Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home3/rmin0017/public_html/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]

Autor Subiect: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]  (Citit de 499 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.086
  • Gen: Bărbat
AUSTIN SEVEN RN DE LUXE SALOON 1932 [32130] – RICKO

Prima mașină britanică cu adevărat accesibilă. A reprezentat deschiderea către lume pentru multe familii, ajungând acolo unde transportul public, pentru care până la apariția ei era singura modalitate de transport, nu o putea face. A dat întâiul BMW. Constituie debutul în lumea auto a lui Sir William Lyons, alias Mr. Jaguar. A contribuit marcant la dezvoltarea industriei auto australiene, cu accente puternice în anii ‘20. A devenit primul vehicul cu propulsor mai mic de 750 cc care atinge viteza de 100 km/oră.
Este vorba de Austin Seven de centenarul căruia ne despart doi ani.

 

Sir Herbert Austin s-a născut în 1866 în Anglia. La 18 ani, în 1884, ajunge în Australia, dus de un unchi din partea mamei, care se întorcea acasă, la Melbourne, după ce își vizitase familia din Anglia. Primul loc de muncă îl obține la compania magnatului Mephan Fergusson (un abonat la contractele guveramentale), unde unchiul său deținea un post de conducere. Pe parcursul a trei ani schimbă mai multe slujbe, pentru ca în decembrie 1887 să devină manager al unui atelier deținut de Richard Pickup Park, având ca obiect de activitate dezvoltarea de mașini de tuns oile pentru Frederick York Wolseley, un alt nume celebru din istoria auto britanică (deși fără nicio contribuție directă în fabricarea de mașini). Foarte rapid face pasul către firma acestuia, Wolseley Sheep Shearing Machine Company (WSSMC) din Sidney și este trimis la centrul de creștere a oilor din Avoca, Victoria cu misiunea de a îmbunătăți mașinile de tuns folosite aici. Reușește acest lucru, dar patentează în nume propriu toate elementele de noutate, folosind apoi brevetul într-o tranzacție datată 10 martie 1893 prin care dobândește acțiuni ale WSSMC.

Anterior acestui act, WSSMC era deja o altă companie, înființată la Londra în 1889, în urma unui act de transfer public al acțiunilor firmei din Sidney. O perioadă, operațiunile au rămas în Australia, dar din 1893 se mută în Anglia. Un an mai târziu, Frederick Wolseley părăsește compania din motive de sănătate, conducerea operativă fiind asigurată de Austin. Deschide o fabrică în Broad Street, Birmingham, de unde se mută într-o altă locație mai mare, înfrângând opoziția consiliului de administrație, în Alma Street, Aston, același Birmingham.





Vânzările, cu caracter sezonier, nu au mers deloc grozav și WSSMC s-a orientat către construirea de biciclete. Herbert Austin a privit însă mai departe și a devenit preocupat de dezvoltarea mașinilor. O face la început în timpul său liber, apoi primește acceptul de a folosi o parte din resursele companiei. Se pare că a început prin a replica voiturette-ul lui Leon Bolee (apărut în 1895), la care a renunțat pentru că nu avea licență. Nu e foarte sigur. Cert este că are mai multe încercări, cele mai notabile fiind Wolseley Autocar No 1 din 1896, un triciclu cu care Austin a parcurs distanța Birmingam – Rhyl și retur (250 mile), listat la 110 lire, și un Voiturette cu patru roți datat 1899, învingător la clasa sa la Thousand Miles Trial din 1900 și disponibil publicului pentru 270 lire.

 

Producția de serie nu începe însă până în 1901 iar consiliul de conducere al companiei renunță la această idee de afaceri. Din fericire, în acel an intervin în ecuație frații Thomas și Albert Vickers (Vickers, Sons and Maxim) care achiziționează componenta auto a WSSMC pentru 12400 lire, transformând-o într-o companie autonomă denumită Wolseley Tool & Motor Company. Fabrica funcționează în Adderley Park, Birmingham, iar director este numit Herbert Austin, care nu renunță la participarea sa la WSSMC, unde va îndeplini funcția de președinte al consiliului din 1911 până în 1933.



« Ultima Modificare: 04/22/20*, 22 de mavrodin118 »
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.086
  • Gen: Bărbat
Re: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]
« Răspuns #1 : 04/22/20*, 23 »
În 1905, Herbert Austin demisonează de la Wolseley Tool & Motor Company, cu un an înainte de expirarea contractului pe care îl avea cu aceasta. Până în 1906, Wolseley Tool & Motor Company avea să vândă 1500 de mașini.

La 38 de ani, Austin acumulase suficientă experiență pentru a porni la drum pe cont propriu. În decembrie al acelui an înființează Austin Motor Company Limited. Capitalul a venit de la magnatul Frank Kayser (Kayser Ellison Steel) sub forma împrumuturilor garantate și a obligațiunilor, o structură de finanțare care i-a permis lui Austin să păstreze proprietatea acțiunilor. Wikipedia vorbește de un capital de 37000 lire, echivalentul a 4,37 milioane lire din 2018, dar multe alte surse avansează valori cuprinse între 10000 și 20000 lire. Cu o lună înainte de formalizarea afacerii, Austin cumpărase halele de producție reprezentate de o fostă tipografie amplasată în zona Longbridge, aparținând pe atunci de Worchestershire, și devenită ulterior, din 1911, suburbie a Birmingham.





Primele modele, 15/20 HP și 25/30 HP, ambele cu motoare de patru cilindri, sunt prezentate public în aprilie 1906, după ce desene ale lor fuseseră afișate la Salonul Auto din noiembrie 1905 (primul ținut la Olympia din Londra), prin bunăvoința și la standul lui William Harvey du Cros jr (n.1872), importator Mercedes pentru Marea Britanie. Bătrânul William Harvey Du Cros (n.1846) a contribuit și el, în 1906, la dezvoltarea Austin Motor printr-o substanțială injecție de capital. Din 1913, fiul său intră în posesia a circa jumătate de acțiuni, în cotă egală cu Herbert Austin (care rămâne director general), al treilea acționar, Kayser deținând o pondere nesemnificativă.





Austin Motor cunoaște o dezvoltare în ritm accelerat. Deja în 1908 producea 17 modele diferite. Cifra de afaceri a evoluat de la 14771 lire în 1906 la 425641 lire în 1913, an în care numărul salariaților era de 2300, de aproape 9 ori mai mare decât în 1907. În 1914, când devine companie publică prin listarea acțiunilor și ajunge la un capital de 650000 lire, deținea a cincea poziție în industria auto britanică, după Wolseley, Humber, Sunbeam și Rover. Creșterea devine fabuloasă în timpul WW I, grație contractelor cu statul vizând alimentarea armatei, care fac necesari circa 22000 de angajați.

Revenirea pe piața civilă se dovedește dificilă după terminarea războiului. Pînă în 1921 singurul model produs este Twenty (20 HP) cu motor de 3610 cc și versiuni constructive saloon, tourer și sport, într-un număr total insuficient față de capacitatea întreprinderii. În plus, The Times scria în iunie 1920 despre Twenty că finisarea este sărăcăcioasă iar motorul vibrează deranjant la viteze moderate și uneori chiar la viteze reduse. Pe acest fond, amenințată cu falimentul, Austin Motor intră în 1921 sub administrare specială (receivership). Herbert Austin își păstrează postul de președinte, dar este nevoit să împartă puterea cu alți doi directori – Ernest Payton, cu atribuții pe linie economică, impus de Midland Bank, respectiv Carl Engelbach, responsabil pentru lucrări, numit la insistențele comitetului creditorilor.





Este contextul în care Herbert Austin alege să gândească și să acționeze altfel decât restul lumii: în dezacord cu consiliul de administrație, începe, în 1920, să lucreze pe cont propriu la o mașină mică care să satisfacă nevoile familiilor cu venituri reduse, în special tinere. Îl angajează în acest demers la 21 septembrie 1921 pe Stanley Edge, pe atunci în vârstă de 18 ani. Edge era un tip care părăsise școala la 14 ani, dar poseda un talent nativ ce îl recomandase să acceadă încă de la acea vârstă fragedă la atelierul de desen Austin Motor ca asistent al inginerului de motoare Jack Clarke. A contat poate și pasiunea lui Herbert Austin pentru desen, care-l împinsese să urmeze, în afara orelor de lucru, Școala de Artă Hotham din North Melbourne, pe când își făcea ucenicia în Australia. Angrenarea lui Edge în proiect s-a dovedit, însă, una extrem de inspirată. Cei doi au conceput planurile noii mașini într-una din camerele casei în stil victorian, reședință a lui Austin, din Lickey Grange, satul Lickey, districtul Bromsgrove, multe din desene fiind etalate, potrivit legendei, pe masa de biliard.

Edge a realizat motorul cu patru cilindri, reducând capacitatea celui folosit pentru Twenty până la 696 cc, atât căt să dezvolate o putere de 10 CP (putere fiscală, RAC, de 7,2 CP), cutia de viteze cu trei trepte și ambreiajul. Austin s-a ocupat de designul șasiului și al caroseriei. Rezultatul lucrărilor a fost brevetat de finanțatorul lor, adică de Sir Herbert Austin, fapt ce i-a permis să primească ulterior o redevență de două guinee (2,1 lire) pentru fiecare mașină vândută. Asamblarea primelor trei prototipuri (XL 1, 2, 3) a avut loc într-o zonă specială a fabricii din Longbridge.



”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.086
  • Gen: Bărbat
Re: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]
« Răspuns #2 : 04/22/20*, 23 »
Noul model a fost prezentat la Olympia Motor Show în iulie 1922 sub denumirea de Austin Seven. Cu un preț de 225 lire se încadra în bugetul familiilor care nu își permiseseră până atunci o mașină. Presa s-a lăsat cucerită, vorbind la superlativ despre acest tourer cu caroserie din aluminiu și dimensiuni mai mici decât ale Ford T (cu care a fost comparat de la bun început) care i-au atras porecla de Baby Austin: ampatament 1905 mm, lungime 2692 mm și o greutate de doar 360 kg. Motorul din fontă cu carter din aluminiu pornea la manivelă și era montat în partea de vârf a literei A care dădea forma șasiului. Acționarea frânelor, cu tambur, se făcea diferențiat, cea frontală manual, cea din spate de la picior (era perioada în care se considera că un șofer bun reduce viteza prin schimbarea vitezelor și nu prin utilizarea frânelor). De la stânga la dreapta, pedalele respectau ordinea ambreiaj, fână, accelerație. Primele 100 de unități, dotate cu motorul de 696 cc, au fost catalogate ca tip A.





Din 1923, capacitatea motorului crește la 747,5 cc pentru 10,5 CP iar pentru pornire este instalat un demaror electric. Austin Seven este acum tip B și publicul îl alintă cu apelativul Chummy. S-au vândut în primul an de producție 2500 de unități, mai puțin decât se aștepta, dar lucrurile s-au îndreptat din acest punct de vedere în perioada imediat următoare.

De-a lungul existenței sale, din 1922 până în 1939, Austin Seven a avut parte de numeroase versiuni constructive, peste 50, grupate în șase tipuri de bază – tourer, saloon, cabriolet, sport, coupe, van. Primul saloon (tip R) a fost introdus în aprilie 1926. În 1929, erau deja disponibile 28 de (sub)tipuri constructive.
Reperele majore în toată această gamă sunt Ruby (ARQ), introdus în 1934 (un saloon cu design modernizat), Big Seven lansat în 1937 (cu motor și dimensiuni ale caroseriei mai mari) și Ulster (EA Sports, dotat cu turbocompresor Cozette).

Motorul de 4 cilindri a cunoscut al doilea upgrade în 1937, când a ajuns la 900 cc (Big Seven). Puterea a crescut și ea constant: 10 CP în 1922, 10,5 CP între 1923 și 1929, 13 CP între 1929 și 1936, 17 CP în 1936 (modelele Ruby) și 25 CP între 1937 și 1939 (Big Seven).
Transmisia cu 3 trepte, nesincronizate, s-a păstrat neschimbată până în septembrie 1932, când a fost înlocuită cu o alta cu 4 trepte, de asemenea, nesincronizate. Din august 1933 au fost sincronizate treptele 3 și 4, iar din iulie 1934 treptele 2, 3 și 4 (cutia de viteze fiind marcată 2 SYN).
Caracteristicile constructive au trei paliere de dimensiuni: ampatament 1905 mm și lungime 2692 mm (1922-1931), ampatament 2057 mm și lungime 3023 mm (1932-1937), ampatament 2210 mm și lungime 3404 mm (Big Seven, 1937-1939).

Austin Seven Ulster Sport a devenit în 1931 la Brooklands, sub pilotajul lui Leon Cushman, prima mașină de până în 750 cc care atingea viteza de 100 mile/oră.





În 1922, Sir William Lyons și William Walmsley și-au concretizat parteneriatul prin înființarea Swallow Sidecar Company care se ocupa de fabricarea de atașe pentru motociclete. În încercarea de a construi prima mașină,  compania a procurat în 1926 un șasiu Austin Seven prin intermediul unui dealer din Bolton și fără acceptul proprietarului mărcii, și a apelat la Cyrill Holland cunoscut drept Wood Butcher pentru realizarea caroseriei. Austin a avizat, în cele din urmă proiectul (cu anumite modificări) și pe baza lui, Swallow a primit de la dealerul londonez Henlys (Herbert Gerald Henly și Frank Hough) o comandă consistentă de 500 de unități. Vândute inițial pentru 175 lire, mașinile Austin Seven Swallow au devenit din ce în ce mai căutate bucurându-se de un succes deosebit.

În Australia, imediat după război, din dorința de a dezvolta o industrie autohtonă puternică, guvernul a impus taxe ridicate pentru importul de mașini și a recurs la facilități fiscale pentru aducerea de șasiuri. Holden’s Motor Body Builders (devenită ulterior GM Holden), cel mai mare constructor auto de aici, dar și alții mai mici, au importat șasiuri de Austin Seven, bază pentru numeroase replici ale modelului britanic.

La uzinele Dixi Werke din Eisenach au fost realizate primele 50 de mașini Austin Seven, cu volan pe partea dreaptă, prin asamblarea componentelor venite din Anglia. Următoarele, produse sub licență, s-au numit Dixi 3/15 DA-1, cu DA-1 de la Erste Deutsche Ausfuhrung adică prima versiune germană și 3/15 simbolizând raportul dintre puterea taxabilă și cea reală.
La finele lui 1928, Dixi Werke, înglodată în datorii, este achiziționată de BMW și în martie 1929 intră în producție primul automobil care poartă emblema alb-albastră: Dixi 3/15 DA-2.

În Franța, inginerul Lucien Rosengart cumpără în 1927 fabrica Bellanger de la Neuilly (Hauts-de-Seine) unde produce, sub licență Austin Seven, automobilul Rosengart LR2.

În perioada octombrie – noiembrie 1929, la Tokyo, cu ocazia unui congres mondial, A.H. Wide, inginerul șef al Standard Motor Company a prezentat o lucrare intitulată The British Light Car conținând specificații tehnice detaliate despre Austin Seven. Ceva mai târziu, în 1932, apare Datsun Type 11, prezentând numeroase similarități cu micul model britanic. Herbert Austin a achiziționat un Type 11 în 1935 pentru a-l studia, dar nu a depus niciodată vreo plângere pentru încălcarea brevetului (ce-i drept, se întâmpla după ce războiul împotriva Chinei fusese declanșat de facto în 1931 de către Japonia, față de care Anglia avea o atitudine conciliantă, cele două fiind legate printr-o alianță…)



După 2500 de unități în primul an, producția Austin Seven a cunoscut un trend asecendent, aproape dublându-se în 1924 când au fost făcute 4700, trecând de 14000 în 1926 și atingând vârful în 1935 cu 27225 exemplare. În total, până în martie 1939 s-au fabricat 290944 unități. Prețul a scăzut aproape an de an, de la 225 lire la debut, în 1923, ajungând la 130 lire în 1929 și 125 lire în 1932.
Se estimează că azi mai există circa 11000 de modele, cele mai multe fiind disponibile pentru prețuri accesibile, începând de la 3000 lire. O restaurare completă poate depăși 10000 lire.

Numeroase cluburi reunesc fanii Austin Seven. Evenimentul National Austin 7 Rally organizat la Beaulieu, Hampshire, de 750 Motor Club din Castle Donington, Derby, s-a desfășurat anual, neîntrerupt, din 1963.

În 1952, Austin Motor Company a fuzionat cu Morris Motors Limited în compania holding British Motor Corporation (BMC), dar marca Austin a continuat să existe fiind folosită până în 1987.

Herbert Austin a fost înnobilat cu titlul de cavaler (Knight Commander/KBE) în 1917 și a devenit primul Baron Austin of Longbridge în 1936, cu cinci ani înainte de înceta din viață, la vârsta de 74 de ani.



”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.086
  • Gen: Bărbat
Re: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]
« Răspuns #3 : 04/22/20*, 23 »
Ricko a replicat modelul Austin Seven din 1932 sub denumirea Saloon De Luxe.

În 1932 au existat două versiuni saloon, ambele cu șasiu lung (ampatament 2057 mm): RN cu 3 viteze și rezervor amplasat frontal, produs din octombrie 1931 până în octombrie 1932, respectiv RP cu 4 viteze și rezervor poziționat în partea spate, fabricat între octombrie 1932 și august 1934. Se pare că, totuși, modelele RN din ultima lună de fabricație au avut și ele transmisie în 4 trepte și rezervor spate.
Diferențele stilistice sunt minore. Cea mai vizibilă este dată de prezența a două linii transversale aflate pe toată înălțimea părții spate, în lateralele geamului micuț cu rol de lunetă, pe care le are RN  (stânga), spre deosebire de RP (dreapta), la care suprafața spate este netedă.

 

Apoi, linia care pleacă spre față, deasupra pasajului aripii, imediat în continuarea portierei este dreaptă la RN, în timp ce la RP formează un fel de coamă.

Prin urmare, avem de a face cu un saloon tip RN la care caractersitica De Luxe este dată de existența unui sun roof. Cu caroserie din oțel pe un cadru de lemn, avea scaune și interior al portierelor din piele. Motorul de 747,5 cc dezvolta 10,5 CP la un consum de 45 mpg (miles per gallon), adică undeva la 6,3 litri/100 km.
Au fost fabricate circa 2970 unități.



Macheta nu se ridică la înălțimea modelului. Așa mică cum e, are totuși, un aer cochet și aduce, mai mult a machetă decât a jucărie. Faptul că este diecast, cu piese mobile, face să i se ierte multe. Nu doar portierele și lateralele capotei se deschid, ci și parbrizul este rabatabil. Desigur, roțile brachează din volan.

Grila nu este perforată iar fantele capotei sunt doar trasate. Nuanța de argintiu strălucitor care îmbracă cadrul grilei este destul de nefericit aleasă, inducând un aer prea puțin realist. Roof-ul este o simplă bucată cu aspect de carton, care se poate detașa complet. Plasticul care reprezintă geamul farurilor față are oarece bavuri. Un compromis cu vădit impact negativ este dat de reprezentarea singurei lumini spate prin vopsire. Ștergătorul din partea dreaptă (unic) este modelat direct din parbriz. Din fericire, este vopsit corect.

Podeaua este mochetată. Scaunele și bancheta sunt confecționate dintr-un plastic cu aspect și textură de cauciuc. Echipamentele de bord nu excelează la nivel de detaliu. Ferestrele de la portiere sunt ridicate doar puțin peste rama inferioară. Există un singur parasolar, în dreptul șoferului, și acela fix.

Spițele roților par un pic cam prea groase. O notă bună se cuvine pentru strădania de a figura elementele șasiului.

Per ansamblu, dacă nu ești prea cârcotaș și, în plus, îți place modelul real, te poți lăsa cucerit de formele și statura șic ale machetei.


”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline johann.nunweiller

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 20.760
Re: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]
« Răspuns #4 : 04/23/20*, 09 »
Frumoase cadre, sunt din Muzeul Satului?

Online mielu

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 297
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]
« Răspuns #5 : 04/23/20*, 14 »
Prezentare excelenta, macheta decenta. sal'tare

Offline M3d1an

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.087
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
Re: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]
« Răspuns #6 : 04/23/20*, 16 »
Pozele in tenta sepia mascheaza cel mai bine neajunsurile machetei. Ma bucur ca ai rabdare sa te documentezi si sa impartasesti informatiile pe forum.

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.086
  • Gen: Bărbat
Re: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]
« Răspuns #7 : 04/24/20*, 00 »
Frumoase cadre, sunt din Muzeul Satului?

mulțumesc, da, de prin 2014 -


Prezentare excelenta, macheta decenta. sal'tare

mulțumesc -


Ma bucur ca ai rabdare sa te documentezi si sa impartasesti informatiile pe forum.

când știi câte ceva despre model, parcă și macheta mai ia în greutate -
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.086
  • Gen: Bărbat
Re: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]
« Răspuns #8 : 04/24/20*, 00 »
alături de două dixi (ricko și autoart):







”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline malachi

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.309
  • Gen: Bărbat
  • Ne-am adunat aici ca sa fim mai multi
Re: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]
« Răspuns #9 : 04/24/20*, 15 »
Tocmai am primit verdictul de la un grup de experti de elita din Primaverii: e macheta dom'le! ;D

Buna treaba cu prezentarile astea.

Offline M3d1an

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.087
  • Gen: Bărbat
  • Arriving somewhere, but not here...
    • Reflection in Scale
Re: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]
« Răspuns #10 : 04/24/20*, 19 »
Tocmai am primit verdictul de la un grup de experti de elita din Primaverii: e macheta dom'le! ;D

Buna treaba cu prezentarile astea.
Societatea secreta?

Offline mavrodin118

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 10.086
  • Gen: Bărbat
Re: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]
« Răspuns #11 : 04/24/20*, 23 »
Societatea secreta?

pare-se că s-au înmulțit peste măsură  ;D
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Online ablanc

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 6.540
  • Gen: Bărbat
Re: AUSTIN SEVEN DE LUXE SALOON [1932] [RICKO]
« Răspuns #12 : 04/27/20*, 04 »
alături de două dixi (ricko și autoart):
nice trio  sal'tare