Ultimul adaugat in colectie, nr. 69.
Porsche 911 (996) GT3 RSR ~ 2004 ~ Minichamps.
Despre modelul 1/1: Modelul RSR este adaptarea pentru pista a modelului RS (de fapt invers) pentru strada.
Acest model venea cu o cutie secventiala si cu o suspensie putin revizuita.
Greutatea bolidului era de 1115 kg. iar puterea motorului amplasat in spate, longitudinal era de 445 bhp / 332 KW. @ 8250 rpm.
Masina a participat in ALMS si in LMES si a punctat numeroase victorii in ambele competitii si deasemenea a castigat la clasa sa cursa Le Mans 24h editia 2004 (si nu numai).
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Despre macheta 1/18:Un model detaliat la exterior. Vopseaua este aplicata foarte bine dar este cam groasa in unele locuri si nu este foarte obisnuita pentru un astfel bolid de cursa lunga. Scara cred ca este respectata si la fel si dimensiunile rotilor si ale altor componente cheie ale caroseriei. Deasemenea suspensia este activa si toate partile sunt mobile. Masina are si piese minuscule de tip "foto decupate" cum ar fi "ochii" care tin capotele inchise in timpul cursei.
In partea laterala ies in evidenta aripile foarte evazate si linia foarte fluida a masinii. Oglinzile laterale au un design diferit fata de cele de pe modelul de strada pentru a ajuta curgerea aerului. Clantele sunt doar reliefate dar parca linile lor sunt cam confuze, ar mai fi trebuit accentuate un pic. Se poate observa ca pragurile laterale nu sunt parti separate (din alt material) ci sunt parte integrata a caroseriei. Din pacate distantele de imbinare dintre portiere sunt un pic cam mari dar nu-i bai!




Partea frontala: In partea frontala se observa grila cromata de mari dimensiuni. Deasemenea farurile au nituri de dimensiuni foarte mici care nu deranjeaza.
Prin capota se poate vedea "gura" de alimentare cu combustibil.
Din nefericire semnalizatoarele laterale din partea frontala sunt doar vopsite (cam nefericit, de fapt).
Tot la capitolul "-"uri se mai afla si alte guri de aer laterale (tot din partea fata) care nu sunt gaurite ci doar vposite. "Ochiul" de tractare se observa mai greu nefiind iesit in afara si din aceasta cauza este plin (nu se vede in poze). Pe capota troneaza sigla Porsche si doua ochiuri pentru asigurarea capotei. Un alt minus (daca il pot numi astfel) este si modul de prindere al oglinzii retrovizoare din interior, prinsa cam inestetic de parbriz.
Sub capota frontala se ascund multe detalii si piese vitale frumos vopsite. Compartimentul este vopsit in alb dar diferitele componente sun vopsite in rosu,albastru etc. Se pot observa si o multitudine de fire ce strabat intreg compartimentul si "leaga" unele componente intre ele.






Partea posterioara: La partea posterioara se observa imediat eleronul de mari dimensuni si deasemenea evacuarile.
Acestea (evacuarile) nu sunt cromate ci doar vopsite cu gri si sunt gaurite.
Stopurile sunt prinse cu un nit destul de vizibil dar acest lucru nu este o problema pentru mine.
Capota motorului are si ea aplicate doua ochiuri de asigurare si deasemenea sub un alt eleron incastrat in capota un fel de "stop" dreptunghiular care nu are "plastic" (ar fi fost prea dificil de facut, presupun).
Sub aceasta capota care se scoate complet se poate vedea micul compartiment al motorului. Acesta este destul de detaliat dar din nefericire aceste detalii nu prea se vad pentru ca mai toate piese compartimentului sunt negre.
Eleronul acesta de mari dimensiuni din partea posterioara este prins de caroserie cu doua piese argintii frumos realizate.
Si in partea posterioara exsista un ochi de tractare dar acesta este gaurit si are si o alta forma si marime.





Interiorul: Interiorul ambunda in detalii si in materiale care mai moi care mai tari.

Sa incep cu fata interioara a portierelor care este lipsita de gadget-urile de pe modelul de strada si tot pentru a scadea din greutate (la modelul real) usa se inchide tragand de un fel de banda de cauciuc, care, la modelul 1/18 este fidela realitatii fiind si ea realiazta dintr-un material semi-elastic care poate fi deformat.
In cockpit se observa rapid scaunul tip scoica Recaro cu centuri in 4 puncte care este acoperit de un material textil asemanator mochetei din alte machete. Volanul este racing si se misca foarte putin la bracarea rotilor (unghi foarte mic de bracaj). Pe bord se pot observa multe butoane si clapete toate colorate. Se observa ca locul vitezometrului, al turometrului etc. a fost luat de un cadran digital. Deasemeni se observa (imediat, in stanga volanului) butonul (rosu) de start/stop. Pedalele (3) sunt negre si (din cate se vede, rog corectare in caz ca gresesc) niciuna nu iese din podea. Se observa si rollbar-ul alb ce strabate interiorul (destul de golas) al masinii.
In partea dreapta se gasesc un extinctor, cutia neagra si radio-ul de comunicatie cu echipa. Plus multe fire care se indreapta din partea posterioara (trec prin interior, unele oprindu-se la cutia neagra) spre partea frontala, in compartimentul unde se afla si rezervorul de combustibil.


Jantele: Jantele sunt unele BBS LM (presupun) cu multe spite (nu sunt sigur dar par cam groase) . In spatele lor se afla discuri ventilate Brembo. Aceste discuri sunt si gaurite.
Cauciucurile de pe acest model sunt unele Michelin lise. Un lucru interesant este ca pe cauciucuri apare scris numele "Michelin" lucru interesant, dupa parerea mea. Din nefericire rotile din fata au un unghi de bracaj foarte mic. Din fericire masina are suspensie activa pe toate patru rotile.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Concluzia:O macheta frumos vopsita (cam gros, totusi) intr-o culoare deschisa care o prinde. Are multe detalii unele mai bune si altele mai proaste dar per total este o macheta buna. Pot spune ca daca va place acest gen de machete sau sunteti fan Porsche (si nu mai aveti ce cumpara) si gasiti acest model la un pret ce va sadiface buzunarul sa o achizitionati.



Numai bine,
Dark Side