Bestia aceasta avea sa concureze cu Porsche 959 in Grupa B de curse pe circuit de pista, si nu raliu. Din pacate au existat numai 2 inscrieri ( Ferrari si Porsche) si seria a fost abandonata.
Regulile ereau: un numar minim de 200 de exemplare comerciale trebuiau produse, iar la categoria de pana la 1100Kg accepta o capacitate cilindrica de maxim 4000cmc pt motoare fara supraalimentare sau 2857cmc pt cele supraalimentate.
288 GTO avand o capacitate de 2855cmc, echipat cu 2 turbo si o putere maxima de 400cp, era destul sa propulseze masina la 100 km/h in sub 5 secunde si atingea o viteza maxima de 304 km/h, devenind prima masina de serie care atingea 300 km/h. 288 GTO se bazeaza pe modelul 308, dar motorul este amplasat longitudinal. Pentru asta, ampatamentul a fost lungit si pentru o stabilitate mai buna 288 GTO este mai lat decat 308.
Au fost fabricate 272 de exemplare, m-am intalnit cu 2 din ele, unul in muzeul Ferrari in Maranello in 2008, al 2-lea la salonul auto din Toronto in 2009.
Modelul este vechi de cativa ani si isi arata varsta. Interiorul este nemochetat, usile au balamale grosolane de tip dogleg, rotile din spate sunt montate pe ax, grilele din capota fata a masinii sunt neperforate. Are insa si calitati bune, mi se pare ca forma masinii e bine capturata, rotile arata decent, la fel si motorul. Capota motorului e din plastic, farurile bineinteles ca nu se deschid. Detaliile franelor sunt bine mascate de roti, deci mai nimic de observat aici. Sub capota din fata se observa o roata de rezerva, servo frana si alte detalii bie realizate. La interior gasim scaune de plastic negre contrastate cu galben, schimbatorul de viteze si volanul fiind bine realizate. Verdictul meu e ca fiind cam cel mai detaliat model al lui 288 GTO, este in cautare mare. Preturile variaza in functie de culoare, ajungand si mult peste 100$ pr varianta rosie. Eu am dat 51$ pe model, parerea mea e ca nu merita cu mult mai mult. Daca Kyosho sau CMC ar face masina asta, nu as ezita sa fac un "upgrade".







