Autor Subiect: Despre evolutia sau involutia machetelor auto  (Citit de 2841 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline klauzephoto

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.499
  • Gen: Bărbat
  • The first 50 years of childhood are the hardest...
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #15 : 02/08/18*, 09 »
aproape cat un ilario 1/43 la reducere....pacat ca nu imi plac porsche atat de mult.
Do i kill myself...or do i kill them all?...

Offline malachi

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.226
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #16 : 02/08/18*, 10 »
Nici mie. Dar m-au convins detaliile.

Offline klauzephoto

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.499
  • Gen: Bărbat
  • The first 50 years of childhood are the hardest...
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #17 : 02/08/18*, 10 »
da...cred ca aici e una din diferentierile personale....pe mine ma convinge intai de toate modelul....doar pentru detalii nu iau niciodata. Si functioneaza si de la celalalt capat, adica daca imi place modelul si nu e foarte premium asa, tot il iau.
Do i kill myself...or do i kill them all?...

Offline cristiSRX

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 93
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #18 : 02/08/18*, 12 »
Eu nu o vad nicidecum ca pe o involutie faptul ca macheta e sealed si nu exista parti mobile/detasabile. Ca pana la urma urmei, sunt de expus in vitrina, nu jucarii. Am si modele cu detalii la motor in colectie, dar ma uit 10 minute cand o primesc (eventual fac si 2 poze) si in vitrina tot cu capota inchisa o expun.
Da, e drept ca orice detaliu extra aduce un plus machetei dar astea fac doar sa ridice costurile; costuri care in zilele noastre sunt ridicate pe parte de licentiere, brand, marketing, reclame, sponsori (mai ales la modele de curse unde sunt nevoie de mai multe "aprobari" decat la modele de serie).

Referitor la "machetele" de la chioscuri (nu vreau sa atac pe nimeni e strict parerea mea), insa eu nu le consider machete ci jucarii si nici nu ii consider colectionari pe aceia care cumpara astfel de "machete". Pe baza unui abonament ei cumpara ce li se baga pe gat, fie ca le place, fie ca nu.. doar pentru a le avea pe toate.
Asadar ideea de evolutie sau involutie nu se aplica si la machetele de la chiosc.


Offline klauzephoto

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.499
  • Gen: Bărbat
  • The first 50 years of childhood are the hardest...
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #19 : 02/08/18*, 12 »
din pacate la noi pe piata involutia se constata si la ele....nu au venit dupa masinile de legenda colectii mai bune sau la fel ci jucarii de-a dreptul...masinute din alea de se dau in spate si merg in fata cu motorul scos ca sa para machete....
Do i kill myself...or do i kill them all?...

Offline buruceagga

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.319
  • Gen: Bărbat
  • Colectionar LOGAN 1:43
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #20 : 02/08/18*, 14 »
Complicat. Cineva aici pe forum (nu imi aduc aminte ) a initiat o discutie de genul unde se termina conceptul de "Macheta redusa la scara " si de unde incep jucariile. Eu cred ca producatorii cand gandesc pretul calitatii incearca cumva sa acopere ambele cereri cu o matrita. Ceva de genul daca merge ... o vindem ca si macheta daca nu jucarica si scoatem pretul la matrita. Vezi Ducia si Dacia . Cam aceeasi matrita e si la produsele Mondo Motors fabrica de jucarele, dar si sub sigla NOREV machete Renault. In fond matrita KFT le acopera pe amandoua finisajele fac o mica diferenta. Raman la parerea ca piata e dictata de cerere. O cerere slaba ca si cea din Romania ... departeaza producatorii de aceasta tara si de proiecte noi iar o tara ca Cehia cu cerere mare si multi colectionari aduce modele noi .
« Ultima Modificare: 02/08/18*, 14 de buruceagga »

Offline Ionuț

  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 3.815
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #21 : 02/08/18*, 14 »
Să precizăm că tu aici vorbești de piața de 1/43, cu caracteristicile ei aparte, unde, din câte înțeleg, din aceeași matriâă poți scoate și o machetă premium și ceva mai... low profile (?). La scările mai mari nu se aplică.

Offline M3d1an

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 887
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #22 : 02/08/18*, 14 »
Nu cred ca putem lasa la o parte partea financiara, chiar daca Ionut propune o alta discutie pe aceasta tema, raportul calitate/pret determina tendinta de apreciere a unei machete si hotarirea de a o include in colectie.
Dupa mine cam asa vad unele tendinte:
CMC - Talbot si Lancia D50 desi au calitati si detalii ce onoreaza numele CMC(parerea mea personala ca mai sus numitele sunt cam departe ca detalii de Maseratiurile CMC sau Ferrariurile) au un cost aproape dublu la data lansarii - asta nu ar fi o evolutie?
Autoart - Au uitat ce inseamna zamac dar au re-inventat plasticul cu proasta aplicare si au cam uitat ca in lume nu sunt doar supercaruri - evolutie cu dubii
Minichamps si Kyosho - au descoperit ca portierele si capotele pot sta si inchise-permanent precum si o noua gama de vopsele , cea cu urme, bule si alte chestii iesite din uniformitate
Exoto - astia mai fac ceva??
Autosworld si GMP/ACME - au preluat matritele vechi GMP dar au lasat deoparte cateva din detalii si fineturi - alta evolutie dubioasa
insa
Almost Real - cam ia fata oricarui Autoart clasic si fabricat pana acum 2 ani si e din zamac si are detalii si are si pret peste masura!
Welly(ramura GTA) - desi au mult plastic detaliile sunt fine si arata ca Welly poate produce nu doar machete entry-level -assta e o evolutie pe brand
si ar mai fi si altele ....
Concluzia nu e chiar roza in beneficiul calitatii...:(

La 1/43, intreb si eu, in afara de Matrix,GLM, si Spark mai sunt si altii care se uita la calitate?

Offline buruceagga

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.319
  • Gen: Bărbat
  • Colectionar LOGAN 1:43
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #23 : 02/08/18*, 14 »
Să precizăm că tu aici vorbești de piața de 1/43, cu caracteristicile ei aparte, unde, din câte înțeleg, din aceeași matriâă poți scoate și o machetă premium și ceva mai... low profile (?). La scările mai mari nu se aplică.

Da vorbesc de produsele la scara 1/43,1/50,1/32 si chiar 1/24

Offline larson

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 606
  • Gen: Bărbat
  • Die Hard With A Vengeance
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #24 : 02/08/18*, 15 »

La 1/43, intreb si eu, in afara de Matrix,GLM, si Spark mai sunt si altii care se uita la calitate?

Autocult, LookSmart...
Great people talk about ideas.
Average people talk about things.
Small people talk about other people.

Offline adycoke2

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.087
  • Gen: Bărbat
  • Bonum vinum laetificat cor hominis!
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #25 : 02/08/18*, 15 »
Depinde ce inseamna calitate si la ce costuri.Eu nu sunt de acord cu 100-200 eur pe un 143 looksmart sau mai stiu eu ce brand similar care ,in pretul asta,ofera machete sealed,rasinoase si la care nici nu se obosesc sa schiteze ceva sub sasiu,pana la urma si componenta asta face parte dintr-o masina reala nu?
Plecand de la ideea topicului eu nu cred ca au evoluat in a construi machetele ci mai degraba au evoluat in ideea de inselaciune cu investitii in marketing si pacaleala.
Daca la 400 eur cumperi un CMC care foloseste metal la greu si deschide toate cele,eu zic ca la 100-200 eur trebuie sa am ceva similar la 1:43.Restul machetelor turnate si cu briz-brizuri nu ar trebui sa fie mai mult de 30 eur.Sa nu mai zic ca pana anul trecut un CMC era 200 eur.

Offline andor88

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 797
  • Gen: Bărbat
  • Be a Voice not an Echo
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #26 : 02/08/18*, 15 »
Greșit Ady, să reduci scara înseamnă elemente mobile mai mici, decorații mai mici, adică mai multă migală, mai multe ore de lucru, chinezi mai siguri la mână, ceea ce crește exponențial costurile. E mult mai simplu să asamblezi machete mari, vezi kit-urile 1:8, le poate face oricine. De aceea în costul unei machete 1/43 nu pot intra elementele de sub șasiu, elemente mobile fără să sară prețul ireal. Gândește-te, ce ai făcut tu cu Porsche Speedster de la Schuco când au început să-i cadă chestiile fotodecupate? L-ai vândut pentru că nu aveai dexteritatea necesară să-l faci la loc. Pornind de la asta, de ce ai pretenția ca un amărât de chinez să se chiorească toată ziua la piese microscopice pentru două blide de orez?
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline adycoke2

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.087
  • Gen: Bărbat
  • Bonum vinum laetificat cor hominis!
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #27 : 02/08/18*, 16 »
Eu nu spun ca e greu sau usor,  dar raportat la pret, au loc stai linistit, sau daca vrei ne intoarcem la marketing.Autoart vinde si acum la 70 eur machete bijuterie precum jaguar D-type care oricum la lansare a fost in jur de 130 eur,deci se poate ,dar de ce  sa nu munceasca ei mai putin si sa ceara acelasi pret pt un profit mai mare?Tu chiar crezi  ca in capitalism platesti fix ceea ce primesti?Plua,platesti inzecit pt servicii mediocre...

Offline Gabriel.

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 270
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #28 : 02/08/18*, 20 »
A scazut calitatea??!?? Ia spuneti, ati mai vazut asa ceva?

https://www.facebook.com/Www.armodel.com.cn/videos/1193406240762981/

Edit.. Vorbind serios, Almost Real e o surpriza placuta.

https://www.youtube.com/watch?v=RndoG1RSAeQ
« Ultima Modificare: 02/08/18*, 20 de Gabriel. »

Offline brcosminp

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 1.306
  • Gen: Bărbat
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #29 : 02/08/18*, 20 »
Edit.. Vorbind serios, Almost Real e o surpriza placuta.
se strecoara usor in locul lasat liber de AA, sper sa nu li se intample nasoale precum celor de la Amintiri Feroviare (producator roman de trenulete cu fabrica in China care concura cu producatori consacrati cu produse de calitate si preturi decente)
« Ultima Modificare: 02/08/18*, 20 de brcosminp »