Odată cu trecerea de la exuberanța si bogaţia anilor '20 către austeritatea impusă de Marea depresie din anii '30 stilul Art Deco își începe ultima fază, numită de unii si Streamline Moderne, stil caracterizat in principal prin etalarea unui design inspirat din zona industrială.
Formele si liniile simple, aerodinamice, sunt preluate si distribuite intre diversele sfere industriale. Promotor al acestui curent este Paul Jaray care pune in aplicare in zona automobilelor principiile utilizate la proiectarea zepelinelor. Printre firmele auto care beneficiază de ideile lui Jaray este si Tatra, companie in cadrul căreia activau Hans Ledwinka & Erich Uberlacjer, primul considerat un geniu in domeniul auto la acea vreme.
Din colaborarea acestora vor prinde contur câteva mașini deosebite, caracterizate de o caroserie cu linii fluide, necesară pentru a facilita o deplasare mai rapida, dar si de amplasarea motorului in partea din spate ce nu numai că aduce un plus de spațiu si confort in interior dar care are o mai mare eficientă in utilizarea puterii motorului.
Vârful căutărilor mașinii perfecte se produce odată cu modelul Tatra T87, dotat cu un motor de 3 litri in 8 cilindri capabil sa ajungă la 160 Km/h si care afișează o forma aerodinamică unică.

Tatra T87 a fost una din mașinile ocolite de producătorii de machete la scara 1/18. Pană recent când firma MCG a adus pe piața reproducerea la scara a modelului streamline. Miniaturile reproduse de MCG sunt caracterizate in general de o caroserie făcută din zamac însă fără a dispune de parți mobile si cu detalii foarte puține si slab conturate.
Modelul Tatra T87 beneficiază de aceste caracteristici in plus putem spune ca si vopseaua nu este aplicată uniform existând câteva zone ce dau o senzație de neuniformitate si lipsă de luciu.
Interiorul este spartan la nivel de detaliu, aducând foarte mult cu interiorul machetelor 1/43 din colecțiile de masă cu pretenții limitate. Ca detaliu pozitiv remarc parbrizele care sunt realizate dintr-un material puțin flexibil (in comparație cu majoritatea machetelor din rășină unde parbrizele sunt adevărate puncte vulnerabile), modul de realizare a farurilor si rotile.
Pentru a completa o colecție de machete cu tematica art deco/streamline anii 1920-1940, aceasta macheta este binevenită însă ar trebui sa ocupe doar un loc provizoriu pană la apariția unei versiuni mai bine detaliata mai bine făcută. La felul in care se mișcă însă industria machetelor cred că sunt mari șanse ca acest loc sa devină definitiv.









