Autor Subiect: Exotice europene – colecția andor88  (Citit de 2230 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online collectionar

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.502
  • Gen: Bărbat
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #90 : 05/25/19*, 17 »
Excelenta prezentarea dar și transporter-ul! sal'tare
Un model pe care a-și dori sa-l adaug și eu în colecție.

Offline Madalinutzu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 1.250
  • Forever Peugeot
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #91 : 05/25/19*, 21 »
Fabulos transporterul! sal'tare

Online panait

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.358
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #92 : 05/26/19*, 12 »
Transporterul ....................interesant ,imi place  )0(

Offline klauzephoto

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.689
  • Gen: Bărbat
  • The first 50 years of childhood are the hardest...
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #93 : 05/26/19*, 12 »
nu am fost atent prea mult la el cand inca se gasea si cand i am realizat frumusetea era prea tarziu deja, disparuse...un transporter care si ar gasi locul chiar siintr o colectie fara tema camioane fara doar si poate....el si cele doua ford si fiat de la exoto...excelenta piesa, felicitari si multumiri pentru prezentare.
Do i kill myself...or do i kill them all?...

Offline andor88

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 744
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #94 : 05/26/19*, 14 »
Mulțumesc tuturor pentru feedback!  all_rite
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.483
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #95 : 05/28/19*, 09 »
 )0( )0( )0( )0( )0( )0( )0( )0( )0( )0(
Speechless! I am without a speech!

Offline andor88

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 744
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #96 : 06/01/19*, 14 »
Lumea hypercar-urilor e exclusivistă atât în privința clientelei cât și în ceea ce privește producătorii. E foarte greu să vii de nicăieri, fără un background adecvat și să te iei la trântă cu un colos ca Bugatti, în spatele căruia stă un concern mondial ca VW, cu resurse infinite de cercetare și dezvoltare. An de an apar la saloanele auto producători fistichii, care prezintă formele unei rachete supersonice de șosea, cu viteze teoretice demne de recorduri mondiale, dar când privești în detaliu observi că motorul nu e producție proprie sau elemente de șasiu sunt preluate de la alți producători. Majoritatea acestor apariții rămân meteorice, nu se concretizează niciodată, pentru că lumea auto e extrem de dinamică, și dacă nu dispui de resursele necesare, sau nu ești suficient de creativ, conceptul tău va fi expirat până la următorul salon auto. E cazul lui Lykan, SSC Tuatara, Henessey, Lotec și mulți alții. Excepția de la regulă e creația unui suedez autodidact, Christian von Koenigsegg.

Interesul acestuia pentru mașini se manifestă de la o vârstă fragedă. Una din cele mai plăcute experiențe conform relatărilor sale a fost șansa de a conduce un go-kart la 6 ani. Educația sănătoasă din țările scandinave prevedea stagii de practică pentru adolescenți pe o perioadă a vacanței de vară. Koenigsegg alegea invariabil să meargă la ateliere de motociclete sau dealership-uri de mașini. În 1994 demarează proiectul CC, primul prototip inspirat de McLaren F1 și Ferrari F40. Fără studii de specialitate în domeniu, bazându-se doar pe intuiție și spirit de observație, Koenigsegg introduce prima inovație, care a rămas până azi una din semnăturile lui: ușile dihedral helix synchro actuation. Care e problema cu ușile supermașinilor? Se deschid ciudat, ocupă mult spațiu în stare deschisă, deci e greu să ieși într-o parcare, și din cauza pragurilor largi e complicat să intri în ele. Sistemul suedezului a rezolvat majoritatea problemelor.

Modelul a intrat în producție sub forma lui CC8S. Producție de serie e un fel de a spune, au făcut 6 bucăți în total, fiind cel mai rar model al lor. Reușita stilistică a fost confirmată de două premii, din partea Red Dot Germany, respectiv  Utmärkt Svensk Form. În momentul introducerii era mașina cu cel mai puternic motor. O altă inovație era modul de stocare al acoperișului targa, și evacuarea “Rocket Cat”, diminutivul pentru Rocket Catalytic Convertor System.

Koenigsegg CC8S – 2002 – Ixo Models





















Macheta e reușită ca formă și proporții, singura obiecție e legată de dimensiunea roților față. Se impunea un diametru cu 2-3 mm mai mic. Ștergătorul subțirel, discurile de frână gravate sunt detalii drăguțe. Interiorul colorat deschis, cu turometrul la vedere, jențile tip “Phone dial” arată că s-a acordat atenție la detalii la conceperea modelului.

Modelul a apărut în mai multe serii de colecții de revistă, cea mai basic ediție a fost cea argintie din “Automobile de vis”, cu ștergător vopsit, nici măcar scos în relief, urmată de una portocalie, care a primit un ștergător piesă separată. Varianta Ixo full a adăugat o tentativă de proiectoare în blocurile optice față, efectul e nici prea-prea, nici foarte-foarte. Spre surprinderea mea nu se mai găsește pe ebay, mai sunt două, cu mult peste prețul de bază. Lipsa alternativelor a făcut ca ele să intre și în colecțiile pretențioase. Sunt convins că în cazul apariției unui CC8S de la FrontiArt sau alt producător Ixo-urile negre vor răsări la vânzare ca ciupercile după ploaie.
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 744
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #97 : 06/01/19*, 14 »
Trecem mai departe, CCR versiunea de record mondial nu a făcut-o nimeni (Alo, Spark, se aude? ;D), următorul model disponibil e CCX de la AutoArt. CCX a apărut din nevoia de a dezvolta un model global. Americanii deși ucid ecosistemul cu motoarele lor primitive au tot felul de restricții în ceea ce privește importurile. Nemaivorbind de elementele exterioare de siguranță, care au pocit multe exotice europene duse peste ocean. Așa că suedezii au luat frumos documentațiile americane de agrementare, și au dezvoltat noul model conform cerințelor de acolo. Modelul e mai durduliu (ca majoritatea mâncătorilor de burger), și vizibil mai înalt decât CC8S. Denumirea vine de la conceptul original, X fiind aniversarea de 10 ani a proiectului.

Autoart a făcut o chestie șmecheră cu acoperișul care vine separat, practic ai 2 în 1, și coupé și decapotabilă în același model (True Scale ar spune, fraierilor, în loc să-i puneți să cumpere și una și alta separat  <-o).

Koenigsegg CCX – 2006 – AutoArt



























Nimic de comentat ca formă, e din epoca de aur a AutoArt-urilor la scara 1/43. Garda la sol perfectă, jenți subțiri, interior detaliat, motor detaliat atât cât e vizibil, imitație de fibră de carbon la nivelul acelor ani – dar nici acum nu arată rău. Păcat că nu au făcut și versiunea CCXR, trebuiau doar să-l vopsească full carbon, și să-i aplice un eleron fix pe spate. CCX și CC8S au venit ambele de la collectionar, ireproșabile și la prețuri prietenoase, mulțumesc Florian!

Povestea fantomei din Ängelholm: așa cum Ferrari are căluțul, iar Lamborghini are taurul, există o mascotă și la Koenigsegg, în speță o stafie. Totul a pornit de la un incendiu care a distrus prima facilitate de producție a suedezilor, care s-au mutat într-un hangar care a aparținut escadrilei Johan Röd din forțele aeriene ale Suediei. Veteranii escadrilei au fondat un club de acrobație aeriană, cu motto-ul “The show must go on”, iar Koenigsegg a adoptat simbolul acestora, fantoma, prezentă pe toate modelele lor de la CCX încoace, și susține proiectul lor.

Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 744
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #98 : 06/01/19*, 14 »
CCX a fost urmat de Agera, imperativul suedez tradus prin “Acționează!(tu)”. Stilistic au fost foarte abili, principiul lor e “Evoluție nu Revoluție”, observați că deși profilul modelelor s-a schimbat partea vitrată a rămas la fel, pentru că geamurile ușoare și rezistente sunt foarte scumpe, și ar fi costat enorm să schimbe forma lor de la un model la altul. Modelul a primit distincția “Hypercar of the year” în 2010 din partea Top Gear. Versiunea R prezentată aici e o evoluție din 2011, cu 1140 de cai putere. A stabilit un nou record mondial de accelerare-frânare: 0-300 km/h-0 în 21,19 secunde. Demențial.

Koenigsegg Agera R – 2011 – FrontiArt

























Culoarea negru mat e de efect, macheta arată mult mai interesant datorită ei. Singura chestie care îmi displace la acest gen de modele e imposibilitatea de a o da jos de pe suport.
« Ultima Modificare: 06/01/19*, 19 de andor88 »
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 744
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #99 : 06/01/19*, 15 »
Evoluția supremă a liniei Agera a fost prezentată la Geneva, în 2014. One:1 însemna 1360 de cai putere la 1360 de kg, cât cântărea mașina. De asemenea 1360 CP reprezentau un megawatt, fiind primul automobil care atinge asemenea cifre. Șapte exemplare produse, toate vândute înainte de lansare. Recordul 0-300 km/h-0 îmbunătățit la 17,95 secunde. Probabil cea mai rapidă mașină de serie la ora actuală. Cu fostul pilot de Formula 1, Adrian Sutil la volan a bătut recordul pe circuitele Spa-Francorchamps și Suzuka, și s-a făcut zob pe Nürburgring, pilotul scăpând fără o zgârietură. Sutil e mare fan Koenigsegg, deținând succesiv modele CCXR, un Agera R negru mat, și un Regera.

Koenigsegg One:1  – 2014 – FrontiArt























Am ales modelul de lansare, pe argintiu, pentru că acesta a bătut recordurile amintite (cel care a avut accidentul de pe Nürburgring era full carbon cu accente de portocaliu). Cele două FrontiArt au apărut în decurs de 2 săptămâni în colecția mea, și au costat împreună 200 de euro – One:1 – 145, Agera R – 55. Primul luat a fost argintiul, dacă apăreau în ordine inversă, nu cred că-l mai luam și pe One:1.
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline Uliu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 487
  • Gen: Bărbat
    • www.iuliuduma.ro
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #100 : 06/01/19*, 15 »
Singura chestie care îmi displace la acest gen de modele e imposibilitatea de a o da jos de pe suport.

Cum adică să nu o poți da jos de pe suport?

Offline andor88

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 744
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #101 : 06/01/19*, 15 »
Ultima din șir e Regera un fel de GT mai rafinat, și mai luxos, totodată primul hibrid al companiei. Feature-ul modelului a fost introducerea sistemului Koenigsegg Direct Drive Transmission, care practic elimină schimbarea vitezelor. 1600 de cai într-o singură treaptă de viteză. Uluitor.

Koenigsegg Regera  – 2015 – SophiArt

























Linia SophiArt a fost dezvoltată pentru a oferi un acces mai larg la produsele celor de la FrontiArt, intrând în categoria sub 100 de euro. Din ce văd nu există diferențe de calitate între Agera și Regera, singura chestie fiind legată de ambalare. Regera vine într-o cutie de carton tip Spark, iar Agera are cutie din două bucăți stil Looksmart. Aștept cu înfrigurare apariția noului Jesko, dă Doamne să fie SophiArt.  priest
« Ultima Modificare: 06/03/19*, 15 de andor88 »
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline andor88

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 744
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #102 : 06/01/19*, 15 »
Cum adică să nu o poți da jos de pe suport?

Baza vine cu un material textil lipit, pe care ar trebui să-l spargi ca să ajungi la șuruburile de fixare, și e posibil să aibă ceva cap special, și să faci praf suportul degeaba. La One:1 nici măcar nu simt pe unde ar veni șuruburile, s-ar putea să fie prinse de partea superioară a bazei, între suport și placa de jos. Dacă erau inteligenți făceau partea de jos în așa fel încât să o poți scoate. Nu vreau să mă joc cu ele pe covor, nu despre asta e vorba, ci de faptul că fiecare producător de genul are alt tip de stand, ale lui Peako sunt mai înalte de exemplu. Dacă le pui amestecate în vitrină arată ciudat.
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Online collectionar

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.502
  • Gen: Bărbat
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #103 : 06/01/19*, 19 »

CCX și CC8S au venit ambele de la collectionar, ireproșabile și la prețuri prietenoase, mulțumesc Florian!



Cu mare placere Andor!
Urmarind colectia ta realizez ca locul lor era aici,eu nu cred ca incercam sa colectionez intreaga serie Koenigsegg ,desi acum realizez ca merita.
Felicitari inca odata pentru prezentari! sal'tare

Offline andor88

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 744
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Exotice europene – colecția andor88
« Răspuns #104 : 06/02/19*, 09 »
Mulțumesc de aprecieri Florian!  sal'tare
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.