Se cade ca astazi, pe 24 Martie, sa prezentam macheta unei masini care a trecut prin mana lui Steve McQueen.
Astazi performerul McQueen ar fi implinit 90 de ani.
Pe linga talentul actoricesc, "King of cool" cum mai era supranumit Steve McQueen, s-a dovedit a fi un impatimit a vehiculelor propulsate de motoare, de la masini la motociclete, avind o frumoasa colectie de masini si participand in competitii sportive importante.
Notabila este prezenta in 1970 pe circuitul de la Sebring, unde impreuna cu Peter Revson imparte volanul unui Porsche 908/2 pe care-l aduc la finalul cursei pe locul doi, castigand clasa de 3 litri in care au fost incadrati. Le-au lipsit 23 secunde ca sa castige cursa in fata unui Ferrari 512S pilotat de Mario Andretti. De remarcat ca fapt divers ca McQueen a condus cu un picior in ghips necesar in urma unui accident de motocicleta facut cu 2 saptamini inainte de cursa.
Aceeasi masina este utilizata la filmarile peliculei "Le Mans" fiind pregatita special pentru a purta diverse echipamente de filmare.
Porsche 908 este o masina de curse construita ca raspuns la noile reguli impuse de FIA si care limita motoarele la 3 litri in grupa 6. A fost introdusa in 1968, fiind continuatoarea liniei creata de Ferdinand Piech prin modelele 906/907/910.
Desi initial Porsche 908 era un coupe inchis, incepind din 1969 se trece la varianta spyder redenumita 908/2, deschisa in zona cockpitului si fara forma alungita in spate.
Rezultatele in competitii incep sa apara, Porsche 908/2 castiga Brands Hatch, Monza, Targa Floria, Spa, culminand cu Nurburgring unde Porsche ocupa primele 5 pozitiii. La finalul sezonului Porsche primeste titlul de constructor al anului pentru 908/2 si 908L.
Anul urmator, 1970, versiunea 908/2 este inlocuita de 908/3, un model mai performant, mai usor si care pastreaza linia succeselor. Cu toate acestea 908/2 isi mai face odata aparitia prin prestatia din cursa de la Sebring.
Cred ca putem sa-i acordam AUTOart titlul de constructor al anului, mai ramine sa vedem pentru ce an si cu ce model, insa lasind gluma la o parte, macheta Porsche 908/2 este o realizare buna, de pe vremea cand inca zamacul era la moda si se putea admira si altceva in afara de linia caroseriei.



Sigur fiind o macheta a unei masini de curse, interiorul este spartan, insa elementele prezente sunt de calitate - centuri siguranta textile, sau bine reprezentate - cadrane bord si diverse butoane.
Capota fata este prinsa prin intermediul a doi magneti si tot de aici avem camp vizual in interior in zona pedalelor.






Piesa de rezistenta este motorul, indiferent de unde il privesti. Desi plasticul e materia prima in redarea propulsorului, sunt destule piese individuale sau piese bine conturate.



Desi putin probabil ca macheta asta sa aiba ca adresabilitate marea majoritate a colectionarilor, ea poate reprezenta cu siguranta un plus pentru amatorii de racing clasic cu accent pe Porsche.
