Autor Subiect: Jaguar XK 120 [1951][Signature Models]  (Citit de 1511 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Ionuț

  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 3.881
Primul Jaguar aparut dupa razboi (in 1948) era mai degraba un showcar si o masina de test pentru noile motoare XK ale marcii. A fost primit cu foarte mult entuziasm, asa ca s-a trecut la productia de serie. Initial a existat doar varianta roadster (care nu avea nici semnalizatoare, intrucat se considera ca linia joasa a caroseriei permitea semnalizarea cu mana, apoi au aparut variantele coupe, FHC si DHC (1951 si 1953). La vremea lansarii sale, datorita motorului de 6 cilindri in linie si capacitate de 3,4 litri Jaguar XK era cea mai rapida masina de serie din lume (193 km/h).

Macheta (cu o caroserie FHC - Fixed Head Coupe) face parte din seria celor mai slab realizate de Signature, probabil si din cauza ca este unul din primele lor modele la 1/18. Culoarea argintie i se potriveste (astazi o banalitate, dar la anii '50 o nuanta dedicata creatiilor automobilistice de cel mai inalt nivel) si este bine aplicata. Formele si proportiile sunt excelent redate, desi masina pare in ansamblu usor supradimensionata. Elementele exterioare sunt reproduse cu minim de detalii (comparabil cu Bburago), se vede acest lucru la semnalizatoare sau tampoanele de protectie. Cromul nu este foarte strident, calandrul este bine facut (blackwash) iar niturile farurilor nu sunt prea evidente.

Interiorul este rudimentar, volanul pare mult prea mare iar scaunele impreuna cu podeaua sunt turnate intr-o singura bucata. Plansa de bord este la acelasi nivel, desi exista doua indicatoare lizibile. S-a incercat aplicarea de vopsea pe butoanele in relief, dar operatiunea nu a prea reusit.

Motorul e la fel de simplu ca si interiorul. Fara detalii prea multe, cu cateva componente redate grosier, cu tevile de evacuare abia figurate. Sasiul este facut in aceeasi nota, cu toate elementele turnate intr-o singura bucata. Chiar si toba-teava de esapament este turnata in acelasi corp si vopsita ulterior cu argintiu. Aici a fost nevoie si de o modificare, cele patru elemente de prindere de suportul cutiei erau foarte proeminente si au trebuit taiate (erau vizibile din profil).

Desi macheta nu e vreo referinta in materie, formele exterioare o salveaza si o califica pentru orice colectie, din acest punct de vedere fiind mai degraba meritul lui Jaguar decat al lui Signature Models. In opinia mea este printre cele mai frumoase Jaguar-uri construite vreodata, combinatia intre clasic si modern surclasand creatiile ulterioare de genul E-Type sau XJS.
































« Ultima Modificare: 02/26/13*, 17 de Dilo »

Offline Alex_Aeg

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.597
  • Gen: Bărbat
  • Imparatul moare ultimul !!!
Re: Jaguar XK 120 [1951][Signature Models]
« Răspuns #1 : 01/07/09*, 09 »
Super tare ... Arata  :o

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.202
  • Gen: Bărbat
Re: Jaguar XK 120 [1951][Signature Models]
« Răspuns #2 : 01/07/09*, 13 »
masina este intr-adevar frumoasa, dar nu as pune-o inaintea modelului E-Type...

Cred ca macheta asta ar merita o reprezentare mai buna, la exterior chiar e decent dar interiorul are multe probleme. Cea cu scaunele e cea mai importanta. Motorul e incredibil de prost realizat... praf...

Offline Alex_Aeg

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.597
  • Gen: Bărbat
  • Imparatul moare ultimul !!!
Re: Jaguar XK 120 [1951][Signature Models]
« Răspuns #3 : 01/07/09*, 21 »
Ba da e mai frumoasa si mai plina de stil .... parerea mea

Offline ksm

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 6.317
Re: Jaguar XK 120 [1951][Signature Models]
« Răspuns #4 : 01/08/09*, 10 »
masina este intr-adevar frumoasa, dar nu as pune-o inaintea modelului E-Type...

Cred ca macheta asta ar merita o reprezentare mai buna, la exterior chiar e decent dar interiorul are multe probleme. Cea cu scaunele e cea mai importanta. Motorul e incredibil de prost realizat... praf...
ba da, ba da, e cel mai frumos jaguar ever (dupa parerea mea....) ;D
macheta -> pilafior sarbesc.....
cumpar masinute cu cheita

Bizi

  • Vizitator
Re: Jaguar XK 120 [1951][Signature Models]
« Răspuns #5 : 01/08/09*, 16 »
am si eu varianta asta de la Bburago si am observat ca la mine luneta e ovala. Au existat mai multe feluri cu lunete diferite, sau o greseala tipic bburago?

Offline Stefan

  • IERTAND, TE IERTI PE TINE
  • Super-Hero Member
  • ******
  • Mesaje postate: 14.147
  • Gen: Bărbat
  • Sa nu dispretuiesti ce nu intelegi.
    • Miniauto
Re: Jaguar XK 120 [1951][Signature Models]
« Răspuns #6 : 01/08/09*, 18 »
...............................................
 
« Ultima Modificare: 01/08/09*, 18 de Stefan »

Ne-am  adunat  aici  ca  sa fim  mai  multi:  Forum  Miniauto
Cumpar cu prioritate: VW T1, Matiz, , dricuri, super- si hypercars

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.202
  • Gen: Bărbat
Re: Jaguar XK 120 [1951][Signature Models]
« Răspuns #7 : 01/08/09*, 18 »
chrysler-ul asta s-a fabricat acum mai bine de 10 ani...

Offline Ionuț

  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 3.881
Re: Jaguar XK 120 [1951][Signature Models]
« Răspuns #8 : 01/09/09*, 03 »
"Acum" înseamnă pentru admiratorii maşinilor de epocă ultimii 30 de ani.

Foarte proastă interpretare a lui Atlantique Chryslerul acesta.