Este ce-l de-al doilea model M-Class, primul fiind produs intre 1998 si 2005. Platforma W164 folosita pt actualul model este aceesi gasita si pe modelul GL si avand o caroserie portanta, spre deosebire de modelul precedent care avea caroseria asezata pe sasiu. Printre dotarile noului model M-class, se gaseste noua cutie de viteze 7G-Tronic (cutie automata cu 7+1 rapoarte) sau o suspensie pneumatica. (care, atunci cand este folosita in teren accidentat, limiteaza viteza masinii la 30 km/h, si devine foarte dura. Cea de la Range Rover Sport este mai soft).
Despre machete. O realizare destul de reusita, proportiile sunt redate corect, vopseaua este bine aplicata, chiar si prin zonele cu un acces mai dificil. Farurile si stopurile sunt foarte bine realizate, nu se vad niturile de prindere. Jantele realizate corespunzator, reda bine originalele. Ce nu-mi place la exteriorul machetei sunt cauciucurile foarte slab detaliate (nu au pe ele marca constructorului) sau unghiul de bracare al rotilor este mic (din cate am observat, aste e o probleme la toate modelele Minichamps low-end)
La interior gasim o culoare negra predominanta, cu exceptia consolei centrale care este vopsita intr-o culoare care imita lemnul de la varianta originala. Bordul este bine detaliat, se pot observa butoanele sau afisajul GPS-ului. Nu exista mocheta sau centuri din material textile, usile se misca in balamale (alta problema caracteristica Minichamps low-end)
Motorul este doar o piesa mare de plastic negru vopsita pe ici pe colo pentru a reproduce motorul real. Nu prea le-a iesit, este o lucrare caractersitica lui Maisto, nicidecum Minichamps.