Wanderer W25 K 1:18 - RickoFirma Wanderer a inceput productia de automobile in anul 1912. Pentru identificare automobilele au fost botezate cu un "cod" format din litera W (de la Wanderer) si o cifra de identificare a modelului respectiv. Urmand acesta regula se deduce ca primul Wanderer a fost W 1 caruia i s-au succedat, pana in 1940, alte 31 de modele. Au existat si numere care nu au fost utilizate, din motive necunoscute astazi fiind sarite numerele 5, 7, 12, 13 si 16.
Wanderer a lansat modelul W 25 K Roadster in anul 1936, litera K provenind de la abrevierea cuvantului "Kompressor". Dorinta marturisita a firmei germane a fost de a crea un concurent pentru modelul 328 produs de B.M.W., care la acea ora era in mare voga si castiga cursa dupa cursa. Din pacate insa motorul nu s-a ridicat la nivelul superbei linii a caroseriei. Motorul cu sase cilindrii in linie are capacitatea de 1950 cmc (70x85 mm) si este alimentat de un carburator dublucorp Solex 32 FFVS. Supraalimentarea motorului se face prin intermediul unui compresor mecanic marca Roots. Desi fabricantul indica faptul ca puterea maxima de 85 CP este atinsa la 4000 rpm, acest lucru se petrece la aproape 5000 rpm. Racirea motorului se face cu apa, circuitul de racire avand capacitatea de 8.2 litri. In mod cu totul foarte ciudat cutia de viteze, manuala cu patru trepte, nu este sincronizata. Circuitul de ungere necesita 8 litri de ulei in timp ce rezervorul de combustibil masoara 80 de litri.
Wanderer W 25 K a fost produs in perioada 1936-1938 in doar 258 de unitati. Productia a evoluat dupa cum urmeaza: 149 unitati in anul 1936, 72 in 1937 si 37 in 1938. Caroseriile,vopsite in doua culori, au o linie extrem de frumoasa. Ar fi nedrept sa nu mentionam bordul, cu un design pe cat de original pe atat de functional. Ulterior productia a continuat cu modelul W 25 ce avea o caroserie de tip berlina, unele din automobile fiind echipate cu motoare Opel de 2,5 litri.
Chiar daca din punct de vedere al performantelor sportive Wanderer-ul W 25 K a dezamagit, modelul a ramas in istoria automobilului ca unul din cele mai frumoase roadstere produse vreodata. Fiind un automobil extrem de rar acest model nu este cotat in cataloagele de specialitate, exemplarele care au supravietuit fiind tranzactionate prin intermediul licitatiilor.