Autor Subiect: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]  (Citit de 554 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« : 07/19/19*, 20 »
PEUGEOT 402 ECLIPSE 1937 [184742] – [NOREV]

Mecanismul primului hardtop retractabil intrat în producție a fost patentat de medicul dentist Georges Paulin în 1931. După un început ezitant, instalarea prototipului pe modele Hotchkiss, în 1933, rezumându-se la o singură încercare din pricina dificultăților de ordin financiar, au urmat, din anul imediat următor mai multe lucrări finalizate, cu șasiuri din gama Peugeot. Toate furnizate de Emile Darl’mat, distribuitor (din 1923) al producătorului francez (pentru care a creat mai multe modele personalizate) și prelucrate de Carosserie Portout, compania înființată în 1925 de Marcel Portout, cel a cărui semnătură se regăsea pe desenul caroseriilor dominate de linii aerodinamice și sportive aflate în portofoliul a numeroși producători europeni. Colaborarea celor trei a condus la popularizarea sistemului brevetat de Paulin, sub denumirea Eclipse ajungând să fie montat, pe versiunile Peugeot 301, 401 și 601, dar și pe Lancia Belna, Hotchkiss și Panhard.

Recunoașterea formală de datorează însă modelului Peugeot 402, lansat în toamna lui 1935 și caracterizat prin farurile frontale montate în spatele grilei și stilul aerodinamic inspirat după Chrysler Airflow. Au existat mai multe variante constructive, precum și trei tipuri de șasiu, în funcție de dimensiunea ampatamentului: normal 3150 mm, lung 3300 mm și scurt 2880 mm (ultimul introdus în 1937). Motorul cu 4 cilindri și 1991 cc dezvolta 55 CP (din 1938 capacitatea și puterea au fost crescute la 2142 cc, respectiv 60 CP, noua configurație primind denumirea 402B), transmisia standard era manuală cu trei trepte și se adresa roților spate (opțional fiind disponibilă alternativa automată Cotal, puțin uzitată datorită prețului ridicat), iar frânele se bazau pe tamburi acționați prin cablu. Inițial, Eclipse utiliza șasiul normal și avea doar două locuri, limitare dată de spațiul mare reclamat de de instalarea mecanismului complicat. Din 1936, odată cu trecerea la șasiul lung, a apărut bancheta spate, conducând la un total de 5 locuri.

Până în 1939, când din lista modelelor Peugeot au fost retrase toate versiunile cabriolet, au fost fabricate 580 de unități 402 Eclipse. Diferențele vizând modul de acționare al hardtopului (electric sau manual), locul de amplasare al roții de rezervă (în portbagaj sau în exteriorul acestuia), tipul șasiului și numărul de locuri au condus la încadrarea acestora în șase grupe, cu tot atâtea coduri: E4, E4Y, E4T, E5T, E5TC, E5TM. Lor li se adaugă 79 de exemplare Peugeot 401 și alte 21 Peugeot 601. Detalii la http://402eclipse.free.fr/.

Germanii au descoperit că Georges Paulin lucra pentru British Intelligence, l-au arestat în 1941 și, după o condamnare dictată de un tribunal nazist, l-au executat în martie 1942.
































Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #1 : 07/19/19*, 20 »
Macheta de la Norev se prezintă rezonabil. La exterior. Cel mai important, mecanismul este funcțional, hardtopul culisând fără probleme prin intermediul celor trei rânduri de brațe în și din portbagaj. În plus, acesta se aliniază destul de bine cu cadrul parbrizului. Grila frontală arată relativ ok iar farurile, chiar dacă nu am reușit să le surprind în fotografii, se află în spatele ei. Butoanele din partea spate (limita superioară a portbagajului și ușor dreapta deasupra aripii) nu au nicio funcționalitate, aflându-se acolo doar pentru a asigura corespondența cu modelul real. Balamalele portierelor sunt rezultatul folosirii matriței și nu piese separate, ceea ce se vede (și) din avion. Și nu sunt singurele în situația asta. Bordul și bancheta declară explicit că sunt dintr-un soi de plastic inestetic și nu există nici cel mai mic motiv să le contrazicem. Echipamentele de la bord au parte de o reprezentare modestă spre jenantă. Parasolarele nu pot fi rabatate. Pentru susținerea capotei motorului, de ambele părți, avem posibilitatea basculării a două tije metalice. Despre compartimentul motorului, cu fire desenate, mai puține de spus. Plăcuța cu numărul de înmatriculare spate este desenată. Pur și simplu desenată (sună mai aproape de imaginea generală decât tampografiată). Cea din față este modelată prin matrițare pe bara de protecție. Cam asta e. Una peste alta, mie îmi place.
























Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #2 : 07/19/19*, 20 »
Judecând după amplasarea roții de rezervă la interior și după cele două rânduri de scaune, rezultă că Norev a reprodus versiunea E4Y, construită pe ampatament lung. O verificare în acest sens duce la concluzia că scara este respectată. Din totalul de 580 unități 402 Eclipse, cele mai multe au fost de tip E4Y: 324, adică aproape două treimi. Pentru a le desemna, producătorul francez folosea denumirea cabriolet metallique decouvrable.


Online adycoke2

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.097
  • Gen: Bărbat
  • Bonum vinum laetificat cor hominis!
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #3 : 07/19/19*, 20 »
modelul este inedit,nu discut calitatea executiei,ceea ce ma bucura ,insa,este revenirea pe forum in acelasi mod savuros/spectaculos de a face prezentari  )0(
« Ultima Modificare: 07/19/19*, 20 de adycoke2 »

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #4 : 07/19/19*, 22 »
(...) ce ma bucura ,insa,este revenirea pe forum (...)

nu mai mult decât pe mine  ;)

Offline Madalinutzu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 1.264
  • Forever Peugeot
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #5 : 07/19/19*, 23 »
Foarte simpatic Peugeotul,delicioasa prezentarea!! ;D


Online johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.517
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #6 : 07/21/19*, 10 »
Bucuros si curios sa ti citesc prezentarile!

Online johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.517
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #7 : 07/21/19*, 10 »
Modelul meu Norev la 1:43

20180813_181629 by Nunweiller Johann, on Flickr
« Ultima Modificare: 07/22/19*, 08 de johann.nunweiller »

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #8 : 07/21/19*, 13 »
Modelul meu Nov la 1:43

modelele tale la 1:43 - cel din plan îndepărtat este E4Y; celălalt pare a fi E4;
dacă spuneai că sunt 1:18 nu te contrazicea nimeni -

Offline M3d1an

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 901
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #9 : 07/21/19*, 16 »
Au farmec si cele la 1/43.  all_rite

daca-mi permiteti un cadru cu "fratii" mai mici in caracteristici, tot de la Norev.


Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #10 : 07/21/19*, 22 »
Au farmec si cele la 1/43.  all_rite

cu siguranță;
îmi place cum cade lumina pe cele trei -

Online johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.517
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #11 : 07/22/19*, 08 »
Gasisem pe pagina Peugeot aceasta comparatie.

Peugeot-401-Eclipse - 402-Eclipse- (1) by Nunweiller Johann, on Flickr

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #12 : 07/22/19*, 18 »
n-am luat în calcul varianta 401; m-am ”blocat” aici:

http://402eclipse.free.fr/ Accueil / La 402 Eclipse -

Online johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.517
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #13 : 07/23/19*, 09 »
n-am luat în calcul varianta 401; m-am ”blocat” aici:

http://402eclipse.free.fr/ Accueil / La 402 Eclipse -

Cu 401 a inceput "istoria" hartop-ului retractabil.
Multumesc pentru link, mi a incantat dimineata :)

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.629
  • Gen: Bărbat
Re: Peugeot 402 Eclipse [1937] [Norev]
« Răspuns #14 : 07/23/19*, 17 »
eh, informațiile diferă de la site la site;
se pare că prima tentativă a fost legată de un șasiu hotchkiss, în 1933, pe vremea când paulin nu era încă designer pentru portout -

mă bucur că ți-a priit apelarea linkului  ;)

ps: cred că am de văzut o colecție peugeot la 1:43  :laugh: