
Modelul Scirocco este un sport-coupe produs de VW in perioada anilor 1974 si 1992. Modelul reprezentat de Revell este unul din prima generatie, produs intre anii 1974-1982, cunoscut si ca Type 53, si este vazut ca urmasul modelului Karmann Ghia. Binenteles, modelul poarta semnatura designerului Giorgetto Giugiaro, dar in principiu este folosita tehnica modelului Golf/Jetta. Interesant este ca numele Scirocco semnifica in limba italiana un timp de vant --- Scirocco wind.
Modelul a fost livrat cu motoare de 1.1 L I4, 1.5 L I4, 1.6 L I4 si 1.7 L I4 cu un singur arbore cu came si 2 valve pe cilindru.
Modelul Scirocco Mark I a fost si star de cinema, aparand in 1978 in productia “Dawn of the Dead”.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Macheta este o realizare buna a celor de la Revell si cu siguranta si-a meritat cei 30 euro care i-am dat pe ea. O vopsea bine aplicata intr-o culoare potrivita, acest rosu existand in oferta VW sub numele de Mars Red. Toate elementele caroseriei se inchid “la linie”, neexistand neregularitati la imbinarea elementelor mobile.
Incepand din fata, observam buna mascare a niturilor la faruri, dar din pacate acestea sunt prezente la semnalizari. Interesant este cromul de pe bara care pare sa tina cu timpul, macheta are o varsta iar cromul se prezinta bine. Emblema VW este bine realizata. Nu este foto-eched, pare a fi vopsita. Dar este o lucrare de calitate. Ar fi fost frumos ca si calandrul sa fie perforat. La partea posterioara se observa prezenta niturilor la stopuri, inscriptia “Scirocco GTI” bine vopsita. Se observa capacul de la rezervorul de alimentare care este realizat ca piesa separata. Mai sunt prezente portiere care nu au mecanism dog-leg.
Ca dezamagire la exterior mai notez lipsa geamurilor laterale care face posibila patrunderea prafului la interior in cazul in care miniatura este expusa fara protectie.





La interior, intalnim o lucrare destul de buna, chiar prea buna fata de ce ne-a obisnuit Revell pana acum. Primul lucru’ care il observam este prezenta mochetei. Din pacate, nu intalnim centuri de siguranta. Scaunele sunt vopsite in asa fel incat sa imite o tapiserie iar culorile folosite pt acest lucru sunt in concordanta cu culoarea exterioara a machetei. Deasemenea, spatarele scaunelor sunt rabatabile. Intrumentele de bord sunt bine realizate si figurate, la o privire atenta sunt chiar lizibile. Ce mai imi place in aceasta zona: maneta schimbatorului de viteze este foarte bine proportionata si nu exagerata in dimensiuni cum am intalnit la alte modele. Si pedalierul este bine reprezentat, la fel ca si fetele interioare ale usilor.



Hayonul se deschide si ceea ce este interesant este ca acesta este legat cu polita de deasupra portbagajului. Astfel, cand deschidem hayonul, se ridica si polita. Pacat ca elementele de legatura sunt grosolan realizate. Era prea fin sa se foloseasca a sfoara.

Sub capoto observam un motor bine lucrat, cu piese realizate individual. Se observa fortune, fisele bujiilor, bateria de acumulatori sau vasul de expansiune al lichidului de racier. Imi place ca balamalele capotei sunt decent realizate si ca exista o tija pentru sustinerea acesteia. Pe partea din metal de deasupra radiatorului exista o eticheta foarte frumos realizata.

Rotile sunt decent realizate. Pe anvelopa apare numele producatorului, in acest caz “Dunlop”. Jantele au fantele de aerisire gaurite, prezoanele bine reprezentate si logo-ul “VW” in centru.

Concluzia: o machete corecta, realizata la standardele Revell, care isi merita banii. Daca avea si geamuri laterale, intra in concurenta cu Ford-ul Escort de la Sunstar a lui Ciprian.