Autor Subiect: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa  (Citit de 92368 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #45 : 04/21/10*, 22 »
E ca chestia aia: pentru vise avem malaxa pentru realitate dacia 1410 sport. 8)
Click the banner to see my site

Offline Auto

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 223
« Ultima Modificare: 08/24/11*, 19 de Stefan »

Offline volganeagra

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
    • volganeagra
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #47 : 09/29/11*, 14 »
1880? Adica cu 4 ani inainte automobilului Benz? Tari am mai fost....

Dupa mine masina din poza e din perioada 1895-1900. In 1895 existau deja masini in Romania (desi sub 10).
1:1 - Volga '73, Saab '85

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.162
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #48 : 09/29/11*, 14 »
Un fapt foarte interesant

Offline justady2002

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 4.272
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #49 : 10/03/11*, 15 »
1880? Adica cu 4 ani inainte automobilului Benz? Tari am mai fost....

Cu 6 vroiai sa spui, nu? :P

Offline cbx

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 85
Rãspuns: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #50 : 10/03/11*, 16 »
este primul automobil romanesc cu aburi , Benz realizeaza in 1886 primul automobil cu motor cu ardere interna .

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.162
Re: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #51 : 10/11/13*, 15 »
Automobilul Malaxa

Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945 la Reşiţa în fabricile industriaşului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă. Proiectul autoturismului aparţine unu grup de ingineri şi tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. şi Malaxa din Bucureşti şi IAR din Braşov, conduşi de ing. Petre Carp.
 Maşina avea un motor cu 3 cilindri în stea, cu răcire forţată cu aer, capabil să dezvolte 30 CP. Soluţia constructivă era “totul în spate”, motorul formând un tot cu diferenţialul şi cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg iar ansamblul cu diferenţialul şi cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon şi acoperiş era lăsat un spaţiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din faţă, de deasupra parbrizului şi era canalizat prin acoperişul cu pereţi dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator.
Malaxa oferea un nivel înalt de confort şi putea transporta până la şase persoane. Caroseria avea o formă aerodinamică, foarte elegantă, cu portbagajul în partea din faţă, sub capotă, unde se afla şi roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe şasiu se făcea prin tampoane de cauciuc. Viteza maximă era de 120 km/h si un consum de benzină de 10 l/100 km. Caroseria era montata pe sasiu cu tampoane de cauciuc de 10 cm grosime, ceea ce-i dadea un comfort in mers neegalat de alti fabricanti. S-au produs cam 800 de automobile pe an, intre 1945 si 1947.
Producţia ei a fost oprită când sovieticii au decis să mute linia de asamblare în U.R.S.S., după ce un oficial de la Moscova aflat la Sofia, a fost transportat cu un automobil Malaxa şi a rămas impresionat de performanţele acestuia. (Numele acestui general- maior, era Leonid Brejnev (1906-1982) fiind insotit de colonelul Vladimir Semiciastnii (1924-2001). Generalul Brejnev a fos asa de impresionat de acel automobil incat a chemat Kremlinul la telefon si a cerut mutarea uzinei Malaxa din Resita, la Podgorye, in Urali. Asa a murit automobilul Malaxa).
« Ultima Modificare: 08/17/14*, 22 de Dilo »


Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Re: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #53 : 08/17/14*, 18 »
asta mașină de legendă!!
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.162
Re: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #54 : 08/17/14*, 20 »
Ehei de cand i am spus lui Piniuli de modelele antebelice ca ar merita sa fie reproduse.......

Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Re: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #55 : 08/17/14*, 22 »
nu știu dacă are atâta putere de convingere;
și pe bună dreptate: nu văd cumpărători în afara câtorva tembeli ca noi; s-ar numi construcție de colecție și nu afacere  :-\
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline Stefan

  • IERTAND, TE IERTI PE TINE
  • Super-Hero Member
  • ******
  • Mesaje postate: 13.950
  • Gen: Bărbat
  • Sa nu dispretuiesti ce nu intelegi.
    • Miniauto
Re: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #56 : 08/18/14*, 20 »
Realizarea in serie mica a unor machete speciale cu aceste masini nu cred ca ar fi o problema, la Muzeul Pompierilor exista de exemplu o gramada de machete de autospeciale unicat, la scara mare ( 1/12 as zice). realizare in anii 70 ai secolului trecut.

Probabil o sectie de microproductie a unei mari uzine s-a ocupat de asta... exact cum s-a intamplat cu machetele de tractoare si locomotive care se dadeau cadou la directori si secretari de partid ;)

DEci se poate, asta vroiam sa zic.

Ne-am  adunat  aici  ca  sa fim  mai  multi:  Forum  Miniauto
Cumpar cu prioritate: VW T1, Matiz, , dricuri, super- si hypercars

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.162
Re: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #57 : 08/18/14*, 20 »
Sa vezi ce exponate sunt la muzeul cfr, facute ina telierele cfr.

Offline Stefan

  • IERTAND, TE IERTI PE TINE
  • Super-Hero Member
  • ******
  • Mesaje postate: 13.950
  • Gen: Bărbat
  • Sa nu dispretuiesti ce nu intelegi.
    • Miniauto
Re: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #58 : 08/18/14*, 21 »
DEci se poate, asta vroiam sa zic.

 all_rite

Ne-am  adunat  aici  ca  sa fim  mai  multi:  Forum  Miniauto
Cumpar cu prioritate: VW T1, Matiz, , dricuri, super- si hypercars

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.162
Re: Masini romanesti vechi - Persu, Malaxa
« Răspuns #59 : 09/24/14*, 11 »
Foarte interesant acest material!
Multumim!

Dar forma propusa de Persu intre 1923-27 imi seamana cu Schlörwagen.

Stilul "picatura" era clar o influenta a lumii aeronautice, a cercetarilor din domeniu. Mai ales ca incepuse sa se introduca notiunea de tunel aerodinamic in cercetarile ingineresti.
« Ultima Modificare: 09/24/14*, 11 de johann.nunweiller »