Daca vrei sa dai un exemplu de "muscle car" cu siguranta nu gresesti mentionand Plymouth Barracuda, in special a treia generatie din anii '70-'74. Ca proportii masina este un veritabil pony car insa dotata cu motoarele V8 in special varianta Hemi 426, devine un muscle car fara probleme.
Desi si-a etalat cai putere pe autostrazile americane, notorietatea competitionala a castigat-o intr-o cu totul alta zona geografica, mai precis in Franta.
In prima parte a anilor '70 Ecurie Chrysler France a dezvoltat un program de racing. Au fost comandate si folosite 4 masini Plymouth Barracuda care au rulat in competitiile de strada, in cele de coasta sau alte diverse raliuri. Henry Chemin, un cunoscut om de raliu care in anii '60 s-a ocupat de echipa de racing a Ford in Europa, pilotind masina cu seria BS23ROB249759 aduna peste 60 de victorii in cei 3 ani competitionali.

Pana prin anii 2000, cand a fost descoperita de un grup de entuziasti ai curselor auto, masina a fost utilizata in scopuri civile, fara ca proprietarul de la acea vreme sa-i cunoasca bine istoria. In 2012 pentru prima oara de la fabricatie, masina este transportata in America unde este reconditionta fiind adusa la forma tehnica si estetica din anii de glorie. Mai adauga cateva titluri la concursuri auto sau curse istorice.

Urmarind tendintele producatorilor de machete auto, as remarca cu o oarecare posibilitate de eroare, ca singurul gen de masina care inca nu e reprodus la scara 1/18 in rasina e clasicul american "muscle car".
Desi calitatea sau acuratetea reproducerilor actuale a celor de la Greenlight, Autoworld sau GMP/ACME, in cazul de fata, e cu o clasa mai jos ca acum 10 ani, inca ne mai putem bucura de un motor sau un interior detaliat.
'Cuda Ecurie Chrysler France e bine surprinsa ca proportii, la fel si combinatia de culori si decaluri pare si ea sa respecte realitatea, cel putin comparand cu pozele recente ale masina reconditionate.
Macheta are unele caracteristici pe care ni le-am dori la orice model. In primul rand acces la motor si interior. Apoi un motor detaliat, ceea ce a cazul aici.
Avem sub capota o reproducere a motorul V8 Hemi 426 cu cabluri si furtunuri, sistemul de aprindere, baterie, sistem de inchidere a capotei cu arc. Producatorul pune la dispozitie, nu stiu din ce ratiuni, 3 perechi de cleme/agrafe care asigura inchidrea capotei fata. In portbagaj roata de rezerva si cric.
Bord detaliat, aici avind decaluri conturate si adincite de cercuri cromate. Textura scaunelor si a bordului imita destul de bine vinilinul si avem reprezentata si structura de rezistenta si centurile de siguranta textile.
Si dedesubt pe linga sistemul de suspensii cu arcuri cu foi avem cablurile de la frane, un brat cardanic care nu se roteste in tandem cu rotile si sistemul de evacuare dubu cu tevi de esapament gaurite.
Evident sunt si cateva aspecte care se puteau face mai bine. Portierele sunt fara geamuri iar lufturile fata de caroserie puteau fi un pic mai reduse in special in partea din fata. Volanul e un pic cam grosier.
Per ansamblu e o macheta reusita desi pentru un muscle car formula in care e prezentata poate fi usor neobisnuita.













