Autor Subiect: Renault 12 TS [1972][Solido]  (Citit de 4239 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Andrei G.

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 827
Renault 12 TS [1972][Solido]
« : 02/16/10*, 14 »
Masina::acest model a fost dezvoltat la mijlocul anilor 60',designerii incercand sa gaseasca o solutie de mijloc intre Renault 8 si Renault 16.Versiunea TS a aparut in anul 1969.Ea dezvolta 64 cp,avand un motor de doar 1289 cmc si o cutie de viteze in 5 trepte.Acest model se distingea fata de Gordini prin acea linie cromata amplasata de-a lungul masinii,cat si prin cele 2 faruri extra.Modelul TS avea atat indicator pentru temperatura uleiului,cat si indicator pentru turatia motorului.
Acest model a fost supus unui facelift in Franta in anul 1975,el fiind produs in Vest pana in anul 1980.La noi in tara,acest model a fost lansat in anul 1969,odata cu venirea Renault in Romania,unde s-a produs cu mici schimbari de ordin tehnic si vizual pana in anul 2004!("Dacia noastra de toate zilele")





Macheta::nu este nici pe departe o macheta foarte bine realizata sau foarte detaliata.Din pacate Solido ofera singurul model la scara 1:18 si mi-am dorit de mult timp o "Dacie" reprezentata la scara.Ca nivel de detalii as spune ca nu este atat de slaba precum pare(si eu aveam aceeasi conceptie pana sa pun mana pe ea),semnalizatoarele din fata sunt chiar cele originale(se poate observa din pozele de mai sus),existand cele normale si cele in 2 culori.Motorul este mai "detaliat"(daca se poate spune asa) fata de versiunea Gordini,vopseaua mi se pare mai bine aplicata(acele actibilde de doi bani strica macheta,la versiunea pe galben mai putin se pot vedea).Interiorul este asemenea modelului original si mi se pare "criminal"(in special scaunele din piele neagra,nu stiam cat de sportiva a putut fi Dacia la inceputurile sale),volanul este cel tipic de Dacie,rotile sunt independente si nu pe ax,stergatoarele sunt bine conturate,la fel ca si prizele laterale,incuietorile asemenea.Un mare defect este lipsa deschiderii portbagajului care m-a scos din sarite la inceput,dar mi-a trecut.Per ansamblu merita aceasta macheta in cazul in care va doriti un model "comunist" de Dacie,pretul este ok doar in conditiile in care nu va doriti o macheta aflata la reducere de inalta calitate,astfel gasindu-i o mie de defecte la aceeasi bani.
In vitrina este superba,chiar nu seamana a macheta de 30 euro,pentru cei care indragesc vestita noastra masina nationala Dacia o recomand cu multa placere :) ;) ;D











« Ultima Modificare: 02/16/10*, 21 de Ciprian »

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Rãspuns: Renault 12 TS [1969][Solido]
« Răspuns #1 : 02/16/10*, 19 »
Deplorabil modul în care e finisat - farurile / semnalizatoarele / stopurile strâmbe. Şi geamurile uşilor faţă stau aiurea. Chiar îmi pare rău că modelului ăsta nu i-au acordat mai multă atenţie.

Dar au existat modele cu semnalizatoare complet albe. Nu ştiu dacă au avut şi asemenea scaune. Mi-ar fi plăcut reproducerea variantei simple, care avea scaune normale (ca la macheta Gordni) şi jante cu alt design, precum cele de pe R16 Norev, varianta pompieri.

Offline valibrad

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 518
Rãspuns: Renault 12 TS [1969][Solido]
« Răspuns #2 : 02/16/10*, 21 »
Macheta arata mai bine in realitate. Modelul reproduce fidel versiunea TS care avea scaunele respective, consola centrala cu ceas, jantele dunlop si proiectoare aditionale. seria 1 a fost relativ rara, producandu-se in perioada 72-74. Macheta se poate modifica in versiunea normala TL cu urmatorii pasi: se schimba capacele de la roti cu unele de R5 TL Solido, scaunele cu cele de la 12G, motorul ramane asa, cu carburator dublu.

Cateva corectari la textul de mai sus:
TS s-a fabricat in perioada 1972-1974, initial aceasta varianta a fost proiectata pentru a fi exportata in SUA. Motorul are putere de 60 CP si cutie cu 4 trepte, a 4-a fiind modificata pt viteza mai mare. Bordul avea turometru si ceasurile de ulei/apa incorporate, spre deosebire de Gordini care le avea separat.

Mai jos, doua masini detinute de mine la scara 1:1 detinute de mine, unii forumisti le cunosc de la intalnirile Retromobil. Cea alba este TL iar cea verde este TS.

nu cumpar nimic.

Offline Andrei G.

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 827
Rãspuns: Renault 12 TS [1969][Solido]
« Răspuns #3 : 02/16/10*, 21 »
Superbe cele 2 exemplare,starea lor este impecabila.Intr-adevar sunt masini de colectie astazi cele pastrate intacte,felicitari )0(

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Renault 12 TS [1972][Solido]
« Răspuns #4 : 02/16/10*, 21 »
Mie mi se pare dragut modelul. E drept ca nu ai ce sa ceri de la el. Scaune dintr-o bucata, compartimente care nu se deschid, insa e o macheta mai speciala pentru noi. Problema cu blocurile optice strambe se poate remedia, e nevoie de putina rabdare. Motorul e destul de bine reprezentat, dar cablurile alea sunt prea mari.

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Rãspuns: Renault 12 TS [1972][Solido]
« Răspuns #5 : 02/16/10*, 23 »
Valibrad, pe tine te aşteptam  ;D Nu ştiam că ai două. Oglinzile exterioare sunt originale?

Oricum, foarte bune indicaţiile pentru încropirea variantei TL, mulţumesc  ;)

Offline valibrad

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 518
Rãspuns: Renault 12 TS [1972][Solido]
« Răspuns #6 : 02/17/10*, 07 »
le-am avut pe rand. toata lumea ma intreaba de oglinzi:
sunt Vitaloni Californian, accesorii de tuning din acea perioada, s-au montat pe toate masinile de curse din perioada 1970-1990, le-au avut pe Gordini, Alpine, toate Renault-urile de Formula 1, Ferrari de Formula 1, Lancia Rally, sunt o gramada. Si au costat si 150 eur...
nu cumpar nimic.