AUDI TT Coupe & AUDI TT Roadster 1:18 - Minichamps
TT a fost prezentat pentru prima data sub forma unui concept car la Frankfurt Motor Show din 1995. Designul ii apartine lui J Mays şi Freeman Thomas de la studioul de design Volkswagen din California, iar interiorul lui Martin Smith. Numele TT nu vine de la "twin turbo" cum se presupune deseori. Automobilul este numit dupa NSU TT, un model mic cu motor în spate cu un pedigree de curse formidabil, produs intre 1960 si bazat pe NSU Prinz, desi TT-ul modern nu are nimic în comun cu conceptul respectiv de design. NSU TT a fost, la randul sau, numit dupa trofeul din cursele de motociclism Isle of Man TT (Tourist Trophy).
In august 2004, Audi a declarat ca urmatoarea versiune a TT-ului va fi facuta din aluminiu si va intra în productie în 2007. Conceptul TT (Audi Shooting Brake) a fost prezentat la Tokyo Motor Show in 2005. Acest concept avea muchii unghiulare si configuratia era hatchback cu 2-usi.
Audi a prezentat noua generatie de TT, intern intitulat Typ 8J, pe 6 aprilie 2006. Este construit din aluminiu în fata si din otel în spate pentru a echilibra balantele de greutate si este disponibil in variantele cu tractiune fata si tractiune integrala. Modelul de productie utilizeaza fie motorul V6 de 3.2 L cu 250 CP, fie motorul cu de 2.0 L cu 4 cilindri si cu injectie directa, de 200 CP. Cunoscuta ca FSI, Fuel Straight/Stratified Injection, tehnologia deriva de la maşinile din circuitul Le Mans care ofera un consum scazut si o putere sporita. Cutia cu 6-viteze cu transmisie manuală este standard, iar DSG este optionala, iar transmisia integrala quattro este standard la motorul VR6.
La Detroit Motor Show din 2008, Audi a prezentat TTS cu un motor 2.0TFSI care are 268 cp. Se zvoneste de asemenea ca un şi mai puternic TT-RS este în proiectare, folosindu-se un motor 2.5L turbo cu 5 cilindri, de 350 de CP.
The second generation TT has been honored with many awards including the inaugural Drive Car of the Year, Top Gear Coupe of the Year 2006, Fifth Gear Car of the Year 2006, Autobild 'Most Beautiful Car' and World Design Car of the Year 2007, as well as being a finalist for World Car of the Year.