TVR Sagaris ~ 2005 ~ Revell (Jadi)
Masina reala: Modelul Sagaris a fost lansat in 2004 dar abia in 2005 a aparut in showroom-urile TVR din toata lumea. Sagaris este bazat pe modelul T350 produs intre 2002-2006. Modelul a fost gandit, la origini ca un "alergator" in cursele de anduranta. Modelul a ignorat practic Uniunea Europeana, aceasta subliniind faptul ca toate masinile noi care apar trebuie sa fie echipate cu ABS si cu cel putin un air-bag, la sofer.Deasemenea TVR nu a echipat modelul cu sisteme electronice care il ajuta pe sofer cum ar fi ESP-ul. Astfel masina este mai apropiata de ce-ar trebui sa fie o masina sport: o extensie a soferului ; astfel soferul ar trebui sa simta tot ce se intampla cu masina fara sisteme electronice.
Masina era echipata cu un motor cu 6 cilindrii in line, de 4,0 L. Acest motor poate dezvolta 380 bhp. Viteza maxima este de aprox. 289 de km/h, iar sprintul de la 0-97 km/h se efectueaza in 3,7 secunde.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Macheta: O macheta frumoasa cu un design foarte non-conformist care este realizata destul de bine. Mi-ar fi placut insa sa se deschida capota dar si asa macheta ramane o prezenta in orice colectie.



La exterior macheta se prezinta bine. Defectele de vopsea apar si ele dar sunt in marea lor parte aproap in-vizibile la o "inspectie" rapida. Scara pare a fi respecatata foarte bine din cate am vazut pe net. Totodata proportiile sunt respectate. Din pacate nu avem logo-uri foto decupate (corectati-ma daca sunt si eu nu le-am vazut) dar si asa logourile nu sunt grosolane ca la alti producator, de pilda BBurago. Din pacate semnalizatoarele laterale sunt prinse in niste nituri cam foarte mari. Pe acoperis un detaliu interesant este ridicatura din plafon in partea stanga. Aceasta ridicatura este acolo pentru facilita spatiul de care soferul dispune la zona capului.
La partea frontala iti sar in ochi farurile care parca sunt niste ochi demonici si ca tot vorbeam de faruri, nu imi prea plac niturile care sunt cam prea vizibile, poate ar fi putut sa le faca mai subtirele dar na acum asta este!
Gurile de aer de sub faruri completeaza aspectul "demonic". In rest un alt detaliu de design interesant este lipsa unei masti "normale" in partea din fata; cam aceeasi idee ca si la 360 Modena de la Ferrari.
Din pacate capota nu se deschide dar motorul poate fi vazut prin cele doua fante gigantice de pe capota care sunt functionale. Fantele numeroase de pe aripi (8 in total) nu sunt gaurite, lucru care se regaseste si la masina 1/1.


La partea din spate primu lucru care te socheaza sunt evacuarile care sunt pozitionate lateral. Acestea au un diametru mare si sunt cromate. Din pacate la Sagaris II din 2008 evacuarile numai sunt asa reveninduse la un design normal. Tota la spate se face remarcat spoilerul transparent care are o forma concava. Stopurile au o forma de bumerang, si lampile de la stopuri sunt nituite dar forma stopului face ca remarcarea acestui detaliu sa fie dificila. Tot in partea din spate mai sunt 4 lumini (cred) cu forma rotunda: doua sub stopuri (portocalii) si doua sub placuta de inmatriculare (unul alb si unul portocaliu). Aceste patru lumini sunt doar vopsite si nu au plastic. In rest geamul din spate se deschide pentru a prezenta portbagajul. Nimic "nou" acolo doar plasticul din care este confectionata podeaua portbagajului ma cam deranjeaza. Pe aripile spate se afla 4 guri de aer si acestea ne-gaurite si pe partea dreapta busonul de benzina, prost reprezentat dar macar reprezentat.

))



La interior se observa o ergonomie sporita. Scaunele-scoica au sunt vopsite in negru si in acel rosu cu care este vopsita si caroseria. Deasemeni tente de culoarea caroseriei mai apar pe fetele porierei, pe bord si pe consola centrala. Volanul este tip sport, foarte frumos facut (firma volanului este reprezentata pe una din spitele acestuia). In rest macheta nu cred ca avea mocheta nici in realitate. Mi-ar fi placut poate un pic mai multa atentie la detaliile de pe bord si poate chiar geamuri laterale.

Am reusit performanta de a scoate o roata (fara sa vreau) si astfel am descoperit ca discul de frana nu este gaurit si ca doar discul se misca odata cu roata nu si etrierul. Jantele sunt unele clasice in 7 spite iar cauciucurile sunt sport.

Dedesuptul masinii este incredibil! Este vopsit pana la extrem si este detaliat tare bine... Las poza de mai jos sa vorbeasca.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Concluzia:O macheta care isi merita banii dati! Nu ezitati sa o cumparati daca va place design-ul. Ca tot vorbeam de el : in acest caz sunt doar doua optiuni : ori il iubesti (cazul meu) ori il urasti.


Numai bine,
Mihai