
Renault 5 a aparut in 1972 si a fost primul mini facut de Renault. Designul, de care s-a ocupat Michel Boue, era unul modern pentru vremea respactiva. De exemplu, el vroia ca blocurile optice spate sa fie pozitionate pe toata inaltimea stalpului C asa cum a fost la mult mai tinerele Fiat Punto sau Volvo 850 Estate. Sub capota, a mostenit motorul OHV de la Renault 4, Renault 8 si Renault 16, motor care avea o cilindree cuprinsa intre 850 cmc si 1400 cmc. Puterea era cuprinsa intre 36 CP pt motorizarea de 0.8 l si 63 CP pt cea de 1.4 l. Au mai existat si variantele sport denumite Gordini si Alpine, care aveau motoare de 1.7 l, 8 valve si 93 CP.
-----------------
Caroseria este bine reprezentata dar vopseaua nu este chiar asa de bine aplicata. Elementele decorative ale caroseriei sunt destul de bine fixate, cu exceptia oglinzii care cade mereu cand bruschezi macheta. Din cate am observat nu este lipita ci doar fixata prin strangere. Un lucru caracteristic machetelor produse de Solido este geamul de la usile laterale care este intredeschis. Place deasemenea usurinta cu care se deschid usile. Capota are un sistem de prindere rudimentar, lucru care deranjeaza cand capota este inchisa de tot. Pentru a o deschide trebuie tras cu o forta destul de mare, de aceea tin macheta cu capota intredeschisa. La exterior, ce sare in ochi este garda la sol cam inalta sau teava de esapament care nu este goala pe interior. La fel, este enervant faptul ca vopseaua care este folosita la pictarea capacelor rotilor a inceput sa sara.
Interiorul este complet realizat dintr-un plastic gri, neexistand mocheta sau centuri de siguranta. Panoul de instrumente al bordului este un simplu sticker pus sub un plastic transparent. Este de apreciat faptul ca si pavilionul este capitonat. De asemenea, scaunele fata sunt rabatabile intr-un mod care respecta originalul.
Motorul este o surpriza destul de placuta. Se vad unele cabluri, este prezent si mecanismul de cuplare a cutiei de viteze. La modelul real, ca si la macheta, cutia de viteze este situata inaintea motorului. In compartimentul motor mai este situata si roata de rezerva. Deasemenea pe una din contraaripi, pe interior se observa un abtipild pe care este stantata seria caroseriei. Este primul detaliu de acest gen pe care il vad pe o macheta.
In concluzie, o machete corecta care isi merita pretul. O piesa care nu trebuie sa lipseasca din colectia oricarui pasionat de masini frantuzesti.











