In 1937 mai multe state de pe cele doua continente americane au agreat si semnat un tratat pentru construirea in regim rapid a unei autostrazi care sa lege aceste tari. In prezent aceasta autostrada, de fapt o serie de drumuri interconectate, leaga Alaska cu Tara de Foc. Ca parte a conventiei, Mexicul, a finalizat partea sa de contract in 1950, ocazie cu care pentru a marca deschiderea drumului - Carretera Panamericana - a creat o cursa de anduranta de peste doua mii de mile de la o grantita la alta a tarii. Startul sa dat in Juarez si dupa 6 zile de concurs s-a ajuns la linia de sosire in El Ocotal.
Un numar de 132 participanti au luat startul in editia din 1950, toate masinile fiind de provenienta nord americana, masina clasata pe prima pozitie fiind un Oldsmobile 88.
Urmatoarele editii din Carrera Panamericana s-au desfasurat in sens invers de la Tuxtla Gutierrez catre Juarez iar durata s-a scurtat la 5 zile. Au inceput sa apara si constructorii consacrati din Europa precum Mercedes, Ferrari, Jaguar sau Lancia si piloti faimosi, toti atrasi de reputatia traseului, acesta fiind considerat unul din cele mai solicitante, dificile si periculoase.
Abia in 1952 se introduc 2 clase de concurenti odata cu includerea masinilor sport in competitie iar apoi din editia a 4-a cele doua categorii se divid in doua in functie de capacitaea motoarelor.
Desi desfasurata pe tarim american in afara de prima editie, urmatoarele 4 au fost castigate de europeni, Ferrari de doua ori cu un 212 Vignale si 375 Plus Pinin Farina, Mercedes cu 300 SL si Lancia cu o D24 Pinin Farina.

Editia din 1954 a fost ultima editie, cursa anulindu-se pentru anul urmator din motive de costuri dar mai ales din ratiuni de securitate. Numarul mare de accidente si de decese in rindul concurentilor si a spectatorilor de-a lungul celor 5 editii precum si tragicul eveniment de la Le Mans din 1955 au dus la anularea definitiva.
Aceasta ultima editie aduce in atentia publicului o marca relativ nou aparuta - Porsche - prin modelul 550 Spyder. Condusa de Hans Hermann, masina special pregatita pentru acest gen de cursa termina pe locul trei la general si ia laurii pentru grupa sub 1500cc.
In cursa au intrat sub marca Porsche 4 exemplare 550 spyder si 3 exemplare 356. In afara de un 356 toate au ajuns la linia de finish. Masinile 550 au ocupat locurile 3,4, 12 si 28 .
Prestatia in aceasta cursa si semificatia ei pentru Porsche este importanta in asemenea masura incit multe din viitoarele modele fabricate vor purta denumirea de Carrera.
Porsche 550-1500 RS Spyder a fost expus pentru prima dată la Salonul de la Paris din 1953. Masina a fost echipata initial cu un motor proiectat de dr. Ernst Fuhrmann, cu patru cilindri răcit cu aer, de 1.500 cmc si care produce 110 cai putere la 7.800 rpm. Motorul prezentat în versiunea Panamericana avea 117 cai putere și, potrivit Porsche, a obținut viteze de până la 200 KM / H în cursa. Comparați acest lucru cu viteza masinilor câștigătoare Ferrari 375 Plus de 170 KM / H și vă puteti faceți o idee despre cât de bine au evoluat masinile Porsches in cursa împotriva concurenților lor mai mari.







AUTOart reuseste sa reproduca bine esența respectabilului Porsche 550-1500 Spyder Panamericana # 55. AUTOart a acordat o atenție deosebită multor caracteristici ale masinii de curse, incluzand aici logo-urile sponsorului pentru Fletcher și Telefunken si logo-urile Castrol de pe panourile din spate. Interiorul este bine făcut și include un volan tipic Porsche cu spite și cadranele de bord lizibile. Există chiar si un extinctor minuscul montat pe partea exterioară a scaunului șoferului. Vopseaua de nuanta gri este uniform aplicata iar decalurile sunt bine integrate in tot ansamblul exterior. De remarcat de asemenea liniile fine de demarcare dintre elementele mobile si caroserie.
Macheta dispune de un compartiment frontal, care dezvăluie rezervorul de combustibil si acumulatorul. Capota este sustinuta de doua cureluse din plastic. De asemenea capota spate ne permite accesul la replica motorului cu patru cilindri și la anvelopa de rezervă. Scaunul pentru pasageri este acoperit cu un capac protector realizat din plastic. Roțile atrag atentia, fiind fin replicate.












Macheta in sine este un model exceptional nu doar prin prisma realizarii la scara cat si prin evenimentele istorice pe care le evoca.


