Autor Subiect: Lincoln Zephyr [1939][Signature Models]  (Citit de 3675 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Lincoln Zephyr a fost primul model al marcii care a incercat (si reusit) sa rupa traditia limuzinelor de dimensiuni exagerate si a caroseriilor invechite din punct de vedere stilistic si conceptual. Zephyr a aparut in 1936 si era un model relativ compact, cu un foarte evidenta linie moderna in stil Art Deco. In acei ani masinile americane erau supuse unui facelift anual, macheta reprezentand un model "coupe-convertible" al anului 1939. Lincoln Zephyr era motorizat de un propulsor de 110 cp, fiind cel mai ieftin automobil cu motor de 12 cilindri (in V) din acel timp.



Modelul redus la scara este o productie Signature, insa eu l-am achizitionat ca fiind marca Testors sub forma de kit de asamblare (astazi vad ca Testors a renuntat la aceasta idee). Compus din 100 si ceva de piese, este relativ simplu de montat, pe alocuri necesitand insa lipirea unor piese.



Desi nu e o macheta exceptionala, are cateva finisaje bune, in special la partea frontala, care da impresia unui aparat de radio vechi, cu difuzor imens si butoane dispuse simetric. Si bordul arata destul de bine, culoarea fiind bine aleasa iar ceasurile lizibile.





Are si destule parti mai putin incantatoare: usile se deschid/rabateaza doar cateva grade, intre ele si caroserie exista spatiu vizibil, canapelele par a fi de jucarie ieftina, sasiul ori peretele din spatele motorului sunt foarte putin detaliate. Prin unele parti am exagerat cu lipiciul, se poate vedea in poze. Pentru modelul gata montat (Signature) existau niste suporti de prindere in suruburi pe sasiu foarte iesiti in afara, am fost nevoit sa-i tai de la radacina pentru a mai imbunatati aspectul - din profil - al modelului.





Dincolo de finisaje este, desigur, farmecul masinii si, in acelasi timp, importanta modelului in istoria designului automobilelor. Este unul din primele autoturisme cu faruri integrate in structura aripilor, o tendinta ce va deveni generala dupa al doilea razboi mondial.

Pentru un review mai detaliat, puteti citi aici: http://www.cartula.ro/forum/index.php?showtopic=1895&st=120. La aceasta scara mai exista un model de Lincoln Zephyr, o varianta coupe din 1937, detalii puteti vedea aici: http://www.diecastfast.com/Merchant2/merchant.mvc?page=DCF/PROD/P100-ZEP-BLU
« Ultima Modificare: 11/01/08*, 14 de ionut »

Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Re: Lincoln Zephyr [1939][Signature Models]
« Răspuns #1 : 07/20/15*, 13 »
o adevărată piesă de rezistență; mă bucur să revăd acest topic;

ps: sper să nu mi se (mai) șteargă mesajele; singura mea intenție este să îmi exprim sincer sentimentele (la fel ca un distins coleg) -


Dincolo de finisaje este, desigur, farmecul masinii si, in acelasi timp, importanta modelului in istoria designului automobilelor. Este unul din primele autoturisme cu faruri integrate in structura aripilor, o tendinta ce va deveni generala dupa al doilea razboi mondial.

foarte bine punctat -
« Ultima Modificare: 07/20/15*, 14 de mavrodin118 »
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Re: Lincoln Zephyr [1939][Signature Models]
« Răspuns #2 : 07/20/15*, 16 »
Acesta este unul din primele mele articole / review-uri de pe acest forum, acum aproape 7 ani (!). Mulțumesc, mavrodin118, că l-ai readus în atenție!

Macheta există încă în colecția mea și nu pare afectată de trecerea timpului. Deși nu este redat extraordinar pe machetă, este de remarcat design-ul fermecător al bordului (consola centrală), un exemplu tipic pentru simplitatea și eleganța Art Deco-ului.
« Ultima Modificare: 07/20/15*, 16 de Ionut »

Offline mavrodin118

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 6.655
  • Gen: Bărbat
Re: Lincoln Zephyr [1939][Signature Models]
« Răspuns #3 : 07/20/15*, 16 »
am avut recent o intervenție similară pe un alt topic din aceeași perioadă; din păcate, a primit un tratament net diferit;
nu-i nimic; nu mă va descuraja atâta lucru -
”Dacă am realiza toți că nu trăim veșnic, am fi cu toții mai amabili. Sunt sigur.” (Juan Manuel Fangio, cvintuplu campion mondial)