Contributia Toyota in zona "pony car" este cel mai bine reflectata prin modelul Celica.
Prima generatie a acestui automobil, a carui productie a inceput in 1970, este puternic influentata ca stil si aspect de modelele americane de referinta Mustang sau Camaro.
De altfel intentia producatorului japonez, a fost de a ataca piata americana. Desi nu s-a ridicat din punct de vedere al propulsiei la nivelul competitoarelor americane, fiind echipata cu motoare in doar 4 cilindri si de putere mai mica, pretul competitiv a dus ca Celica sa ocupe o portiune buna in piata modelelor coupe entry-level devenind un nume de succes.
Masina a fost oferita in 2 versiuni de caroserie, hardtop (TA22) si liftback (RA22) ce pare o copie fidela a Mustangului de la Ford.
Testele facute la aceea vreme au constatat calitatile bune ale acestei masini, un consum redus, constructie de calitate fiabilitate. Dintre toate versiunile Celica, prima serie s-a dovedit a fi cea mai reusita si cu cele mai bune vanzari pe toate continentele.

Modelul Autoart reproduce la scara 1/18 varianta 1600GT (TA22) .
Este o macheta lucrata cu atentie, cu detalii fine care urmaresc indeaproape originalul 1:1.











