Modelul Jeep Grand Cheroke este conform Wikipedia un SUV de clasa medie. Prima generatie a aparut in 1993, a urmat a 2a in 1999, a treia in 2005 si a 4-a in 2011. Nu o sa plictisesc cu prea multe despre masina, aceasta neavand o poveste prea interesant, fiind insa o masina robusta tipic americana din care destule exemplare au ajuns si pe soselele patriei noastre.
Daca cifrele Wiki nu mint, numai in America s-au vandut peste 4 000 000 de unitati din toate generatiile.
La retragerea generatiei a 2-a de la vanzare pe piata americana, utilajele de productie au fost mutate in China la Beijing Jeep Corporation, care se pare ca inca mai produce acest model.
Detalii gasiti pe pagina Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee 
Aceasta este prima mea prezentare la 1:18 si prima si ultima macheta la 1:18 fiind primita cadou de la un coleg de Craciun cu ocazia petrecerii cu schimb anonim de cadouri
Sa trecem la macheta:



Maisto se pare ca a realizat o treaba bunicica cu acest model, cel putin ca forma care pare corecta. Vopseaua nu are defecte, insa imi pare putin cam groasa si granulatia vopselei metalizate este cam mare. Elelentele decorative de crom arata bine, desi am vazut 1-2 unde cromul este putin ciupit, macheta fiind noua. Lufturile dintre piesele mobile sunt maricele si se vede ce deschide si ce nu.


Deschide potierele fata, capota de la motor si portbagajul, toate cu dog-legs care sunt foarte vizibile si nici macar nu se deschid suficient de mult (exceptie face capota motor).
Ca detalii nu sta foarte bine. Grila fata nu este perforata (cine s-ar fi asteptat ca la un Maisto sa existe asa ceva mana sus!), farurile au nituri (intr-adevar sunt micute), proiectoarele au nituri vizibile, stopurile au nituri vizibile.

Stergatoarele fata sunt din plastic negru si sunt unite, stau insa lipite de parbriz. Stergatorul de pe luneta insa sta ridicat si nu are contact cu aceasta. Clantele nu sunt vopsite, posibil sa existe modele cu ele in culoarea caroseriei. Ornamentele de pe plafon si oglinzile sunt facute dintr-un plastic elastic (

) adica se deformeaza usor si isi revin la forma initiala. Inscriptiile sunt destul de fine si lizibile. Numar de inmatriculare are doar pe spate, fiind un autocolant.

Jentile sunt cromate complet, inclusiv piulitele, inscriptia Jeep este vizibila insa sub crom. Discurile de frana sunt fixe, intr-o bucata cu etrierii inscriptionati Jeep.

Sub capota gasim ceva ce ar trebui sa fie un motor Hemi 5.7 L, realizat dintr-o placa de plastic cu ceva elemente vopsite si cateva inscriptii.


La interior avem parte de plastic vopsit in 2 culori, centuri de siguranta din plastic, din pacate nu se vede foarte mult, usile care se deschid destul de putin incomodand destul de mult observatia. Ceva detalii se mai zaresc prin trapa. Cele 2 pedale de frana si acceleratie sunt vopsite cu negru doar pe o parte. Inscriptiile de la schimbatorul de viteza pot fi descifrate cu putin efort. Mocheta nu avem, nici geamuri laterale in fata

Volanul este mobil, rotile putand fi virate din acesta.


Suspensiile sunt functionale cu arcuri independente pe toate cele 4 roti, se poate iesi linistit cu masina la putin off-road, lucru facut de mine.

Sasiul este bineinteles din plastic cu traseul evacuarii cromat. Ar fi fost de preferat poate o vopsire cu argintiu. Gaurile de prindere se vad destul de urat, ca si alte elemente care tin macheta pe baza ei de plastic. Roata de rezerva este prinsa la locul ei.
La final, alaturi de un pitic 1:72 (un Volvo XC90, nu exista Grand Cherokee la scara 1:72):



Las pe cei care au si alte machete 1:18 sa isi dea cu parerea daca merita cei 100-120 lei cu cat am vazut ca se vand modelele Maisto. Ar fi loc de imbunatit la aceasta macheta (ceva detlaii la motor, interior, un numar de inmatriculare pe fata, desi sunt state americane unde este obligatoriu doar pe spate din cate stiu eu).