Autor Subiect: Pagani Huayra [2011][AUTOart]  (Citit de 2721 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Andrei G.

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 827
Pagani Huayra [2011][AUTOart]
« : 11/08/14*, 20 »
Modelul Huayra a fost prezentat oficial intr-o conferinta de presa in anul 2011 pe data de 25 ianuarie.
A fost prezentat pentru prima data la salonul auto de la Geneva in luna martie, intrand in productie incepand cu anul 2012.
Masina prezinta un motor de productie Mercedes-Benz V12 Twin-Turbo de 6 L, ce dezvolta 730 cp,accelerand in 3,2 secunde la 100 km/h.
Modelul Huayra prezinta o cutie seventiala cu 7 viteze, avand un singur disc de de ambreiaj si nu doua, cum se pot regasi pe marea majoritate a hypercar-urilor.
Evacurea masinii este realizata din titan, iar caroseria este realizata integral din fibra de carbon si diferite elemente din titan, pentru a usura masa masinii, care cantareste in total doar 1350 kg.
Huayra se diferentiaza fata de predecesorul sau(Zonda) mai ales prin sistemul "active aerodynamics", care prezinta o serie de flaps-uri mobile care ajuta la aerodinamica masinii, in functie de viteza acesteia.
Designerul masinii, Horacio Pagani sustine ca acest sistem ajuta coeficientul de rezistenta sa varieze intre .31 si .37, acest sistem fiind controlat in special de catre sistemele de siguranta ABS si ECU, care preia informatiile privind viteza masinii, rata de giratie, acceleratia laterala, unghiul volanului, precum si pozitia pedalei de acceleratie.
Huayra are in prezent un pret prohibitiv de aproximativ 1.200.000 de euro si se estimeaza ca vor fi produse in jur de 100 de exemplare in total.
Un alt element demn de luat in considerare este reprezentat de cheia masinii, care reproduce modelul din realitate.
Sunetul demential, forta bruta a acestui monstru precum si designul superbe pot fi urmarite in urmatorul clip:

https://www.youtube.com/watch?v=YIcGHY_Al_I








Macheta:



Exterior:

Macheta se prezinta exemplar la exterior prezentant o serie de detalii surprinzatoare. Flaps-urile mobile reprezinta un detaliu demn de luat in seama, acestea fiind prezente atat in parte frontala, cat si in partea din spate. Vopseaua prezenta este una de buna calitate, nefiind vizibila granulatia vopselei.
Grilele prezente, sunt perforate si sunt vizibile asemenea modelului din realitate, atat pe partile laterale, cat  si la motor sau in partea frontala.
Blocurile optice sunt realizate bine, dar nu sunt spectaculoase, nefiind un punct de referinta al masinii, dar prezenta ledurilor din partea frontala, integrate in bara realizata din carbon, arata foarte bine.
Evacurea este spectaculoasa, fiind realizata din metal. Semnele Pagani ori Huayra sunt realizate cu o atentie sporita.
Jantele desi nu sunt spectaculoase (preferam sa fie realizate cu alta culoare - culoare neagra fiind preferate mea in cazul acestui model), prezinta inclusiv valvele precum si discurile de frana care prezinta etriere rosii.
Din pacate discurile de frana prezinta acelasi defect, des intalnit la majoritatea supercurilor si hypercarilor Autoart si anume, faptul ca nu sunt perforate integral, ci doar partial, un defect notabil din punctul meu de vedere, daca tot vor sa fie "high-end" aceste modele.



























Interior:

Interiorul este replicat exemplar, interiorul masinii reale fiind o adevarata capodopera, o opera de arta.
Scaunele din interior sunt realizate dintr-un material din plastic cu o textura placuta la atingere, elementele din carbon sunt nenumarate si se regasesc peste tot,asemenea modelului real.
Cadranele sunt bine reprezentate, la fel si padelele necesare schimbarii treptelor de viteza.Butoanele sunt realizate in relief, gurile instalatiei de climatizare sunt realizate excelent.
Un punct important este reprezentat de consola centrala, care prezinta pe langa schimbatorul de viteze si frana de mana, exemplar replicate, un grilaj metalic prezent sub consola centrala!
Centurile de siguranta sunt realizate din material textil si prezinta acelasi sistem ingenios de prindere, asemanator cu cel din realitate.
Pedalele sunt realizate foarte bine de asemenea, dintr-un plastic care imita foarte bine aluminiul.
Sistemul de inchidere este de asemenea foarte bine reprezentat, elementele de prindere ale usilor "Gullwing" prezentand parghii de sustinere realizate foarte fin.
Directia este functionala, dar raza de bracare a rotilor este limitata, din pacate.











Motorul:

Motorul este realizat foarte bine, impreuna cu sistemul de prindere al suspensiei, foarte bine reprezentat de arcurile functionale, prinse cu foarte multe suruburi de sustinere.
Blocul motor prezinta nenumarate cabluri, tevi, grilaje metalice, etc.
Motorul prezinta insemnele AMG, greu de prezentat datorita pozitiei capotei.
Punctul forte al motorului este reprezentat de sistemul de evacuare care prezinta toate tevile de esapament, acestea fiind metalice, precum si o multime de elemente de prindere, realizate tot din elemente metalice.
Sistemul de prindere al capotei din spate este foarte bine replicat, fiind prezent parghiile de sustinere,asemanatoare modelului real.
Acestea sustin capota, fara a fi necesara sustinerea acesteia cu ajutorul degetelor si pot fi stranse la nevoie suruburile care sustin capota, cu ajutorul surubelnitei primite cadou.
Partea frontala prezinta de asemenea parghii de sustinere, precum si ventilatoarele necesare instalatiei de climatizare, care sunt dispuse deasupra unui radiator imens, realizat din metal.
Ambele capote sunt prevazute cu niste cureluse dintr-un material cauciucat, acestea ajutand la deschiderea capotelor cu o mai mare usurinta.
Un defect notabil,prezent in partea din spate, este reprezentat de axul prezent la rotile din spate, care personal nu mi se pare cea mai buna alegere la o astfel macheta, rotile putand fi individuale, la fel ca cele din fata.
De asemenea, sub capota spate se regasesc doua spatii care ascund 4 gentute realizate din material cauciucat, care dau o nota de originalitate machetei.
O atentie sporita trebuie acordata ambelor capote, mai ales la prima scoatere din cutie a machetei, acestea fiind prevazute cu suruburi de prindere, care pot fi desprinse cu ajutorul surubelnitei primite cadou, prezente in ultima imagine.
Ambele capote, precum si spatiile unde sunt depozitate gentutele, prezinta magneti de prindere, pentru o cat mai buna imbinare a elementelor mobile.




















Concluzii:

Pagani Huayra Autoart este un model deosebit, in niciun caz nu este realizat de nota 10, asemenea prezentarilor si imaginilor oferite de catre cei de la Autoart.
Macheta este destul de grea, comparativ cu alte modele Autoart, fapt care m-a surprins in mod placut.
De asemenea, macheta trebuie manevrata cu o atentie deosebita, fiind foarte fragile elementele mobile, in special usile si capotele fata-spate.
Este indiscutabil unul dintre cele mai reusite si mai detaliat modele produse de catre cei de la Autoart, dar in niciun caz nu este realizata exemplar.
Pretul prohibitiv, culoarea jantelor si axul prezent la rotile din spate m-au dezamagit inca de la inceput, avand asteptari mai mari de la cel mai ravnit model lansat de catre Autoart in ultimii ani.
Alternativa Welly GT/GT Autos este realizata foarte bine pentru gama sa de pret, fiind un model de luat in seama pentru fanii acestui model, varianta High-End produsa de Autoart fiind foarte scumpa pentru ceea ce ofera.
Modelul este alcatuit din 672 de piese individuale, macheta cantarind 1.03 kg.






Offline Wheels

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.812
  • Gen: Bărbat
Re: Pagani Huayra [2011][AUTOart]
« Răspuns #1 : 11/08/14*, 21 »
  Impresionant atat modelul real cat si detaliile machetei, prinse excelent in fotografii.
 

Offline ksm

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 6.257
Re: Pagani Huayra [2011][AUTOart]
« Răspuns #2 : 11/08/14*, 22 »
felicitari pentru prezentarea foarte elaborata! e impresionanta macheta, si sa nu uitam ca si CMC mai greseste

cumpar masinute cu cheita

Offline bezz

  • Fool member
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.055
  • Gen: Bărbat
Re: Pagani Huayra [2011][AUTOart]
« Răspuns #3 : 11/08/14*, 23 »
Multumim pentru prezentare! Daca ai lasa un rand liber intre poze cred ca ar fi mai usor de urmarit... data viitoare.

Offline Andrei G.

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 827
Re: Pagani Huayra [2011][AUTOart]
« Răspuns #4 : 11/09/14*, 15 »
Va multumesc pentru aprecieri!

P.S: nu gasesc butonul "modifica",inainte exista in sectiunea prezentari...

Offline adycoke2

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 2.288
  • Gen: Bărbat
  • Bonum vinum laetificat cor hominis!
Re: Pagani Huayra [2011][AUTOart]
« Răspuns #5 : 11/09/14*, 15 »
foarte misto,felicitari!

Offline brcosminp

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 1.345
  • Gen: Bărbat
Re: Pagani Huayra [2011][AUTOart]
« Răspuns #6 : 11/09/14*, 17 »
excelenta prezentarea ! o rafala convingatoare si un text pe masura !

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Re: Pagani Huayra [2011][AUTOart]
« Răspuns #7 : 11/09/14*, 21 »
Mi-a placut ca ai zis ca exteriorul e realizat exemplar, interiorul e realizat exemplar, dar ca in niciuncaz macheta nu e realizata exemplar  :)

Pana la urma, din ce vad in poze, bordul nu prea ma convinge, in schimb, ce este sub capota arata a macheta high-end. Cum pe segmentul asta CMC se ocupa doar cu modele istorice, e destul loc pentru cei ce vor sa dea lovitura cu masini contemporane.

N-am inteles ce e cu poza aia in care cineva surubareste la macheta. E o poza din procesul de fabricatie sau esti tu si ai demontat-o de tot?

Offline Andrei G.

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 827
Re: Pagani Huayra [2011][AUTOart]
« Răspuns #8 : 11/10/14*, 09 »
Mi-a placut ca ai zis ca exteriorul e realizat exemplar, interiorul e realizat exemplar, dar ca in niciuncaz macheta nu e realizata exemplar  :)

Pana la urma, din ce vad in poze, bordul nu prea ma convinge, in schimb, ce este sub capota arata a macheta high-end. Cum pe segmentul asta CMC se ocupa doar cu modele istorice, e destul loc pentru cei ce vor sa dea lovitura cu masini contemporane.

N-am inteles ce e cu poza aia in care cineva surubareste la macheta. E o poza din procesul de fabricatie sau esti tu si ai demontat-o de tot?

Daca ai fi citit cu atentie, ai fi vazut ca am scris ca macheta prezinta anumite defecte, cum ar fi: axul prezent la rotile din spate, multe elemente fragile,etc.
Imaginea cu motorul este realizata in interiorul fabricii Autoart, eu nu as desface niciodata un model High-End.
Interiorul este mult mai bine realizat decat la marea majoritate a supercarurilor Autoart.

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Re: Pagani Huayra [2011][AUTOart]
« Răspuns #9 : 11/10/14*, 10 »
Am citit cu atentie, nu asta era problema. Intr-adevar, chestia cu axul comun pentru rotile din spate este cel putin curioasa, nu prea am vazut asa ceva la scara asta (poate doar la vreo "rasina", unde constructia e mai simpla).

Felicitari pentru prezentarea detaliata si pentru fotografii.

Offline ksm

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 6.257
Re: Pagani Huayra [2011][AUTOart]
« Răspuns #10 : 11/15/14*, 16 »
Enzo BBR are tot  ax la spate, daca nu gresesc...
cumpar masinute cu cheita

Offline theo

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.265
  • Gen: Bărbat
Re: Pagani Huayra [2011][AUTOart]
« Răspuns #11 : 11/15/14*, 20 »
EXCELENTA prezentare! )0(