Autor Subiect: MAN F7 16.304 1968 - NEO  (Citit de 1641 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.790
  • Gen: Bărbat
MAN F7 16.304 1968 - NEO
« : 04/17/14*, 14 »
MAN F7 se află la originea seriei, din care mai fac parte MAN F8 și MAN F9, care a dat cele mai populare camioane europene din perioada anilor ’70 și ’80.
A fost produs de Maschinenfabrik Augsburg Nurnberg (MAN), înființată în 1898 prin fuzionarea fabricilor de profil din Augsburg și Nurnberg, în cea de a doua locație fiind realizate în timpul WW II peste 40% din tancurile Panther.
Lansat la IAA (Salonul Auto) Frankfurt din 1967, MAN F7 a devenit primul model Frontlenker (sau Strinsitzer), denumire germană similară cu expresia englezească cab over engine (COE), care desemna amplasarea motorului sub cabină.
Noul model putea fi lesne recunoscut prin masca de oțel cu rame cromate și bare verticale, prin grilele de aerisire poziționate în lateralele părții frontale a cabinei și prin inscripționarea în interiorul măștii, în colțul stânga jos, a denumirii. Aceasta, de tipul xx.yyy exprima greutatea totală (în tone), respectiv puterea motorului (în CP).
Motorizarea diesel (cu injecție directă) era disponibilă în mai multe variante. Pentru camioanele cu tonaj ridicat se foloseau D2156 (6 cilindri, 10344 cc, 256 CP), D2356 (6 cilindri, 10689 cc, 230 CP), D2658 (8 cilindri, 14955 cc, 250 CP, 275 CP), D2858 (8 cilindri, 15442 cc, 304 CP). Camioanele ușoare primeau în dotare versiunile D0386 (6 cilindri, 7252 cc, 156 CP, 160 CP) sau D2146 (6 cilindri, 9659 cc, 186 CP).
Transmisia de tip ZF, cu 6 trepte, venea cu o cutie cu divizor suplimentar care oferea astfel 12 trepte (plus două spate), precum și cu schimbător amplasat la volan.
Cabinele erau livrate de producătorul francez SAVIEM, cu care MAN avea un contract de colaborare încheiat în 1967 și care avea să dureze 10 ani. Prezentau 3 locuri și două paturi, parbriz cu dimensiunile 2230x775 mm și erau vopsite (din fabrică) în albastru.
Din 1972, MAN introduce F8 (nu trebuie confundat cu F8 Hauber din 1951, primul camion greu de după război al producătorului german), un facelift semnificativ față de F7 (mască nouă din plastic cu bare orizontale, eliminarea grilelor laterale, un nou simbol reprezentat pe capotă – leul companiei Bussing din Braunschweig preluată de MAN în anul respectiv, inscripționarea etichetei Unterflur pe ușile cabinei). Motorul cunoaște, la rândul lui, mai multe dezvoltări.
A treia etapă a seriei este F9 din 1983 care primește cam tot ce au în dotare camioanele actuale.
MAN F7 a fost comercializat în Austria sub denumirea OAF (Osterreichische Automobil Fabrik). De asemenea, versiuni MAN au fost fabricate, sub licență în România, la Brașov (ROMAN) și în Ungaria, la Gyor (RABA).





« Ultima Modificare: 04/17/14*, 14 de mavrodin118 »

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.790
  • Gen: Bărbat
Re: MAN F7 16.304 1968 - NEO
« Răspuns #1 : 04/17/14*, 14 »
Modelul replicat de NEO este un MAN F7 cu denumirea 16.304. De aici, rezultă că avem de a face cu o versiune de 16 tone echipată cu motor capabil să dezvolte 304 CP, respectiv D2858 cu 8 cilindri și 15442 cc.




















Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.790
  • Gen: Bărbat
Re: MAN F7 16.304 1968 - NEO
« Răspuns #2 : 04/17/14*, 14 »













Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.790
  • Gen: Bărbat
Re: MAN F7 16.304 1968 - NEO
« Răspuns #3 : 04/17/14*, 14 »























Offline kta_87

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.968
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
    • automodels.ro
Re: MAN F7 16.304 1968 - NEO
« Răspuns #4 : 04/17/14*, 14 »
Foarte frumos camionul! Bine realizat, stergatoare perfecte. Ce sa mai...Nota 10 si pentru prezentare! all_rite
......

Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.790
  • Gen: Bărbat
Re: MAN F7 16.304 1968 - NEO
« Răspuns #5 : 04/17/14*, 14 »





























Offline mavrodin118

  • colecționar machete auto
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 9.790
  • Gen: Bărbat
Re: MAN F7 16.304 1968 - NEO
« Răspuns #6 : 04/17/14*, 14 »
Foarte frumos camionul! Bine realizat, stergatoare perfecte. Ce sa mai...

nu sunt fan al segmentului 1:43 și nici nu mi-am propus să-l abordez serios; dar aici a fost dragoste la prima vedere...  :P

Offline johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.647
Re: MAN F7 16.304 1968 - NEO
« Răspuns #7 : 04/17/14*, 15 »
Bun! Bun!
Felicitari si pentru drum ;)
PS: se putea mai multa indulgenta, macar o linie intrerupta pe un sens.. ;)