Modelul Volkswagen Type 3 a fost lansat in 1961 si era menit sa diversifice gama de automobile ale marcii, după Type 1 (broscuta), Type 2 (microbuz) si Karman Ghia. Desi era conceput pe aceeasi platforma a legendarului Beetle, Type 3 a beneficiat de o tehnologie mult mai moderna, adaptata cerintelor unei clientele care isi dorea un autoturism mai comod si mai performant in acest segment de piata.
In acest sens, masina a fost dotata tot cu un motor boxer de 1500 cmc (mai tarziu 1600 cmc) racit cu aer, amplasat tot in spate (ca la broscuta), insa reproiectat pentru a avea dimensiuni cu mult mai reduse decat motorul original al lui Type 1. Rezultatul a fost un remarcabil propulsor aproape plat care facea loc unui mic portbagaj chiar deasupra motorului.
Masina s-a comercializat sub numele 1500/1600, in mai multe variante de caroserie: hatchback, notchback si break, toate cu doar doua usi. A fost unul din primele automobile din clasa sa dotat (optional) cu injectie electronica de benzina. Anumite variante au beneficiat chiar si de cutie de viteze automata. Pana la finalul productiei (1973), VW Type 3 a fost supus unor usoare facelifturi.
Macheta Minichamps reproduce o varianta de caroserie hatchback din 1970, deci inspre finalul existentei modelului. Este o miniatura remarcabila prin nivelul de detaliu si finisare. Exteriorul este excelent redat, toate componentele fiind la inaltime. De remarcat in special chederele geamurilor, executate precis si corecte in dimensiuni (grosime), stergatoarele subtiri (la fel, conforme cu realitatea) sau antena metalica detasabila. Exista si un detaliu mai putin placut, una din rotile din spate pare prost centrata pe orizontala, fiind pozitionata putin mai in spate. Lipsa geamurilor la usi sau sigla VW vopsita de pe capota sunt aspecte care pot fi trecute cu vederea.
Habitaclul este corect executat, insa se putea lucra mai mult la tot ce inseamna material textil. Banchetele, podeaua si fetele de usi sunt redate in aceeasi culoare, printr-un plastic tare, care arata totusi rezonabil. Plansa de bord este redata mai atent, combinatia de metal cu plastic este bine sugerata.
Adevarata surpriza este insa compartimentul motor. La prima vedere e vorba doar de un portbagaj, cu podeaua acoperita de un covoras cauciucat. Acesta insa se poate rula, iar dedesubt gasim un capac detasabil sub care se afla, in fine, motorul plat. Atat cat se poate vedea, motorul este destul de bine reprezentat si detaliat.
In fata, celalalt portbagaj este redat simplist, insa avem un compartiment separat dedicat rotii de rezerva, dotat cu o roata detasabila. Sasiul este detaliat mai mult in zona motorului, desi se putea insista mai mult pe aspect. Baia de ulei, cutia de viteze, esapamentul dau senzatia de plastic.
Pe ansamblu, este una dintre cele mai bine lucrate machete din colectia mea, fiind corect redusa in scara si cu un aer cat se poate de realist. Deocamdata, cateva poze de exterior:







