Autor Subiect: VW Beetle [1951/55/69/72/83/2003][Maisto/AutoArt/Minichamps/Schuco]  (Citit de 5199 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
In cativa ani am adunat o mica colectie de broscute, chiar daca la inceput nu intentionam asta. Problema machetelor broscute la 1/18 era, pana de curand, una de reducere incorecta la scara. Nu erau foarte multi producatori care sa ofere modelul Kafer / Beetle clasic, iar cele existente pe piata aveau o problema cu marimea. Este vorba de cele fabricate de Solido si Bburago, a caror scara se apropia mai degraba de 1/16 decat de 1/18. Pentru colectionari tipicari e o mica problema sa ai in vitrina o broscuta la fel de lunga precum un Cadillac '59 sau un Mercedes 600.

Pe lista de producatori 1/18 mai erau Revell (oarecum corecta in scala, dar putin cam departe de forma reala), Johnny Lightning (o macheta relativ bine realizata, dar foarte rara, aproape de negasit) si Maisto. Daca au mai existat si alte reproduceri la 1/18, aproape sigur le-am ignorat sau n-am stiut deloc de existenta lor.


Volkswgen Type I [Maisto]

Modelul reproduce o varianta timpurie a lui VW Beetle, din 1951, cu luneta ovala impartita in 2 (oval split window) si stopuri mici si rotunde.

Desi marimea este corecta si forma este bine redata, macheta este o realizare destul de slaba. Plastic de proasta calitate in interior, destul de putine detalii in exterior, nituri la faruri, rama parbrizului stramba, detalii grosolane la partea metalica a caroseriei etc.

Dar macheta are suspensii reale (masina chiar "se lasa" cand e asezata pe propriile roti. Jantele si pneurile sunt potrivit de mari si de subtiri. Volanul este foarte subtire (realist deci) si scaunele sunt rabatabile. Sasiul este intrucatva construit asemeni modelului real.

A fost prezentata mai demult aici: http://miniauto.ro/forum/index.php?topic=1049.0 dar se pare ca acum a ramas doar o parte din acel review.







Ulterior (din 2010), Minichamps a inceput sa produca o serie de VW broscute, de diferite culori, schimband cateva detalii minore pentru a reprezenta versiuni din ani diferiti.


Volkswagen 1300 [Minichamps]

Prima din seria Minichamps, este o reproducere foarte buna la scara 1/18, chiar daca nu una de nivel foarte inalt. Este vorba de o versiune din 1969. Detaliile sunt destul de bine realizate si decente, cel putin la exterior. Rotile sunt putin supradimensionate, lipsesc geamurile de la usi. Farurile au nituri (discrete totusi), lipsesc balamalele exterioare de la usi, iar placutele pentru numere sunt goale.







Facand abstractie de culoare, destul de nepotrivita cu o masina asa de vesela, se vede grija pentru detaliu in felul in care sunt realizate blocurile optice sau profilurile pneurilor. Aripile sunt incadrate de o fina dunga neagra (un cheder la modelul real).


Volkswagen 1200 [Minichamps]

Probabil ca masinuta gri a fost un succes, pentru ca au fost lansate apoi mai multe variante. Aceasta broasca portocalie este, conform producatorului, o versiune din 1972.

 Modificarile fata de versiunea '69 sunt aproape insesizabile. Singurul lucru vizibil la exterior este culoarea schimbata (in negru) a placutelor pentru numerele de inmatriculare. Tot fara numere, din pacate. Mai este totusi ceva: chederele geamurilor fixe sunt negre la acest model. Se pare ca au dat-o putin in bara cu dungile / chedere de la aripile din spate, care au ajuns sa fie desenate pe aripi.













« Ultima Modificare: 02/04/13*, 11 de Ionut »

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Volkswagen 1200 [Minichamps]

Acest model este o versiune din 1982. La acea data, VW Kafer nu se mai producea in Germania

Modificarile fata de versiunile 69/72 sunt semnificative. Semnalizatoarele au trecut de pe aripi pe bara de protectie, iar stergatoarele sunt acum negre. Tot negre sunt si suporturile pe care se prind barele - atat in fata cat si in spate. Blocurile optice din spate sunt radical schimbate, acestea sunt cele care vor ramane pana la sfarsitul productiei. Curios, chederele geamurilor au revenit la nuanta metalica  / cromata.

La interior, volanul a fost schimbat cu un model cu 4 brate, iar scaunele, cu o tapiterie in 2 culori, au capatat tetiere.



















Din nou, culoarea aleasa i se potriveste foarte bine. A se remarca lipsa totala a placutelor pentru numere.


Volkswagen 1600 "Ultima Edicion" [Schuco]

Una dintre cele mai bune reproduceri la 1/18, Ultima Edicion este modelul cu care s-a incheiat productia broscutelor originale, in 2003, in Mexic.

Schuco este un producator care se respecta si manifesta atentie pentru detalii. Macheta are balamale exterioare functionale la usi, blocurile optice sunt excelent realizate (fara nituri), usile au geamuri si se inchid perfect, chederele sunt realizate aproape perfect, stergatoarele sunt metalice... 

Daca pare a fi o problema cu una din oglinzi, a fost una reversibila, cauzata de transport. Oglinzile sunt realizate dintr-un plastic moale, flexibil.











Desi este un model din gama premium, are si el cateva (mici) probleme legate de aspect: balamalele usilor sunt putin cam mari (supradimensionate). Pe de alta parte, rotile par cam mici, la fel si jantele. Acest fapt implica si o garda la sol mai redusa. Aspectul rotilor in ansamblu este mai putin realist decat la variantele Minichamps. De asemenea, barele de sub sasiu (in fata rotilor din spate) sunt si ele supradimensionate.

Cu toate acestea, macheta este cu siguranta o realizare deosebita si destul de rara, care merita un loc in orice colectie care se respecta.


Volkswagen Type I [Auto Art]

Si ne intoarcem putin la inceputurile broscutei, in 1955, cu cea mai noua reproducere VW Kafer la 1/18 si probabil si cea mai reusita, din toate punctele de vedere.

Aproape totul e perfect si merita laudat: proportiile generale, farurile, partile cromate, stergatoarele, chederele (care au o banda cromata dublata de una neagra). Balamalele usilor, spre deosebire de modelul Schuco, sunt mult mai discrete si mai bine integrate. In usi exista mici magneti incorporati in grosimea lor, pentru ca usile sa se inchida fara probleme. Bratul oglinzii este metalic (oglinda putin stramba din poze a fost indreptata ulterior, fiind tot o consecinta a transportului la locul de poze).
















Ce i se poate reprosa acestui model? Poate ca stergatoarele, fiind prea fine, nu se sprijina cum trebuie pe parbriz. Cu siguranta faptul ca, spre deosebire de machetele de la Minichamps sau Schuco, nu are figurate acele benzi negre (chedere) de delimitare intre caroserie si aripi.

 Si o chestie subiectiva - lipsa ambalajului de polistiren, specific unor machete de asemenea nivel, precum si ambalarea extrem de stupida marca AA, cu tot felul de elastice, sarme si carlige care sa tina bine inchise capotele si usile.

--------

Mini-colectia de broscute numara acum doar 6 exemplare, dar probabil ca se vor mai adauga pe viitor.



Piesele de rezistenta sunt, bineinteles, machetele Schuco si AutoArt.







Desigur, nici celelalte piese nu pot fi ignorate, mai ales ca aproape fiecare din ele reprezinta o anumita etapa din istoria lui Beetle. Exemplarul Maisto nu este in ton cu celelalte din punct de vedere al detaliilor si al executiei. La polul opus, macheta AutoArt este cea mai buna reproducere a unui Kafer la 1/18 de pana acum.





Indiferent in ce combinatie sunt pozate, cate 2 sau3, ori 5 sau 6, machetele de broscute au ceva de spus despre istoria acestui celebru automobil.







Modelul Maisto reprezinta inceputurile acestei masini emblematice, cu luneta ovala impartita si semnalizatoare mecanice. Macheta AutoArt semnaleaza primul facelift, modelul cu luneta ovala intreaga. Varianta din 1969/1972 este poate imaginea cea mai comuna a lui Beetle, modelul cu bara simpla si semnalizatoare fixate pe aripi. Varianta din 1982 arata cum masina s-a modernizat, adaugand elemente moderne la interior si ingloband blocurile de semnalizare in aripi. In fine, macheta Schuco este versiunea finala, care a constituit o serie limitata speciala: Ultima Edicion.









Offline DannySS

  • "Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"- Erwin Rommel
  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 5.510
  • Gen: Bărbat
  • I'm not perfect but I'm LIMITED EDITION ;-)
Un exemplu de "prezentare"...
De retinut.
1:24- American Dream Cars

Offline kane

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 262
Multumim pentru poze si prezentare. Nu am mai vazut demult asa ceva pe aici... Felicitari!

Schumy

  • Vizitator
Ionut m-ai facut praf cu vw-urile astea,eu sunt un mare fan kafer si iubesc modelul asta de vw.sper ca intr-o Buna zi sa pot sa fac si EU o prezentare cu poze macar pe jumatate din calitatea celor facute de tine.
« Ultima Modificare: 02/04/13*, 09 de Schumy07 »

Offline Piniuli

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.132
  • Gen: Bărbat
    • www.piniuli.blogspot.com
Exceptional! Felicitari pt poze si prezentare.  Frumoase machete, mai ales toate impreuna
Pozitia barilor la modele cu semnalizari in bara e corecta? Ca vad ca nu sunt perfect orizontale. E o chestie care nu mi-a placut deloc la broasca de la DeA Polonia si vad ca apare si la astea mai cu pretentii. Deci poate ca asa trebuie sa fie?
« Ultima Modificare: 02/04/13*, 07 de Piniuli »

Offline ksm

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 6.257
mare e nebunia dl Ionut!! felicitari!
cumpar masinute cu cheita

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.162
Superba prezentarea!

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.162
La modelul: Volkswagen 1600 "Ultima Edicion" [Schuco] sub praguri parca sunt niste elemente de sustinere, asa sunt si la modelul real?

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Citat
Exceptional! Felicitari pt poze si prezentare.  Frumoase machete, mai ales toate impreuna
Pozitia barilor la modele cu semnalizari in bara e corecta? Ca vad ca nu sunt perfect orizontale. E o chestie care nu mi-a placut deloc la broasca de la DeA Polonia si vad ca apare si la astea mai cu pretentii. Deci poate ca asa trebuie sa fie?

In mod normal ar trebui sa fie orizontale, sau pe-aproape. Cred ca s-au inspirat (eronat) dupa fotografii in care barele sunt in aceata pozitie.

Citat
La modelul: Volkswagen 1600 "Ultima Edicion" [Schuco] sub praguri parca sunt niste elemente de sustinere, asa sunt si la modelul real?

Am amintit mai sus de ele. Exista la modelul real, dar la macheta Schuco sunt cam exagerate.
« Ultima Modificare: 02/04/13*, 12 de Ionut »

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
kane, ksm, johann> merci!

schumy07> sa facem niste poze si la broasca tamiya

Offline johann.nunweiller

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 21.162
E dementiala prezentarea, cred ca ati fixat un etalon in domeniu..

Offline rapidash

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 76
  • Gen: Bărbat
Felicitari pentru colectie!  )0(
Chiar saptamana trecuta am facut o lista cu modelele de VW Beetle, vreau sa incep sa le adun si eu.
Prima pe care vreau sa o iau este Ultima Edicion, o sa am ceva de cautat.

Offline maxel1217

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 2.563
  • Gen: Bărbat
Superba prezentare, cum sunt fan VW beatle trebuie sa continui sa le adun, am decit doua, imi plac modelele prezentata de tine, pe cel de la Autoart l-am vazut pe viu la ultima intilnire, felicitari Ionut  )0( )0(
Pasiunea mea: Machetele Auto Anii '20 - '40, ce mai ani taica !!!  8)

Offline Stefan

  • IERTAND, TE IERTI PE TINE
  • Super-Hero Member
  • ******
  • Mesaje postate: 13.950
  • Gen: Bărbat
  • Sa nu dispretuiesti ce nu intelegi.
    • Miniauto
.......... Daca au mai existat si alte reproduceri la 1/18, aproape sigur le-am ignorat sau n-am stiut deloc de existenta lor.
...........

Au existat (si exista) multe Norev-uri 1/18, cabrio si normale.
La alte scari, mai mici, e nebunie (supra-oferta) ;)

ma ambitionezi si-mi iau si eu T1-urile la pozat ;)
« Ultima Modificare: 02/04/13*, 16 de Stefan »

Ne-am  adunat  aici  ca  sa fim  mai  multi:  Forum  Miniauto
Cumpar cu prioritate: VW T1, Matiz, , dricuri, super- si hypercars