Autor Subiect: CARS OF FUTURE PAST: DREAMS AND NIGHTMARES  (Citit de 4365 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.851
Cars of Future Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #15 : 07/23/15*, 23 »
1958 Ford X-2000


Ford X-2000 a fost un exercitiu de styling realizat de Alex Tremulis (ajutat de Bill Balla) in 1956-1957, ca urmare a provocarii lansate de Ford de a desena masina care va fi condusa in anul 2000. Din pacate (sau din fericire) masinile anului 2000 arata cu totul altfel...

Masina nu a fost niciodata construita, s-a realizat numai o macheta la scara 3/8 (un full-size din argila a fost in lucru, dar a fost anulat inainte de finalizare), macheta probabil pierduta in 1962, dupa incendiul care a distrus The Ford Rotunda.

Conceptul a fost realizat in stilul serialului Sci-Fi The Jetsons, stil la moda in designul auto al anilor '50.

Grila frontala si capota au influentat clar designul modelului de serie Edsel 1957, model care a fost departe de un succes pentru Ford. In acest context, grila cu un design deosebit a primit diferite denumiri: "egg on end", "sucking lemons", "horse collar", "impact ring" si chiar o denumire mai nepoliticoasa care face referire la un anumit organ anatomic.





William Clay Ford SR. (dreapta) la Ford Styling Center in 1957, alaturi de modelul Ford X-2000.






Englezul Andy Saunders, cunoscut pentru modelele sale excentrice, a realizat intre anii 1994-1996 o replica 1:1 care respecta aproximativ conceptul desenat de Alex Tremulis. Replica a fost construita folosindu-se o masina uzata, un Mercury Monterey 1962.





























Alexander Sarantos Tremulis (1914-1991) a fost un designer industrial american care a activat în industria de automobile din America de Nord.
Tremulis a detinut functii de conducere in departamentele de design la Cord Automobile, Duesenberg, General Motors, Tucker Car Corporation si Ford Motor Company (1952-1963).

El a fost, printre altele, creatorul modelelor Cord 812 Supercharged cu esapament extern (1937) si Tucker Torpedo (1948).

In 1947, ca raspuns la evenimentele de la Roswell, New Mexico, a facut primele desene documentate a ceea ce urmeaza sa fie cunoscut sub numele de farfurii zburatoare.
In cadrul Aircraft Lab la Wright Field, a dezvoltat un concept care, in anii '70 a devenit cunoscut ca Boeing "Dyna-Soar", precursorul navetei spatiale.

In 1982 a fost inclus in Automobile Hall of Fame, iar in 1987 a fost onorat de Society of Automotive Engineers pentru proiectarea modelului Tucker, considerat unul dintre "automobilele semnificative ale ultimei jumatati de secol".











« Ultima Modificare: 05/24/17*, 15 de Dilo »

Offline johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.487
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #16 : 07/24/15*, 08 »
Foarte interesant, ca de altfel intreaga perioada.

Online Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.851
Cars of Future Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #17 : 08/13/15*, 10 »
1962 Studebaker Sceptre



Conceptul Sceptre a fost un 2-door coupe desenat de designerul Brooks Stevens la cererea presedintelui Studebaker Corporation, Sherwood Egbert, care dorea "revenirea firmei la o pozitie competitiva intre producatorii auto americani".
Din pacate a fost prea tarziu pentru Studebacker; datorita conjuncturii nefavorabile in care se gasea firma, conceptul care prefigura aparitia unui 4-door sedan si a unui station wagon care urmau sa inlocuiasca modelul Hawk in 1966, nu a intrat niciodata in productia de serie.

Prototipul Sceptre a fost construit din metal in Italia, la Carrozzeria Sibona-Bassano din Torino.
A fost o masina cu linii frumoase care a avut numeroase detalii inovatoare in epoca: designul deosebit al grilei, blocurile optice frontale care au inlocuit becurile clasice cu un singur full-width tube dezvoltat de firma Sylvania (sistemul a fost folosit si in partea din spate unde un bec similar a fost incastrat sub lentile rosii pe toata latimea masinii), luminile de pozitii laterale-frontale de mari dimensiuni (acestea aveau sa apara in productia de serie la modelele de lux de la sfarsitul anilor '60), noile bare de protectie, capacele rotilor cu un design special (simbol folosit mai tarziu de Mazda pentru motoarele rotative Wankel) si o emblema mare, tricolora montata pe un cerc ridicat chiar in mijlocul capotei.
O alta noutate a fost folosirea la stalpii C al caroseriei a unei sticle polarizate de culoare albastra, care era opaca la exterior si transparenta din interior. 

La interior se remarca bordul cu instrumentele secundare montate in bule transparente cu pozitia reglabila.
Vitezometrul era reprezentat sub forma unui suport tip rigla care se putea ridica pentru a fi citit mai usor de catre conducator.
Consola centrala era pozitionata inclinat catre sofer pentru a putea fi mai usor accesibila. In fata scaunului din dreapta era montata
o masuta tip raliu.
Scaunele cu tenta sportiva, aveau rame metalice cromate iar in partea centrala erau ornate cu motive din plastic Mylar care imita cromul.

Daca ar fi fost introdus in productia de serie, cu toate aceste caracteristici, probabil Sceptre ar fi facut senzatie in showroom-urile din 1966.

Conceptul Sceptre se afla expus la Studebaker National Museum din South Bend, Indiana.





































Clifford Brooks Stevens (1911-1995) a fost un designer industrial american, designer grafic si stilist cu rezultate remarcabile
incepand cu designul automobilelor, motocicletelor, trenurilor si terminand cu aparatele electrocasnice.

In 1944, impreuna cu Raymond Loewy si alti opt designeri, Stevens a infiintat Industrial Designers Society of America.
La moartea sa in 1995, New York Times  l-a numit "o forta majora in designul industrial".



Brooks Stevens


Brooks Stevens langa Studebaker Sceptre - Meet 1980


Cadillac "Die Valkyrie" - Paris Auto Show 1954


The Gaylord Gladiator - 1956


Olympian Hiawatha "Skytop" - 1948


Olympian Hiawatha "Skytop" - 1948


Olympian Hiawatha - Milwaukee Road


Globester Motor-Scooter


Gabel Kuro Jukebox


Mirro-Matic electric coffeepots and cookware


Modern Hygiene Vacuum - 1949
« Ultima Modificare: 05/24/17*, 15 de Dilo »

Offline darkbrother

  • cu simtul umorului dezvoltat
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 959
  • Gen: Bărbat
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #18 : 08/13/15*, 23 »
 sal'tare
foarte tare pina acum serialul , astept urmatoarele episoade
La tăţi ni-i greu!

Offline Uliu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 487
  • Gen: Bărbat
    • www.iuliuduma.ro
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #19 : 05/04/16*, 09 »
Si eu  :).

Offline darkbrother

  • cu simtul umorului dezvoltat
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 959
  • Gen: Bărbat
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #20 : 05/04/16*, 22 »
Dilo s-a terminat cerneala din tastatura ?  :/()?!? 
Ai mai putea baga ceva material  )0( )0( )0(
La tăţi ni-i greu!

Online Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.851
Cars of Future Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #21 : 05/22/17*, 22 »
XP-21 Firebird (1953)


Între anii 1953-1958, Harley Earl (GM Styling Vice President) a realizat o serie de trei concepte dotate cu turbina cu gaz. Denumite XP-21 Firebird, Firebird II şi Firebird III, cele trei concepte  au fost proiectate strict ca exerciţii de inginerie şi styling menite să determine o eventuală folosire a turbinei cu gaz la viitoarele vehicule.


Harley Earl şi cele trei concepte Firebird



XP-21 Firebird (denumit ulterior Firebird 1), primul automobil cu turbină cu gaz construit în SUA, a fost prezentat la General Motors Motorama din 1953.
Designul, cu totul nepractic pentru o maşină normală, era inspirat de fuselajul avioanelor de vânatoare: un corp din plastic armat cu fibră de sticlă, cu un singur loc într-un cockpit acoperit cu cupola transparentă.
Conceptul era propulsat de turbină cu gaz cu două viteze, Whirlfire Turbo-Power, de 370 CP (280 kW) şi 13.000 rpm, care elimina gazele de eșapament la o temperatură de 677°C şi acţiona cu ajutorul unei transmisii pe roţile din spate.
La primul test maşina a atins 100 mph dar, după trecerea în treapta a doua de viteza, anvelopele au pierdut tracţiunea datorită cuplului extrem de mare al motorului. Ulterior conceptul a fost testat de pilotul de curse Mauri Rose pe Indianapolis Motor Speedway.
În fiecare an, câştigătorul cursei NASCAR Daytona 500 primeşte Harley J. Earl Trophy, o replică miniaturala a XP-21 Firebird.


1953 General Motors Motorama



Harley Earl şi pilotul Mauri Rose



Mauri Rose pe Indianapolis Motor Speedway



XP-21 Firebird la GM Heritage Center




XP-21 Firebird şi Republic F-84F Thunderstreak



Cockpitul



Primul logo Firebird



Broşura originală XP-21 Firebird










« Ultima Modificare: 05/24/17*, 15 de Dilo »

Offline panait

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.352
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: Cars of Futures Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #22 : 05/22/17*, 23 »
 all_rite

Online Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.851
Cars of Future Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #23 : 05/23/17*, 22 »
Firebird II (XP-43) - 1956


Firebird II, cel de-al doilea concept propulsat de o turbină cu gaz, a fost prezentat la General Motors Motorama din 1956.
El a fost gândit ca o maşină de familie revoluţionară, unul din primele concepte care au explorat conducerea automată pe "Safety Autoway", autostrada viitorului.

Viziunea lui Harley Earl pentru Firebird II a fost aceea a unei mașini de familie confortabile, cu patru locuri. Au fost construite două caroserii identice pentru Firebird II, una fabricată din titan și una din fibră de sticlă. Utilizarea titanului a reprezentat o caracteristică semnificativă a designului, deoarece a fost prima dată când acest metal ușor a fost folosit în construcția unei maşini. La insistenţa lui Harley Earl caroseria de titan a fost lăsată nevopsită, fiind finisată cu pensula la un luciu de satin.
 
Caroseria aerodinamică a fost prevazută cu două rezervoare de combustibil suspendate în partea din spate, de ambele părți ale mașinii. O cabină transparentă permitea o vizibilitate de 360° și avea secțiuni în dreptul uşilor, care se ridicau automat pentru a permite accesul pasagerilor, atunci când o cheie magnetică era introdusă într-o fantă de pe panoul caroseriei. Interiorul luxos era prevăzut cu patru scaune reglabile care asigurau un confort maxim pentru pasageri în timpul călătoriilor automate.
În conformitate cu tema transportului de familie, Firebird II avea sub puntea din spate un compartiment pentru bagaje care conținea opt bagaje speciale, compartiment care se ridica automat la înălțimea taliei pentru a fi ușor de utilizat.

Noul motor cu turbină cu gaze Whirlfire GT-304 a fost un mare pas înainte în dezvoltarea propulsiei turbinelor cu gaz, fiind mult mai eficient decat predecesorul său de pe Firebird 1.
Puterea motorului era de 200 HP (150 kW) şi, pentru a rezolva problema căldurii de evacuare, sistemul de evacuare era prevazut cu un sistem de regenerare, care permitea întregului motor să funcționeze la o temperatură mai mică de 1.000°F (538°C) și care acționa toate accesoriile.
Conceptul a folosit pentru prima dată frânele cu disc pe toate cele patru roți, împreună cu o suspensie complet independentă .



1956 General Motors Motorama


Harley Earl şi Firebird II
























Broşura originală Firebird II












« Ultima Modificare: 05/24/17*, 21 de Dilo »

Online Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.851
Cars of Future Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #24 : 05/25/17*, 22 »
Firebird III (XP-73) - 1958


Conceptul Firebird III a fost prezentat la General Motors Motorama din 1958.

A fost de departe cel mai interesant concept din seria Firebird, singurul care a avut un impact direct asupra viitoarelor modele de serie produse de GM: Cadillac 1959 a prezentat o parte din dezvoltarea suprafetelor lui Firebird III, iar Cadillac 1961 a folosit o parte din aripioarele din partea din spate a conceptului. Desingul a fost foarte important deoarece a incălcat o parte din vechile reguli: foarte putin crom si fara linii paralele.

Caroseria din fibră de sticlă, cu mai multe aripioare stabilizatoare, a fost testată în tunelul aerodinamic. Conceptul era propulsat de o turbină cu gaz Whirlfire GT-305 de 225 HP (168 kW), cu un motor pe benzină cu doi cilindri de 10 HP (7,5 kW) care rula toate accesoriile. A fost dotat cu frâne anti-blocare, cruise control, aer condiţionat şi frâne aerodinamice inspirate din industria aeronautică, care ieşeau din caroserie la viteze mari.

Aspectul futurist al conceptului era dat şi de sistemul de conducere cu ajutorul unui joystick poziționat între cele două scaune.


1958 General Motors Motorama



Harley Earl şi Firebird III



































Broşura originală Firebird III













« Ultima Modificare: 05/26/17*, 20 de Dilo »

Offline darkbrother

  • cu simtul umorului dezvoltat
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 959
  • Gen: Bărbat
Re: Cars of Future Past: Dreams and Nightmares
« Răspuns #25 : 05/26/17*, 06 »
 sal'tare
Jos palaria ! Fain serial , astept cu nerabdare si viitoarele episoade
La tăţi ni-i greu!

Online Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.851
CARS OF FUTURE PAST: DREAMS AND NIGHTMARES
« Răspuns #26 : 05/27/17*, 22 »
În 1964, la New York World's Fair din cadrul General Motors Futurama Exhibit, GM a prezentat trei concepte (Runabout, Firebird IV şi GM-X Stiletto) care au continuat obsesia marilor producători auto americani de a combina imaginaţia Jet Age cu automobilele.










Firebird IV (XP-790) - 1964

Considerat un adevărat tur de forţă în domeniul designului, Firebird IV nu a avut prea multe în comun cu predecesorii sai; deşi a fost prezentat ca un automobil cu turbină cu gaz, el nu a fost în realitate funcţional.
În 1969 conceptul, construit într-un singur exemplar, a fost redenumit Buick Century Cruiser şi prezentat la diferite show-uri, apoi în anii '80 el a fost distrus. Probabil GM regretă acum această decizie...





























 
« Ultima Modificare: 05/31/17*, 22 de Dilo »

Offline panait

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.352
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: CARS OF FUTURE PAST: DREAMS AND NIGHTMARES
« Răspuns #27 : 05/28/17*, 00 »
 all_rite

Online Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.851
CARS OF FUTURE PAST: DREAMS AND NIGHTMARES
« Răspuns #28 : 05/29/17*, 14 »
Runabout - 1964


Runabout a fost un concept cu trei roţi cu un design inspirat de Firebird IV.
Maşina se adresa în special gospodinelor, având în partea din spate două cărucioare detaşabile pentru cumpăraturi, care se integrau perfect în caroserie. Roata din faţă se putea roti la 180° pentru a permite parcarea în spaţii înguste. Conceptul avea două locuri pentru adulţi în faţă şi trei pentru copii în spate.
Cu toate că era dotat cu un post de conducere, nu a fost funcţional.






























« Ultima Modificare: 05/31/17*, 23 de Dilo »

Offline panait

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.352
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: CARS OF FUTURE PAST: DREAMS AND NIGHTMARES
« Răspuns #29 : 05/29/17*, 16 »
Ca de obicei imi plac si imi vor placea   all_rite