Autor Subiect: Chevrolet Corvette Stingray [1969][AutoArt]  (Citit de 1838 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.488
Si revenim pe noul an cu inca un model prestigios Corvette STINGRAY 1969

1969 a fost cel de-al doilea an pentru cea de-a treia generatie de Chevrolet Corvette, una din cele care va ramane in istorie ca cea mai longeviva ( generatia a treia a fost produsa intre anii 1968 pana in 1982 ). Masina a preluat cele mai multe elemente de la prototipul Mako SHARK II, avea o capota mai lunga si era mult mai jos ca garda fata de generatiile anterioare. Conform spiritului sportiv al vremii masina nu avea deloc portbagaj ci doar un suport metalic plasat in spatele scaunelor pe care puteau fi plasate bagajele. Masina a pastrat insa farmecul generatiei anterioare cu farurile duble escamotabile, faruri care vor fi pastrate pana la generatia a-6a cand vor fi inlocuite de mai la moda faruri carenate :). Masina mai avea stergatoare de parbriz inovative pentru acea vreme care se adaposteau sub capota in momentul in care stateau nefolosite

Masina a primit inscriptia STINGRAY pe panourile laterale ale masinii si a pastrat grila de aerisire a motorului de la modelul Manta Ray. Echiparea standard era un motor de 5.6L, evident V8 denumit generic Turbo Fire 350 ( 3.500cc ) iar puterea standard a motorului era de 300bhp care dupa parerea mea reprezinta un caracter sportiv si astazi, pentru vremurile acelea fiind oricum tehnologie de varf. A fost una din primele generatii de masini care a folosit patru discuri de frana.

Ca si ciudatenie in anul 1969 au fost produse si doua modele speciale ZL-1 care aveau motorul din aluminiu L71 ( prezent pe prototipul Manta Ray ) si a carui putere GM a declarat-o ca fiind de 430 bhp. S-au dovedit insa a fi conservatori deoarece motorul testat a dovedit a avea peste 500bhp, putere enorma la acea vreme si care a ramas cel mai puternic motor Corvette pana acum cativa ani ( pana la ultima generatie C6 Z06 si mult-asteptatul ZR-1 care va fi lansat anul acesta )

Dar cum se spunea in brosura de prezentare a masinii la vremea respectiva ( al carui pret de vanzare era de 4.438USD ) nu va temeti de concurenta : nu exista :). Anul 1969 a fost un an de varf pentru generatia Corvette si s-au produs 39.000 de masini.

Macheta produsa de AUTOart a fost produsa ca si celelalte generatii de Corvette in serie limitata de 6.000buc si face parte din seria millenium. Detaliile au fost foarte bine realizate iar elementele cromate sunt realizate fara probleme, mai ales jantele care au un design spitat superb. Capota este sustinuta de o articulatie metalica foarte buna deoarece poate tine capota ridicata fara nici un alt suport ( din pacate cei de la AA au folosit acest tip de balama din ce am vazut la generatiile vechi de bmw, la corvette nu am mai regasit-o ). Interiorul are o mocheta cu granulatie mare iar bordul si volanul sunt realizate atent fara defecte, interiorul portierelor fiind detaliat.

In rest enjoy :)




























« Ultima Modificare: 01/08/09*, 01 de Ionut »

Offline andyned

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 460
  • Gen: Bărbat
Re: Corvette Stingray [1969][AUTOart]
« Răspuns #1 : 01/07/09*, 12 »
Muscle Car  ;D
Mi se pare mie sau motorul este in contrast cu restul detaliilor ? Poate ma insel.
FA te rog si o poza cu ce are sub fusta.

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.202
  • Gen: Bărbat
Re: Corvette Stingray [1969][AUTOart]
« Răspuns #2 : 01/07/09*, 13 »
o macheta excelenta facuta de AutoArt a celui mai frumos Corvette din istorie. Prefer varianta coupe, bineinteles, dar nici asta cabrio nu e rau. Imi plac foarte mult cum sunt realizate jantele. Mi se pare mie sau motorul e cam prost facut?

Offline Wheels

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 1.835
  • Gen: Bărbat
Re: Corvette Stingray [1969][AUTOart]
« Răspuns #3 : 01/07/09*, 13 »
Scuze, eu am avut un Mercedes 250 SE, fabricat in 1965, care avea discuri de frana pe toate cele 4 roti. Asa ca nu prea cred ca acest Corvette a fost printre primele masini care aveau discuri de frana pe toate rotile...

bmwh548

  • Vizitator
Re: Corvette Stingray [1969][AUTOart]
« Răspuns #4 : 01/07/09*, 13 »
Mai exista mici inexactitati in prezentare, dar pe ansamblu macheta e realizata bine. Singurul minus care sare in ochi e motorul caruia nu i-au acordat prea multa atentie.

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.488
Re: Corvette Stingray [1969][AUTOart]
« Răspuns #5 : 01/07/09*, 14 »
Corvette a fost cel care a introdus franele pe toate cele 4 roti pentru prima oara in 1961-1962 ( nu bag mana in foc pentru lucrul asta da asta am gasit pe net ),astfel ca prin 69 e adevarat aveau mai multe masini nu doar Corvette e adevarat dar ei au fost pionieri in acest sens. Motorul e mai slab realizat insa acest lucru se datoreaza dupa mine si constructiei simpliste care exista si in realitate. Incepand cu C3 si pana la C6 motoarele sunt un "huge" block compact ceea ce nici pe macheta nu se transpune prea frumos...In afara de carburatorul ala mare cromat restul pieselor sunt mai simpliste

Offline Alex_Aeg

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.596
  • Gen: Bărbat
  • Imparatul moare ultimul !!!
Re: Corvette Stingray [1969][AUTOart]
« Răspuns #6 : 01/07/09*, 21 »
arata bestial ...  ::)

Offline Ionuț

  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 3.888
Re: Corvette Stingray [1969][AUTOart]
« Răspuns #7 : 01/08/09*, 00 »
Lipsa de detalii la motor nu este singulară pentru AutoArt, am şi eu un exemplar la care producătorul nu s-a străduit prea mult să înlăture senzaţia de plastic, deşi există destule componente în zonă. Noroc că detaliile exterioare şi fineţea cu care sunt realizate interioarele compensează. Tobele laterale sunt prea cromate sau este doar efectul biltzului? Parcă nu prea îmi plac cum arată.

Offline Alex230

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 2.184
  • Gen: Bărbat
Re: Chevrolet Corvette Stingray [1969][AutoArt]
« Răspuns #8 : 01/08/09*, 05 »
Edge-design-ul anilor '60. Ce sa zic ,muschi pur ,arata superb!
Ma iau si eu de motor care pare a fi de pe un solido ,sau ceva asemanator. Pacat ,macheta arate chiar foarte bine.
Si un detaliu minor ,dar mi-a sarit in ochi. Unde-i antena? :P Pe cutie apare ,pe macheta vad un punct in locul unde ar trebui sa fie...

Citat
Echiparea standard era un motor de 5.6L, evident V8 denumit generic Turbo Fire 350 ( 3.500cc )
Turbo Fire 350 e V8-ul de 5.7L ,ai scris aproape bine ,dar 350 nu reprezinta cm cubi ci inci cubici ,350 ci = 5.730 cc :)

O paranteza ,nu inteleg politica AutoArt ,cu seriile Milenium ,Performance etc. Spre exemplu multe (majoritatea) din seria Milenium vin in cutii "inchise" in polistiren ,dar am vazut si in cutii transparente (cum e cazul la 928 ,care vine intr-o cutie simpla ,transparenta). Imi explica cineva chestia asta ,asa pt cultura mea generala? :)
« Ultima Modificare: 01/08/09*, 05 de Alex230 »

Bizi

  • Vizitator
Re: Chevrolet Corvette Stingray [1969][AutoArt]
« Răspuns #9 : 01/08/09*, 05 »
fiecare macheta e frumoasa in felul ei. fiecare are ceva cu care ne atrage......

Offline ksm

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 6.316
Re: Chevrolet Corvette Stingray [1969][AutoArt]
« Răspuns #10 : 01/08/09*, 10 »
fooooooooarte misto macheta!! ;D
cumpar masinute cu cheita

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.488
Re: Chevrolet Corvette Stingray [1969][AutoArt]
« Răspuns #11 : 01/08/09*, 13 »
Pai seria millenium venea in cutii de polistiren pana la generatiile actuale cand au renuntat la ea din pacate.
Mea culpa pentru cm3... Antena exista insa nu am montat-o deoarece nu sta chiar fix de una singura si trebuie lipita. Daca insa o lipesc nu mai pot baga macheta la loc in cutie... :(
Pentru Ionut : toba e cromata normal insa aparatul meu e mai vechi si din lipsa luminii nu pot face poze pe macro fara blitz asa ca ma afecteaza de fiecare data in reflezii ciudate... :(

Offline Alex230

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 2.184
  • Gen: Bărbat
Re: Chevrolet Corvette Stingray [1969][AutoArt]
« Răspuns #12 : 01/08/09*, 16 »
Bun ,acuma am inteles ce-i cu milenium "la polistiren si la plastic" :) Ms Cosmic.

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.488
Re: Chevrolet Corvette Stingray [1969][AutoArt]
« Răspuns #13 : 01/08/09*, 19 »
Ma bucur ca te-am edificat :)
Mie imi placeau mai mult ambalajele alea de polistiren, pareau mai expensive :)Astea gen vitrina imi par facute sa mai reduca din costuri... :(

Offline Alex_Aeg

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.596
  • Gen: Bărbat
  • Imparatul moare ultimul !!!
Re: Chevrolet Corvette Stingray [1969][AutoArt]
« Răspuns #14 : 01/10/09*, 15 »
Mie imi plac pentru siguranta machetei. .. Se pastreaza mult mai bine si mai sigur intr`o cutie de aia