Volkswagen 1200 [Minichamps]Acest model este o versiune din 1982. La acea data, VW Kafer nu se mai producea in Germania
Modificarile fata de versiunile 69/72 sunt semnificative. Semnalizatoarele au trecut de pe aripi pe bara de protectie, iar stergatoarele sunt acum negre. Tot negre sunt si suporturile pe care se prind barele - atat in fata cat si in spate. Blocurile optice din spate sunt radical schimbate, acestea sunt cele care vor ramane pana la sfarsitul productiei. Curios, chederele geamurilor au revenit la nuanta metalica / cromata.
La interior, volanul a fost schimbat cu un model cu 4 brate, iar scaunele, cu o tapiterie in 2 culori, au capatat tetiere.









Din nou, culoarea aleasa i se potriveste foarte bine. A se remarca lipsa totala a placutelor pentru numere.
Volkswagen 1600 "Ultima Edicion" [Schuco]Una dintre cele mai bune reproduceri la 1/18, Ultima Edicion este modelul cu care s-a incheiat productia broscutelor originale, in 2003, in Mexic.
Schuco este un producator care se respecta si manifesta atentie pentru detalii. Macheta are balamale exterioare functionale la usi, blocurile optice sunt excelent realizate (fara nituri), usile au geamuri si se inchid perfect, chederele sunt realizate aproape perfect, stergatoarele sunt metalice...
Daca pare a fi o problema cu una din oglinzi, a fost una reversibila, cauzata de transport. Oglinzile sunt realizate dintr-un plastic moale, flexibil.





Desi este un model din gama premium, are si el cateva (mici) probleme legate de aspect: balamalele usilor sunt putin cam mari (supradimensionate). Pe de alta parte, rotile par cam mici, la fel si jantele. Acest fapt implica si o garda la sol mai redusa. Aspectul rotilor in ansamblu este mai putin realist decat la variantele Minichamps. De asemenea, barele de sub sasiu (in fata rotilor din spate) sunt si ele supradimensionate.
Cu toate acestea, macheta este cu siguranta o realizare deosebita si destul de rara, care merita un loc in orice colectie care se respecta.
Volkswagen Type I [Auto Art]Si ne intoarcem putin la inceputurile broscutei, in 1955, cu cea mai noua reproducere VW Kafer la 1/18 si probabil si cea mai reusita, din toate punctele de vedere.
Aproape totul e perfect si merita laudat: proportiile generale, farurile, partile cromate, stergatoarele, chederele (care au o banda cromata dublata de una neagra). Balamalele usilor, spre deosebire de modelul Schuco, sunt mult mai discrete si mai bine integrate. In usi exista mici magneti incorporati in grosimea lor, pentru ca usile sa se inchida fara probleme. Bratul oglinzii este metalic (oglinda putin stramba din poze a fost indreptata ulterior, fiind tot o consecinta a transportului la locul de poze).







Ce i se poate reprosa acestui model? Poate ca stergatoarele, fiind prea fine, nu se sprijina cum trebuie pe parbriz. Cu siguranta faptul ca, spre deosebire de machetele de la Minichamps sau Schuco, nu are figurate acele benzi negre (chedere) de delimitare intre caroserie si aripi.
Si o chestie subiectiva - lipsa ambalajului de polistiren, specific unor machete de asemenea nivel, precum si ambalarea extrem de stupida marca AA, cu tot felul de elastice, sarme si carlige care sa tina bine inchise capotele si usile.
--------
Mini-colectia de broscute numara acum doar 6 exemplare, dar probabil ca se vor mai adauga pe viitor.

Piesele de rezistenta sunt, bineinteles, machetele Schuco si AutoArt.



Desigur, nici celelalte piese nu pot fi ignorate, mai ales ca aproape fiecare din ele reprezinta o anumita etapa din istoria lui Beetle. Exemplarul Maisto nu este in ton cu celelalte din punct de vedere al detaliilor si al executiei. La polul opus, macheta AutoArt este cea mai buna reproducere a unui Kafer la 1/18 de pana acum.


Indiferent in ce combinatie sunt pozate, cate 2 sau3, ori 5 sau 6, machetele de broscute au ceva de spus despre istoria acestui celebru automobil.



Modelul Maisto reprezinta inceputurile acestei masini emblematice, cu luneta ovala impartita si semnalizatoare mecanice. Macheta AutoArt semnaleaza primul facelift, modelul cu luneta ovala intreaga. Varianta din 1969/1972 este poate imaginea cea mai comuna a lui Beetle, modelul cu bara simpla si semnalizatoare fixate pe aripi. Varianta din 1982 arata cum masina s-a modernizat, adaugand elemente moderne la interior si ingloband blocurile de semnalizare in aripi. In fine, macheta Schuco este versiunea finala, care a constituit o serie limitata speciala: Ultima Edicion.



