen: Bărbat
Fabulous Hudson Hornet # 92 Thomas Herb 1952 [50132] – Highway 61

Hudson Motor Car Company a intrat pe piața auto în 1909 și a părăsit-o după 45 de ani, prin fuziunea (operațiune de peste 198 milioane USD) cu Nash-Kelvinator Motors, în urma căreia a rezultat American Motors Company (AMC). Cel mai bun an din perspectiva vânzărilor a fost 1929, cu peste 300000 de unități livrate clienților. Apoi, în perioada 1942-1945, Hudson a susținut efortul de război al SUA prin fabricarea de motoare navale și piese de aeronave, pentru a se reîntoarce la producția de vehicule civile imediat după terminarea WW II, în 1946.
 
Momentul de vârf l-a reprezentat începutul deceniului 6, când modelul Hornet a dominat cu autoritate NASCAR Grand National Series. Lansat în 1951, pe un șasiu modificat al Super Six (3150 mm), Hornet venea cu o linie joasă (design cunoscut ca step-down), construcție monococă, linii curbe, roți spate închise aproape complet de aripi și un centru de greutate coborât, toate acestea conferindu-i o aerodinamică excelentă și o manevrabilitate deosebită la viraje în condiții de viteză. Așa se face că, în ciuda motorului cu 6 cilindri în linie (H-145, cu capacitate de 5047 cc) depășea constant rivalele vremii dotate cu mai puternice V8.











”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.013
  • Gen: Bărbat
După victoria de la Daytona 500 din 11 februarie 1951, cu un Hornet modificat de el însuși, Marshall Teague, cunoscut drept King of the Beach, a primit de la Hudson trei mașini Hornet noi, din care două de concurs, un salariu lunar de 1000 USD pentru perioada în care le folosea și un tânăr inginer care să îl ajute să le ajusteze pentru competiții. Tânărul era Vince Piggins, cel care avea să construiască mai târziu celebrul Z/28 pentru Chevrolet. Sub coordonarea acestuia, au fost create piese dedicate “severe usage” (cum ar fi kit-uri pentru fixarea motorului, galerii duble de eșapament, suspensii speciale), o versiune pentru motorul L6 numită 7-X (cu compresie sporită și supape mai mari) și un dublu carburator cu admisie unică Twin H-Power. Ansamblul a devenit Fabulous Hudson Hornet, capabil să dezvolte 210 CP.

Fabulous Hudson Hornet a câștigat în NASCAR Grand National Series 27 din 34 de curse în 1952 (celelalte fiind împărțite de Oldsmobile și Plymouth – câte 3, respectiv Chrysler – 1), 22 din 37 în 1953 și 17 din 37 în 1954.
 
Marshall Teague a părăsit NASCAR la mijlocul sezonului 1952, după o dispută cu proprietarul acestuia, Bill France Sr.

Campionul din 1951 a fost Thomas Herb cu 7 victorii (una cu Oldsmobile 88, restul cu Hudson), trecut la Hudson în plină competiție la propunerea lui Teague. Un an mai târziu, Herb a terminat pe locul secund, cu același număr de etape câștigate, 8, ca și Tim Flock (tot Hudson), dar cu un punctaj inferior, cei doi fiind urmați de Lee Petty (Plymouth). Victoriile au fost obținute la North Wilkesboro (etapele 4 și 32), Macon (etapa 8 ), Canfield (etapa 12), Charlotte (etapa 16), Wilson (etapa 29), Martinsville (etapa 31) și Palm Beach (etapa 34). În 1953, Herb a dominat copios, obținând 12 victorii din 37 de etape, la distanță mare de Lee Petty (Dodge) și Dick Rathman (Hudson), fiecare cu doar 5 succese de etapă (datele sunt preluate de pe site-ul de specialitate https://www.racing-reference.info).















”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.013
  • Gen: Bărbat
Thomas Herb a intrat în 1994 în International Motorsport Hall of Fame iar în 2013 a fost inclus post-mortem (a decedat la 9 august 2000, la 77 de ani, în Sandford, North Carolina) în NASCAR Hall of Fame.

Hornet a continuat să fie produs și de AMC, ultimul exemplar, cu numărul 24883, fiind înregistrat la 25 iunie 1957.









”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.013
  • Gen: Bărbat
Macheta datează din perioada în care rășinile erau departe de a deveni coșmarul de azi – rabatarea portierelor, a capotei motorului și a portbagajului sau bracarea roților odată cu volanul erau lucruri obișnuite. În plus, specific pentru modelele H61, axul cardanic se învârte. Un alt element inedit în cazul machetei de față este dat de faptul că scaunele, parasolarele și geamurile mici din portiere pot fi (și ele) rabatate.
Exteriorul respectă destul de fidel aspectul modelului real. Din păcate, ramele parbrizului, lunetei și geamurilor laterale, precum și liniile amplasate de-a lungul caroseriei nu sunt piese separate, ci rezultate prin matrițare, un neajuns compensat prin vopsirea lor fără niciun cusur vizibil. Excepția o constituie elementele decorative situate deasupra aripilor frontale, aplicate pe caroserie, o abordare ce neutralizează imaginea de continuitate. De altfel, nici restul pieselor separate (cum ar fi barele de protecție sau grila frontală) nu par a fi lucrate cu prea mare finețe, bavurile prezente fără zgârcenie creând senzația că se potrivesc cu mare greutate în restul ansamblului. Portierele au un oarece joc care face să existe probleme în alinierea lor la liniile caroseriei.
Interiorul este un punct forte, prin redarea aparaturii de bord în detaliu, chiar dacă montajul componentelor care o redă mai scârțâie pe ici pe acolo. Centura de siguranță de la scaunul pilotului este din material textil. Scaunele și interiorul portierelor sunt din plastic, pentru imitarea materialului textil producătorul apelând cu stângăcie la metoda vopsirii. Podeaua (cockpit și portbagaj) este acoperită cu mochetă. Locașul în care ar trebui să se afle roata de rezervă este gol – modelul de curse fiind deposedat de accesoriile considerate inutile (incluzând aici și bancheta spate). Motorul și șasiul arată destul de în regulă.
Cam atât. Pentru un pasionat de modelele deceniului șase și care nu se rezumă la machete premium, versiunea Fabulous Hudson Hornet #92 fabricată de Highway 61 poate să devină o piesă dezirabilă.







« Ultima Modificare: 07/30/19*, 19 de mavrodin118 »
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline Wheels

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 1.833
  • Gen: Bărbat
  Hmm... rabatarea portierelor?
  Hmmm... inteleg ca modelul de strada era posedat?

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.013
  • Gen: Bărbat
sedat -
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline malachi

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.302
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Nu contează, pentru mine Hudson-ul ăsta este premium sal'tare.

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.013
  • Gen: Bărbat
m-ai pus în încurcătură -
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Online M3d1an

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.062
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
O macheta premium dupa multe standarde si o prezentare pe masura machetei.  all_rite

Intr-o nota separata as zice ca e discutabil daca rasinile sunt un cosmar, altfel cum se explica ca inca se produc si se comercializeaza asemenea chestii la sume din 3 cifre, fara sa ofere functionalitatile unor diecasturi gen HW61. Lumea a "amortit" si aici ca si in multe alte domenii!

Online mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.013
  • Gen: Bărbat
as zice ca e discutabil

inca se produc si se comercializeaza asemenea chestii la sume din 3 cifre

bineînțeles că e discutabil - ca în orice pe lumea asta există și alb și negru;

nu știu cum o fi la alții, dar la mine lista cu modelele dorite tinde să o depășească pe cea a celor deținute;
cred că vlad ne poate furniza o imagine despre evoluția raportului dintre cantitate și valoare;

ce faci dacă ții la un anumit model iar singura replică disponibilă este fabricată din rășină? renunți la pasiune? treci la segmentul low cost? sau înjuri și cumperi mai rar?
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)