Autor Subiect: Porsche 356 "Ferdinand" [1950][AutoArt]  (Citit de 2428 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Cred că am omis publicarea acestui articol pe Miniauto la vremea respectivă (decembrie 2013)

-------

Porsche 356 a fost prima mașină produsă în serie de această marcă. Au existat câteva prototipuri începând cu 1948, apoi alte mașini care s-au numit simplu, 356 (ca acesta reprodus de AutoArt). Apoi au fost 356 “pre-A”, 356 A, 356 B, 356 C. În total, vreo 76.000 de automobile produseîntre 1948 și 1965.Dincolo de diferențele minore de caroserie între variante, au existat și diverse motorizări, între 1.1 și 2 litri. Inițial, producția a demarat la Gmund, in Austria, însă din 1950 s-a mutat la Zuffenhaussen, lângă Stuttgart, în Germania de Vest. O dată cu mutarea fabricii s-a trecut de la caroseriile din aluminiu la cele din oțel.







Nu e un secret faptul că Porsche și-a bazat mecanic modelul 356 pe Volkswagen, mai toate componentele (exceptând caroseria) fiind preluate de la Type I la începutulproducției. De-a lungul anilor 50 ai sec. XX Porsche a asimilat din ce în ce mai mult din fabricarea pieselor, 356 ajungând astfel un automobil destul de diferit de broscuța VW, cu alte motoare și alte soluții tehnice, fapt care a imprimat mașinii o tentă din ce în ce mai sportivă.






Interesant este că principala piață pentru 356 a fost cea din Statele Unite. În Europa ruinată de război prea puțini își permiteau un automobil de genul Porsche, orientat spre sport și stil, ce avea un preț prohibitiv și nici un fel de valențe practice.Oricum, în America prețul unui exemplar era comparabil cu cel al unui Cadillac.







Din cele 76 de mii de exeplare fabricate, mai mult de jumătate au supraviețuit până azi, cele mai multe în Statele Unite. Intrarea în producție a modelului 911 (în 1964) nu a dus la sfârșitul imediat al seriei 356, aceasta fiind produsă în paralel până în 1965.







Macheta AutoArt redă un exemplar real, existent în muzeul Porsche și fabricat după mutarea producției la Zuffenhaussen. Fără a intra în prea multe detalii, miniatura este aproape perfectă.








Dacă facem abstracție de prețurile AA de acum câțiva ani, prețul ei estec orect pentru o astfel de machetă, în condițiile în care ne raportăm la alți producători cu prețuri cât de cât asemănătoare. Nu găsesc nici un reproș acestui Porsche, plecând de la proporțiile exterioare, detaliile cromate, roți, faruri, felul în care se închid ușile și capotele și până la interior, unde volanul și aparatul de radio îți dau o impresie cât se poate de apropiată de realitate. S-arputea să fie cârcotași care să spună că motorul nu e suficient de detaliat, dar cui îi pasă de motor?





Ca  o paranteză, e a doua machetă Autoart  de anul acesta (după broscuța din 1955) pe care am adăugat-o în colecție și ambele sunt realizări de excepție. Deși pune mai mult plastic în produsele sale decât un producător exclusiv (CMC de pildă, care folosește mai mult  metal sau piele pentru finisaje), AutoArt reușește să producă același efect vizual, cu un plus pentru claritatea și acuratețea formelor.







Offline ksm

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 6.257
Re: Porsche 356 "Ferdinand" [1950][AutoArt]
« Răspuns #1 : 02/20/15*, 16 »
volanul arata intr-adevar senzational! si macheta la fel, vopseaua e excelenta
cumpar masinute cu cheita