Modele Mercedes-Benz SL, seria R107 au fost produse din 1971 pana in 1989, fiind cea mai lungã serie produsa vreodata de firma, in afara de G-Class. Ele au fost vândute în sub indicativul de SL-Class ºi SLC-model. Modelul R107 înlocuieºte SL W113-Class în 1972 ºi a fost înlocuit de cãtre SL R129-Class în 1989.
Modelul 300 SL a fost construit intre anii 1985-1989, avea un motor de 6 cilindrii in linie, unitate care dezvolta 185 CP la 5700 rpm si un cuplu de 255 Nm la 4400 rpm.
Seria R107 era bazata pe sasiul modelului W114 pe care au fost montate motoarele seriei S-class.
---------------------------------------------------
Cat despre machete, Norev a facut o treaba buna cu acest model. Nici nu-mi vine sa cred ca am ezitat atata timp pana sa-l cumpar. O vopsea bine aplicata si bine aleasa, o culoare foarte cautata prin anii ‘80. Desi caroseria respecta proportiile, dezamagirea vine de la roti; sunt prea “butucanoase” si ridica garda la sol a masinii putin cam mult. Niturile de prindere la faruri sunt foarte bine ascunse, iar cele de la stopuri nici nu se observa. In schimb sunt vizibile cele de la proiectoare. Cauciucurile nu sunt brand-uite cu numele producatorului, iar capacele de la roti puteau fi mai bine reprezentate. Macheta vine si cu un soft-top atasabil, realizat din plastic lucios; dar care se fixeaza pe masina doar prin forta gravitationala, nicidecum printr-un mecanism de fixare. Alt lucru care dezamageste este unghiul de bracaj al rotilor care este aproape inexistent, sau stergatoarele de parbriz care nu au cea mai buna pozitie; sunt ridicate pe parbriz.
Interiorul respecta aceeasi schema coloristica ca si exteriorul, respectiv este acoperit de o mocheta albastra. Din nefericire, aceesi mocheta nu este prezenta si in portbagaj. Bordul este bine redat, se pot observa usor toate componentele si butoanele. Radioul este bine reprezentat, iesit in relief. Parasolarul din dreapta are si oglinda inclusa. Scaunele si fetele usilor au o textura foarte reusita dar nu sunt prezente centurile de siguranta. Dezamagitor. Materialul care acopera scaunele este cam lipicios, parca ai da cu degetul pe o banda adeziva. In schimb, usile nu au mecanism dog-leg.
Motorul, ca si sasiul, sunt partea negative a modelului. Foarte simplu realizate, din plastic. Motorul este aproape o mare piesa de plastic vopsita pe ici pe colo. Se putea mult mai bine. Nu exista fise sau cabluri reprezentate, nu sunt piese separate. Reprezentata doar bateria, vasul de expansiune si un mic sticker pe filtrul de aer.
Acest model l-a facut si de CMC mai acum cativa ani, dar se gaseste destul de rar si oricum nu se ridica la standardele CMC de azi. Il mai face si Sunstar la o calitate mai slaba. Deci Norev mi se pare cea mai reusita reproducere dpdv calitate\pret. Isi merita banii pe deplin.