Autor Subiect: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77  (Citit de 17300 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.487
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #30 : 12/14/16*, 21 »
Fara cuvinte!


Offline BMD77

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 346
  • Gen: Bărbat
  • Muad'Dib
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #31 : 12/14/16*, 22 »
Multumesc si ma bucur ca va plac prezentarile  sal'tare!
Modelul e intr-adevar unul dintre favoritele mele, in general liniile masinilor anilor '20-'40 (torpedo and teardrop shape) mi se par cele mai gratioase din istoria auto  :).
"Nu ne oprim din joaca atunci cand imbatranim, ci imbatranim atunci cand incetam sa ne mai jucam" - George Bernard Shaw.

Online panait

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.358
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #32 : 12/14/16*, 23 »
liniile masinilor anilor '20-'40  au un farmec aparte  sal'tare sal'tare sal'tare

Offline malachi

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.201
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #33 : 12/14/16*, 23 »
Sa inteleg ca iti iei Talbot-Lago CMC? ;D

Offline BMD77

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 346
  • Gen: Bărbat
  • Muad'Dib
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #34 : 12/15/16*, 12 »
Deocamdata nu  :(... arata demential Talbot-ul, dar am incercat sa ma pastrez doar la machetele 1:18 de la Mercedes si Renault (bine a scapat si un Pontiac GTA si un Trabant - asta a fost must have  ;) ).
"Nu ne oprim din joaca atunci cand imbatranim, ci imbatranim atunci cand incetam sa ne mai jucam" - George Bernard Shaw.

Offline BMD77

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 346
  • Gen: Bărbat
  • Muad'Dib
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #35 : 12/17/16*, 18 »
Scene "animate" cu Mercedes-Benz 540K   dance:













Si cateva din "colectia bunicului"   //static//:





"Nu ne oprim din joaca atunci cand imbatranim, ci imbatranim atunci cand incetam sa ne mai jucam" - George Bernard Shaw.

Offline BMD77

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 346
  • Gen: Bărbat
  • Muad'Dib
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #36 : 12/19/16*, 19 »
No. 3: BSA Airborne Folding Paratrooper Bicycle - 1942

O armă britanică – bicicleta pliabila pentru trupele aeropurtate BSA:



În timpul al doilea razboi mondial Marea Britanie a avut o armă secretă - bicicleta pliabila pentru trupele aeropurtate BSA.





Una dintre problemele majore cu care s-au confruntat parasutistii in timpul raidurilor în teritoriul inamic, a fost cum să ajungă la ținta dorită rapid și în tăcere, fără a fi reperati. Atunci când sar in gol din aeronave cu parașute nedirijate aceastia zboara în derivă și aterizeaza adesea dispersati pe o arie largă, de aici rezultand pierderea unui timp prețios pentru regrupări. De asemenea, de multe ori parașutiștii sar la o distanță mare de ținta dorită, pentru a minimiza riscul de a fi reperati. Un mijloc ușoare ce permite parașutiștilor să se regrupeze rapid, să ajungă la ținta lor in timp record și în liniște, fără a fi detectati a fost bicicleta pliabilă pentru parașutisti.





Un avantaj suplimentar al bicicletelor ca mijloc de transport a fost că nu au nevoie de combustibil pentru funcționare; stații de benzină și depozite de combustibil, acestea fiind adesea printre primele ținte distruse în zonele de război.



Bicicleta:



BSA – Birmingham a fost o companie ce producea arme de calibru mic, fiind compania care a produs bicicletele pentru armata britanică în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, inclusiv o varianta pliabila. Plierea se realize prin intermediul unei articulații cu un singur levier cu un tub gros care rulează de sus în partea de jos a cadrului, aproximativ la jumătatea distanței între șa și ghidon. Aceste solutii de fabricație de specialitate au făcut compania BSA alegerea perfectă pentru a produce bicicleta pliabile pentru parașutistii britanici.





Versiunea folosita in cel de-al Doilea Război Mondial a avut un design complet diferit fata de cea anterioara, mai potrivita pentru nevoile unice ale unui parașutist. Greutatea totala a bicicletei a fostr redusa, lucru essential atunci când sunt luate în număr mare la bordul planoarelor, mecanismul de pliere fiind de asemenea complet modificat. În loculunei singure articulații centrală de tip pârghie, plierea s-a facut prin intermediul a două suruburi cu piulita tip fluture, una pe partea de sus și una pe partea de jos a cadrului bicicletei, care a fost astfel articulată pentru a permite cadrului să se plieze in doua piese suprapuse. Partea superioară a cadrului în sine a fost modificata in mod neobișnuit în sensul că, spre deosebire de cele mai multe biciclete cu cadru tip diamant, care au aceeași grosime a tuturor celor patru tevi ce formeaza cadrul, noul model avea doua tevi cilindrice identice in partea de sus.





În plus, a existat un surub cu piulita tip fluture care, atunci când era deșurubat, permitea plierea ghidonului. Bicicleta a fost echipata, de asemenea, cu pedale simple, cilindrice cu ax, mai utile in aceste conditii decât pedalele pătrate plate utilizate de obicei pentru modelele clasice. Cilindrii pedalieri pot fi împinsi prin bratul pedalei, astfel încât, atunci când bicicleta se plia, pedalele nu ieseau in afara acesteia.
Spre deosebire de bicicletele pliabile moderne, bicicletă pliabilă pentru parașutisti a avut un cadru de tip diamant de dimensiuni normale, precum si roti normale de 24 sau 26 inchi. Bicicleta a cântărit 21lbs (9.5kg), chiar mai puțin decât specificațiile originale de proiectare și se estimeaza că au fost construite peste 60.000 de bucati, aceasta reprezentand jumătate din numărul de biciclete făcute în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Logo-ul BSA, avand drept simbol trei puști a fost afișat vizibil.





Bicicleta a fost denumita oficial – bicicleta pliabila pentru parașutisti dar, de asemenea, a fost cunoscuta oficial ca bicicleta aeropurtată. Cu toate că este uneori numită "Parabike", aceasta porecla este incorecta si a fost folosita pentru prima dată la o dată ulterioară pentru a comercializa versiunile de copii ale bicicletei.





Bicicleta în lupta:
Parașutiștii sareau din aeronave tinandu-si bicicletele mâini. Bicicletele nu s-au legat niciodata de spatele parașutiștilor, așa cum este consemnat in folclorul popular - în mod evident, acesta fiind locul unde se punea parașuta.





Un dezavantaj al bicicletei pliabile a fost că trebuia să fie abandonată într-o situație de conflict. Era imposibil să meargă pe bicicletă și sa se traga cu arma în același timp. De asemenea, bicicleta nu era suficient de rapida pentru a permite o evadare rapidă de sub focul inamic, și nici nu oferea protecție defensivă. Din aceste motive, bicicleta a fost proiectat pentru a fi de unică folosință.



O unitate de infanterie era de așteptat să fie în stare să meargă până la 25 de mile (40km) într-o zi, la o viteză medie de 3 mph (4.8kph), cu toate acestea unitatile de parasutisti folosind bicicletele puteau strabate până la 75 de mile (120 km), la o viteză medie de 10 mph (16kph).



Bicicleta a fost utilizat în câteva operațiuni de trupele britanice și canadiene incepand cu anul 1942, inclusiv în Norvegia in 1942, in Sicilia în 1943, pe timpul D-Day (Debarcarea din Normandia), în al doilea val al invaziei din Normandia, și la Arnhem în 1944.



Pana in ziua Z (Debarcarea din Normandia) au fost adapatate autovehiculele mai ușoare, cum ar fi Jeep-uri pentru transportul cu planorul, reducand astfel gradul de utilizare al BSA-urilor. Operațiuni, cum ar fi PLUTO1 au asigurat Aliatilor disponibilul de combustibilul de care a fost pentru a alimenta aceste autovehicule. Cu mijloace de transport care nu erau de unică folosință, utilizarea bicicletei a fost redusa. Bicicletele au fost utilizate intr-un numar redus de operatiuni militare la scara mica. Odată eliminate din operatiunile militare au fost achiziționate rapid de către populatia civila din zonele unde au fost abandonate. Biciletele BSA au devenit o priveliște comună în unele părți din mediul rural din Franța și Țările de Jos după război.



Succesul postbelic:
Chiar și înainte de finalul celui de-al doilea război mondial, în august 1944, BSA a început publicitatea în cicliștilor din Touring Club si au planificat să lanseze versiunea pentru copii a acestei biciclete, care a intrat în vânzare în noiembrie 1945, iar surplusul de "versiuni pentru adulți" a bicicletei pliabile au fost primele biciclete BSA vândute publicului britanic după încheierea războiului. Aspectul modelului pentru copii se bazează pe celebrul model BSA folosit de trupele britanice de parașutisti, avand versiuni pentru băieți sau fete. Modelul a fost comercializat între 1945 si 1953. In 1953, BSA a separat diviziile sale de biciclete și motociclete, vânzand divizia de biciclete catre firma Raleigh în 1957.




Imitatori:
Multe dintre bicicletele pliabile BSA in surplus au fost vândute în Danemarca. Acestea s-au dovedit foarte populare datorită design-ului lor simplu, dar eficient, astfel încât la începutul anilor 1950 o companie daneză a fabricat aproximativ 500 de bucati in propria lor versiune a bicicletei BSA, numindu-le "Parabikes". Diferențele sunt: o singură frână spate pedala, mai degrabă decât cele originale două frâne, fiind destinate utilizării pe termen lung, avand o calitate mai bună a constructiei.



Design-ul iconic al BSA-ului trăiește si astăzi, la 70 de ani de la introducerea acesteia. În iunie 2011, un producător britanic de biciclete, Pashley, a folosit acest design pentru fabricarea unui model denumit "Parabike". Aceasta se bazeaza pe clasicul BSA Airborne, dar la fel ca Junior Parabike nu este pliabil și are caracteristici moderne, cum ar fi butucului cu viteze cu 5 trepte și frâne cu tambur complet închise.


Informatii si referinte:

http://h2g2.com/edited_entry/A87763666

https://bsamuseum.wordpress.com/bsa-airborne-folding-paratrooper-bicycle/1942-bsa-airborne-folding-paratrooper-bicycle-early-2nd-model-for-sale/

Prezentare macheta:

Macheta, scara 1:15 conform informatiilor de pe internet (am masurat si cred ca este aproximativ 1:16, dar asta e mai putin important), este produsa de Del Prado:























"Nu ne oprim din joaca atunci cand imbatranim, ci imbatranim atunci cand incetam sa ne mai jucam" - George Bernard Shaw.

Offline Andrei G.

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 828
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #37 : 12/20/16*, 11 »
Frumoasa colectia 1:18, la fel si prezentarile!  )0(

Offline BMD77

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 346
  • Gen: Bărbat
  • Muad'Dib
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #38 : 12/20/16*, 16 »
Multumesc frumos Andrei G.  sal'tare!
"Nu ne oprim din joaca atunci cand imbatranim, ci imbatranim atunci cand incetam sa ne mai jucam" - George Bernard Shaw.

Offline BMD77

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 346
  • Gen: Bărbat
  • Muad'Dib
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #39 : 12/22/16*, 19 »
Cateva detalii suplimentare pentru BSA   dance:



















"Nu ne oprim din joaca atunci cand imbatranim, ci imbatranim atunci cand incetam sa ne mai jucam" - George Bernard Shaw.

Offline BMD77

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 346
  • Gen: Bărbat
  • Muad'Dib
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #40 : 12/24/16*, 16 »
Mecanicii de biciclete   dance:











O echipa numeroasa termina reparatiile mai rapid   )0(:

"Nu ne oprim din joaca atunci cand imbatranim, ci imbatranim atunci cand incetam sa ne mai jucam" - George Bernard Shaw.

Offline johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.487
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #41 : 12/24/16*, 17 »
Prima data cand citesc despre aceasta "arma secreta".
Ai mai facut o prezentare frumoasa ;)

Offline BMD77

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 346
  • Gen: Bărbat
  • Muad'Dib
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #42 : 12/24/16*, 20 »
Multumesc frumos prentru aprecieri Johann!  sal'tare
"Nu ne oprim din joaca atunci cand imbatranim, ci imbatranim atunci cand incetam sa ne mai jucam" - George Bernard Shaw.

Offline johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.487
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #43 : 12/24/16*, 21 »
Multumesc frumos prentru aprecieri Johann!  sal'tare
Cred ca e prima data cand vad o prezentare a unei astfel de macheta.  :o

Offline BMD77

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 346
  • Gen: Bărbat
  • Muad'Dib
Re: Colectia de machete 1:18&UP - BMD77
« Răspuns #44 : 12/24/16*, 21 »
Si eu am ramas surprins cand am vazut prima data o parte din colectia de biciclete de la del Prado la vanzare, am luat doar doua, mai interesante la prima vedere, am inteles ca in colectie sunt peste 30 de biciclete   :).
La scara 1:1 sunt aproape la fel de fascinat de biciclete ca si de masini, deci... ;). Imi pare rau ca nu am gasit cursiera din colectie  ;D.
"Nu ne oprim din joaca atunci cand imbatranim, ci imbatranim atunci cand incetam sa ne mai jucam" - George Bernard Shaw.