Ferrari 288 GTO. Hotwheels Elite 1/18.
Ferrari 288 GTO ("288" este derivat din capacitatea cilindrica, 2,8 litri, si din numarul de cilindri, 8 la numar). Masina a fost conceputa pentru a ridica miza in ligile de supercar. Masina era destinata pentru a concura in Grupa B divizia Motorsport (alãturi de Porsche 959), dar pentru a fi omologata trebuiau construite 200 de masini.
Ferrari 288 GTO a fost dezvoltate pe baza lui 308 GTB, dar nu seamana aproape deloc cu masina din care deriva. Partea frontala este noua avand un spoiler care este mai eficient la viteze mari, oglinzile sunt mai mari pentru a permite o vizibilitate mai buna in spate si pentru a indeplini normele de siguranta din tarile unde masina urma sa vie vanduta.
Reducerea greutatii a fost posibila folosindu-se tehnologia din Formula 1 si anume cea folosita la modelul Ferrari 126 C4 F1. Caroseria a proiectata de Pininfarina, au fost folosite fibra de sticla si materiale compozite. Masina era mai lunga decat modelul 308 GTB cu 110 mm.
Motorul este situat in fata axei spate, montat longitudinal, unghiul dintre cilindri este de 90 grade.
Ferrari 288 GTO a avut un interior spartan, tractiune spate. Ca optiuni pentru acest model erau geamurile electrice si aerul conditionat.
In 1987, 288 GTO, a fost inlocuit cu Ferrari F40, o masina proiectata pentru a sarbatori 40 de ani. Caroseria lui F40 a dezvoltata pe baza lui 288 GTO, desi acest lucru nu reise din nici un unghi.
Cu doar 272 de 288 Ferrari GTO produse, acest model este cel mai rar dintre cele moderne.
Despre Ferrari F40 voi vorbi mai incolo.
Este o macheta destul de rara. Este realizata foarte bine, avand in vedere ca nu exista un alt model facut de alta firma care sa-i faca concurenta.