Autor Subiect: Despre evolutia sau involutia machetelor auto  (Citit de 2760 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online adycoke2

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.026
  • Gen: Bărbat
  • Bonum vinum laetificat cor hominis!
Daca asa aratau machetele in anii 50-60 si dupa atatia ani, calitatea lor este mai mult  decat indoielnica, cu exceptia CMC si a catorva producatori,inseamna ca eu ma simt inselat atunci cand platesc ce platesc pe niste....machete?
CU alte cuvinte plecand de la acest filmulet si proportional cu aspectul si calitatea lor ,ma intreb,unde ar fi trebuit sa se ajunga astazi, daca nu ar fi intervenit cunsumerismul si marketingul agresiv si in acest domeniu? ?
https://www.facebook.com/Curiositatsdelpassat/videos/974897749259224/

Offline klauzephoto

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.689
  • Gen: Bărbat
  • The first 50 years of childhood are the hardest...
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #1 : 02/06/18*, 22 »
uita-te cum baietii de la mcw au transformat neo, un brand de o calitate foarte buna cu preturi decente pentru ce ofereau intr-o mizerie la preturi premium.
Do i kill myself...or do i kill them all?...

Offline Ionuț

  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 3.768
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #2 : 02/07/18*, 17 »
Cred că machetele alea din anii '60 erau artizanale (nu produse de fabrică) și costau enorm, adică cam cât o să coste un CMC peste vreun an-doi.

În zona de 1/18 există în prezent două mari ramuri. Una e diecast (zamac) cu părți mobile și începe cu CMC, apoi pauză (că AutoArt sau Minichamps au abandonat nobilele idealuri), apoi niște machete ordinare gen Norev sau SunStar  sau ce-o mai fi pe acolo și la sfârșit câteva căzute sub linia modestiei și a decenței, Bburago, Maisto, Rastar. Ramura cealaltă e mai nouă decât forumul ăsta și e din rășină. Acolo lucrurile sunt clare, nu se deschide nimic, roțile nu virează (cu mici excepții), partea de dedesubt e tratată în bătaie de joc sau ignorată complet. Aici diferențele nu mi s-au părut cine știe ce, dar e evident că și aici existe chestii mai bune și mai proaste, nu mă pronunț. Și mai există în final câteva crăci (crăcuțe?) de care nu știu cât o să prindă. Una e cu machete de plastic de la AutoArt (nici aici nu comentez), iar cealaltă e cumva cea mai josnică speță a machetei 1/18 și se cheamă "diecast sealed".

Acuma, cred că ramificarea asta are de-a face cu ceva studii de marketing deștepte (sau care se pretind deștepte, ca să-și justifice banii). E evident că fiecare ramură și zonă de brand are niște clienți predilecți. Diecast premium (CMC) e pentru bogați, snobi, cu dispreț față de colecționarii mai amărâți, atrași mai mult de detalii fine decât de acuratețea reproducerii, dispuși să cheltuiască sume mari pe hobby ca să aibă cu ce se lăuda etc. Diecast mediu e pentru oameni așa-și-așa, cărora le plac modelele cât mai bine reproduse dar mai ieftine, nu contează că mai au și ceva plastic pe ici pe colo,oameni care  au colecții mari, de zeci și sute de exemplare. Daicasturile low profile sunt de mall și benzinărie, ca să poți să-i iei și copilului o machetă când ieși la cumpărături. Pe partea cu rășini nu știu cum stă treaba, presupun că se exploatează nemilos dorința colecționarilor de a avea anumite modele cu orice preț. Iar la diecast sealed se exploatează chiar și mai mult.

Partea cu evoluția prețurilor e o discuție separată.

Online Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.853
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #3 : 02/07/18*, 18 »
Ai uitat ramura "kiosque".   ;)



Offline Ionuț

  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 3.768
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #4 : 02/07/18*, 18 »
M-am rezumat deocamdată la 1/18, dar îi aştept şi pe alții să-şi dea cu părerea, mai competenți pe alte zone. Cu puțin efort, desenăm tot copacul. Pe urmă putem să facem şi predicții, care ramură e înflorită, care stă să se usuce etc.

Pe aia cu kiosque eu stau doar pe rămurica Dacia 1300 1/8. În rest, nu ştiu care-i treaba cu ea.

Offline M3d1an

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 837
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #5 : 02/07/18*, 19 »
Evolutie sau involutie a machetelor, ai reusit sa creionezi niste ramuri de cumparatori de machete care compun un arbore cam urit.
Cu siguranta directia in care merge industria machetelor e dirijata de interese financiare. Si se incrie intr-o tendinta generalizata peste tot, aceea de a face lucrurile cat mai superficial, poate de aici involutia.
 Insa pentru un colectionar criteriile de evaluare a unei machete sunt particulare. De aceea s-ar putea ca un mic matchbox sa valoreze pentru unii mai mult decit un CMC.
Lupta grea sa imbini ce-ti place cu ce poti sa-ti permiti .:)

Offline Ionuț

  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 3.768
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #6 : 02/07/18*, 20 »
Evolutie sau involutie a machetelor, ai reusit sa creionezi niste ramuri de cumparatori de machete care compun un arbore cam urit.

Nu trebuie să citești totul în cheie serioasă. M-am gândit la ce acuze se aduceau pe aici cu ani în urmă. Cei cu machete scumpe au plecat pretins scârbiți, cei cu machete de chioșc au fugit cică înspăimântați...

Offline Madalinutzu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 1.250
  • Forever Peugeot
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #7 : 02/07/18*, 20 »
Eu zic ca, totusi suntem niste rasfatati ai vremurilor actuale dpdv al colectionarii de machete.

Cred ca niciodata nu au fost pe piata atatea modele, unele extrem de bine realizate incepand de la 10 euro.....pana la cat te tine buzunarul.


Offline klauzephoto

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.689
  • Gen: Bărbat
  • The first 50 years of childhood are the hardest...
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #8 : 02/07/18*, 20 »
in momentul in care scazi calitatea, eu o numesc involutie indiferent de argunemtele frumos impachetate pe care le aduc producatorii....sa fim seriosi, doar nu or sa vina sa spuna "fragaierilor, noi o sa facem machetele din plastic de acum, care ne costa muuuult mai putin si vom mai creste pretul cu 30%, ca sa ne umplem de bani".....vor spune "de acum inainte va oferim un material net superior (ce daca flambeaza si se simte ca dracu in mana) prin care ducem machetele la nivelul urmator"....
Involutie este si ceea ce se intampla la 1/43 cu un brand pe moarte dpdv calitativ, care candva dadea ora exacta in materie ce detalii la un pret permisiv si ma refer la neo aici, care a incaput pe mana unor iscusiti oameni de afaceri ce nu au stat in viata lor de vorba cu un colectionar sa isi dea seama cat si-au stricat pe termen lung brandul insa au decis ca o dunga de vopsea argintie poate inlocui cu brio o piesa fotodecupata si o bara argintie arata exact la fel cu o bara cromata....asemenea celor de la autoart si ei au decis ca deprecierea calitativa trebuie cumva sarbatorita prin introducerea unui pret mai mare, ceea ce au si facut.
Involutie si sinucidere se mai numeste si cand scoti niste modele la un pret si dupa nici un an le lasi sa plece la jumatate de pret....ti-ai dat in cap la urmatoarele, ca nu toti vor mai musca...drept pentru care au rezolvat-o prin editii foarte limitate si au prins in plasa nisa de ahtiati de exclusivitate.
La 118, scara conceputa pentru a avea loc de elemente mobile si tot felul de detalii ce incanta ochiul, sa vii si sa aduci o macheta sealed (la rasini hai ca poti spune ca nu permite materialul parti mobile) diecast, mi se pare tot involutie....in loc sa creasca nivelul de detaliere, sa faca tot mai multe chestii pe la ele sa ia ochii si mintile colectionarului, ei trantesc serii de sealed pe principiul "na modelul, ca oricum nu te joci cu el si il tii in vitrina". Eu stiu ca multi colectionari de 118 au ales aceasta scara tocmai prin prisma elementelor mobile si a detaliilor ascunse pe sub ele....deja multi cred ca se simt colectionari de 143 mai mari....
Singura evolutie o reprezinta numarul de modele abordate la toate scarile, comparativ cu sa zicem acum 10 ani cand a te apuca de o colectie bmw la 118, nu insemna ca vei reusi decat 30% din modelele existente in realitate...sau la 143, unde exista ca si acum o varietate larga de optiuni dar nu ca astazi cand trebuie sa iti cedezi un rinichi pentru a acoperi placerea pe doi ani....
Do i kill myself...or do i kill them all?...

Offline malachi

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.201
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #9 : 02/07/18*, 20 »
În ceea ce priveşte chioşcul, lucrurile stau asemănător, adică se cam duc dracului. Apuse sunt vremurile de aur ale Maşinilor de Legendă şi ale colecţiei Ferrari, acum avem Welly la 1:60. Sunt dispus să dau o şansă compozitului de la Autoart, problema e că mulţi asociază lipsa de detalii cu materialul folosit, când adevărul e că producătorul face economii. Iar machetele 1:12, 1:18 sealed, fie ele răşină sau diecast, pur şi simplu sunt o carcasă frumoasă şi atât, lipseşte sufletul, motorul.

Madalinutzu, dacă nu ar fi diferenţe de scară ţi-aş da dreptate, dar la 1:18 lucrurile nu stau atât de bine.

Offline Gabriel.

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 272
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #10 : 02/07/18*, 22 »
"Diecast premium (CMC) e pentru bogați, snobi, cu dispreț față de colecționarii mai amărâți, atrași mai mult de detalii fine decât de acuratețea reproducerii, dispuși să cheltuiască sume mari pe hobby ca să aibă cu ce se lăuda etc."

Vezi ca unii o iau de buna...  <-o

Offline klauzephoto

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.689
  • Gen: Bărbat
  • The first 50 years of childhood are the hardest...
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #11 : 02/07/18*, 22 »
da, dar unii chiar asa le aleg....
Do i kill myself...or do i kill them all?...

Offline Ionuț

  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 3.768
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #12 : 02/07/18*, 22 »
sau poate machetele îi aleg pe ei...

Offline klauzephoto

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.689
  • Gen: Bărbat
  • The first 50 years of childhood are the hardest...
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #13 : 02/07/18*, 22 »
oricum ar fi sint niste machete extraordinare....cum ziceam, poate as pacatui si eu daca m-ar atinge vreun model...dar nu din cele vechi care sint la preturi ireale acum...
Do i kill myself...or do i kill them all?...

Offline malachi

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.201
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: Despre evolutia sau involutia machetelor auto
« Răspuns #14 : 02/07/18*, 23 »
Porsche 901 la 206 Eur cu reducerea de 10% pe care probabil o au toti cei care se logheaza:

https://ck-modelcars.de/en/eur/p/9147/porsche-901-serie-year-1964-sky-blue-1-18-cmc/m-067d/