Bine m-am intors,
dupa exact un an de la ultimul meu review aici. Din pacate, ceilalti colectionari de 1/18 prefera, in locul unor subiecte separate pe fiecare macheta, sa-si alimenteze la nesfarsit cu poze topicul dedicat colectiei personale...
Ma voi limita si eu la cateva poze cu macheta in ansamblu, fara sa mai adaug fotografii de detaliu, si asa voi face probabil si pe viitor
---
Rolls Royce Phantom VI a fost o limuzina de lux, destinata unui public exclusivist, dovada fiind si numarul mic de exemplare produse – 374, intre 1968 si 1991. Aspectul exterior este aproape identic cu cel al modelului Phantom V, produs intre 1959 si 1968 in 516 exemplare.
Putine au fost modificarile aduse in timp acestei masini. In 1963, un facelift a schimbat farurile simple cu un set de faruri duble incadrate in 2 fante ovale. Phantom VI a renuntat la usile din spate care se deschideau in sens opus (suicide doors). Au existat si cateva schimbari in ceea ce priveste motorizarea. Initial, un propulsor de 6230 cmc a echipat Phantom V, ulterior si Phantom VI. Din 1979 a fost adoptat un motor de 6750 cmc, iar din 1982 Phantom VI a preluat motorizarea lui Silver Spirit.
Rolls Royce Phantom a fost, la lansarea sa, o limuzina cu o dotare tehnica moderna, impachetata intr-o caroserie cu stil clasic. La final de cariera, dupa 24 de ani de productie, Phantom VI devenise o masina complet depasita de avansul tehnologic al rivalilor de tipul lui Mercedes S Klasse, care ofereau mult mai multa putere si confort pentru un pret sensibil mai scazut.
Rolls Royce Phantom VI a fost ultimul Rolls fabricat pe sasiu, iar franele sale erau cu tambur pe toate rotile. Accentul era desigur pus pe atmosfera din habitaclu, in special pentru locurile din spate. Un minibar sau un televizor color incorporate intr-un dulapior de mahon constituiau o culme a luxului si a rafinamentului anilor ’70 ai secolului trecut.
Phantom VI a fost, cu alte cuvinte, ultimul aristocrat de moda veche al industriei de limuzine de lux.
-----------
Macheta are un producator obscur (TRL). Desi nu exista nicaieri pe cutie sau pe sasiu vreo specificatie a fabricantului, cutia sugereaza o versiune dealer RR. Masina este ambalata in polistiren si exista un certificat de autenticitate, care spune ca exemplarul este nr.cutare din 1000 de bucati. Sunt anumite similitudini cu macheta Roll Royce Silver Shadow MPW de la Paragon Models, in sensul ca oglinzile si statueta vin dezasamblate.
Dar asemanarea se opreste aici, orificiile pentru oglinzi si mai ales statueta sunt foarte prost finisate (prea largi sau prea inguste). La dezambalare au mai cazut 1 clanta, precum si baghetele laterale cromate din dreptul capotelor motorului.
Am beneficiat insa de o reparatie exemplara marca Schumy07, care a lipit toate componentele la locurile lor, totul fiind acum perfect si fara urme vizibile ale interventiei. Schumy mi-a zis ceva si de o polishare, dar trebuie sa stie el mai multe detalii. Ii multumesc inca o data pentru ajutorul de nepretuit pe care l-am primit din partea lui.
Foarte pe scurt despre executie / finisari:
- Macheta este 99% in cotele corecte de reducere la scara (dimensiuni generale si ampatament)
- Aspectul exterior sugereaza foarte bine masivitatea si prestanta masinii reale
- Singurul aspect mai putin placut pare a fi tocmai grila radiatorului, care nu arata excelent vazuta din fata (usor nefinisata, “butucanoasa”)
- Pneurile sunt nemarcate
- Butucul rotii (inscriptionat RR) nu se roteste impreuna cu roata
- Interiorul este destul de ingrijit, cu imitatia lemnului destul de reusita
- Bomobana de pe tort este minibarul central, cu un televizor deasupra, televizorul este incorporat intr-un dulapior cu usi mobile
- Oglinda retrovizoare interioara e cam urata, stramba, nerealista
- Sasiul e la un nivel mediu de detaliu, motorul chiar sub-mediu
- Portbagajul e mochetat si are un capac, sub care se gaseste roata de rezerva
Una peste alta, machete arata foarte bine, chiar cu micile neajunsuri, este categoric o piesa de reper pentru colectia mea. Este cam scumpa pentru ceea ce ofera si, din pacate, nu se distribuie in Europa. Dar subiectivismul ma face sa fiu foarte incantat de posesia ei. Tot o optiune personala a fost si culoarea – macheta se fabrica in mai multe culori, negru, visiniu, alb etc – albastrul acesta intens aducand un plus farmecului aristocratic, aproape “regal” pe care-l inspira masina.











