Panhard PL 17 este un model cu motor amplasat frontal si tractiune fata , produs de catre constructorul francez Panhard intre anii 1959 si 1965 . Modelul a fost introdus pe piata ca inlocuitor direct al modelului Dyna Z , de la care a preluat atat formele caroseriei cat si motoarele tip " boxer " cu doi cilindri si racire cu aer , avea trei tipuri de caroserie : cadriolet , sedan si combi si existau doua variante :
" Standard " si
" Tigru " . Versiunea Standard dezvolta 42 c.p. , avea o greutate de aproximativ 805 kg si atingea 130 km/h , iar cea Tigru avea o putere de 50 c.p. , cantarea aproximativ 830 kg si atingea o viteza maxima de 145 km/h . Atingerea acestor viteze mari , comparativ cu capacitatea mica a motoarelor , a fost posibila datorita combinatiei reusite dintre greutatea scazuta a masinii si a formei fluide a caroseriei ce avea un coeficient aerodinamic de 0.26 . Din 1963 capacitatea cilindrica a motoarelor lui PL 17 scade de la 851 la 848 cmc , crescand , in schimb , performantele acestora la 50 cp ( de la 42 cp si 851 cmc ) versiunea Standard , respectiv 60 cp versiunea "Tigru" ( de la 50 cp si 851 cmc ). Literele
" PL " provin de la numele original al producatorului - "
Panhard et Levassor " iar cifra
17 reprezinta suma adunarii cifrelor 5 + 6 + 6 = 17 , reprezentand :
5 CV ( cai fiscali , conform sistemului de taxare al puterii autovehiculelor din Franta - corespondentul taxei de mediu la noi in tara ) numarul de
6 locuri al masinii si consumul autovehicolului de
6 litri la suta de kilometri parcursi .
Macheta prezentata in imaginile urmatoare este reproducerea lui
Panhard PL 17 Cabriolet 1963 a celor de la
Solido France, . Pe scurt , macheta este reproducerea unei masini cu un design superb , iar cei de la Solido au incercat sa redea aceasta frumusete cat mai bine posibil . Lucrurile care atrag atentia si privirea sunt urmatoarele : vopseaua bine aplicata , culoarea placuta si odihnitoare ( nu stridenta ca la alte modele ) , bogatia elementelor cromate , culoarea frumoasa a interiorului si simplitatea bordului , capacele rotilor si cromul aplicat pe ele , toate acestea respectand foarte mult modelul real . Din punctul meu de vedere ( ca incepator ) este o macheta foarte bine realizata si extrem de simpatica , singurul minus fiind faptul ca nu se deschide si portbagajul ( de zici ca Solido sunt jurati sa faca acest lucru la majoritatea modelelor lor ) insa , dupa cate am observat , cred ca acest inconvenient se poate remedia , deoarece capacul portbagajului nu este turnat din matrita ci aplicat , dovada acestui fapt fiind ca intre aripile spate , panoul stopurilor si capac exista un luft de grosimea unei lame de cutter mic. Pe viitor ma gandesc sa remediez acest inconvenient si , de ce nu , sa ii mochetez si interiorul in culoarea scaunelor . Gata cu vorba , vin cu pozele

Enjoy !














