Autor Subiect: Ford Mustang GT Fastback Bullitt [1968][Autoart]  (Citit de 3784 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
  Ford Mustang GT Fastback Bullitt ~ 1968 ~ AUTOart




Masina reala:
  
   Desi a durat doar noua minute, urmarirea din pelicula "Bullitt" dintre un Mustang verde condus de Steve  McQueen si un Charger negru in care se aflau baietii rai a ramas in istoria cinematografiei ca una dintre cele mai bine realizate urmariri pe care Hollywood-ul le-a dat. Exsista deja zeci de site-uri care face referire la fiecare dubla a urmaririi insa eu o sa ma rezum la Mustang-ul condus de personajul lui McQueen.
   Acest Mustang are la baza un model GT Fastback din 1968 care a fost inbunatatit pentru a putea face fata rigorilor urmaririi pe dealurile din San Francisco, California. Masina era echipata cu un motor Ford 390 performant care dezvolta 325 bhp, jante "American Racing" Thrust negre cu buza argintie, suspensii Koni si alte echipamente aftermarket care imbunatateau capabilitatile bolidului american.
 Deasemenea masina a fost vopsita in nuanta de verde "highland" si i-au fost scoase mai multe embleme cat si farurile de ceata de pe masca frontala.
   Pentru filmarile scenelor urmaririi s-au folosti doua masini Mustang dintre care una a fost complet distrusa iar cealalta este acum detinuta de un propietar anonim care nu vrea sa dea niciun detaliu despre masina care, se pare, sta pe loc de peste un deceniu.
    Insusi McQueen a incercat fara succes sa cumpere masina supravietuitoare in 1977.
Ca dovada ca aceasta masina a devenit un simbol al lumii auto, cei de la Ford au produs in 2001 si, respectiv, in 2008 doua editii speciale "Bullitt".  
    De asemenea ar fi de mentionat ca scena urmaririi nu a fost filmata la viteza ceruta de regizor ci la una substantial mai mare, masinile ajungand pe portiunile de drum drept la aproximativ 175 km/h. Urmarirea a primit in 1968 premiul Academiei Americane de Film pentru cea mai buna editare si filmul a fost nominalizat la mai multe premii Bafta si nu numai.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Macheta 1/18:

  Macheta este o reeditare a unui model mai vechi caruia nu i s-au adus modificari dar, chiar si asa, nu m-as putea plange ca modelul acesta este unul slab ci, zic eu, unul in limitele producatorului.



  Vopseaua este aplicata bine,  fara imperfectiuni, nuanta este corecta si macheta este redata la scara, proportiile fiind respectate.
   Cromul de pe masina arata bine, lufturile dintre partile mobile sunt mici dar un lucru care ma dezamageste putin si care ne reaminteste ca acest model este de conceptie ceva mai veche este lipsa geamurilor laterale.
 




    La partea frontala se observa plasa care acopera masca frontala si aspecctul “clean” dat de lipsa proiectoarelor de ceata si a calutului “pony”. Farurile sunt realizate exemplar, niturile ne fiind vizibile iar numarul de inmatriculare de California nu este  un autocolant, literele si cifrele fiind imprimate pe placuta de plastic. Mai trebuie mentionat faptul ca stergatoarele sunt piese separate desi la o prima vedere pot parea ca sunt tot una cu rama parbrizului.

 




   Partea posterioara a primit si ea atentia cuvenita, stopurile fiind realizate la fel de bine ca si farurile. Deasemenea pe capota de la portbagaj este scris “Mustang” iar pe capacul cromat al rezervorului de combustibil este scris “GT” cu litere rosii.
   In aceelasi timp se observa tevile cromate ale sistemului de evacuare si antena radio subtire. Semnalele rosii laterale din partea din spate care sunt cerute de legislatia americana au nituri care desi sunt vizibile pe mine nu ma deranjeaza.








    Gurile de aer de pe capota motorului sunt detaliate frumos iar capota se deschide cu ajutorul sistemului dog-legs destul de subtire (alt semn al conceptiei cam vechi si a faptului ca nu au fost facute schimbari la matrita).
     Motorul 390 este frumos detaliat si vopsit cu capacult filtrului de are cromat si pe care scrie “390 High Performance”. Se mai poate observa scrierea “Caution-Fan” pe partea superioara a radiatorului al carui capac este vopsti cu argintiu, negru si auriu. Se poate observa si bara anti rului de de dimensiuni generoase. Deasemenea capacele care acopera capetele cilindrilor sunt cromate.





  In portbagaj  nu se gaseste nimic spectaculos. Acesta este mochetat partial si pe jos este vopsit cu un model in carouri care simuleaza materialul folosit la modelul real. Aici se mai gaseste si o a cincea roata American Racing, cea de rezerva, care nu iese. Si capacul portbagajului are niste doglegs.



  Interiorul este realizat bine dar nu are detalii care sa surprinda. Plansa centrala este in principal acoperita cu “lemn” si cu cateva ceasuri de bord. Se observa volanul bine realizat, cu spitele sale atent facute si in cealalta parte a bordului o mica sigla “Mustang” si cu calutul “Pony”. Pe jos este mocheta si centurile sunt din material textil. Scaunele nu sunt confectionate din vreun plastic special la atingere si nici nu se misca sau rabateaza. Pe praguri se gaseste o mica sigla “Ford” a carui exsistenta la masina reala nu o pot garanta.
   Fata interioara a portierei are in partea inferioara un element decorativ cromat de dimensiuni generoase. Se mai poate observa si levierul de ridicare a geamurilod, cromat la randul lui.







   Jantele “American Racing” Thrust vopsite in negru mat, cu buza argintie sunt un detaliu consacrat al acestei masini. Acestea sunt realizate ingrijit cu butucul cromat. In spatele rotilor din fata se pot vedea discuri de frana cu etrieri ficsi iar in spatele rotilor din spate sunt tamburi.
  Masina sta pe niste pneuri de dimensiuni mari cu numele firmei producatoare pe ele, anume producatorul american de pneuri, “Firestone”.





   Sasiul machetei nu este prea detalaiat. Este realizat din plastic in totalitate si nu prea se pot vedea detalii prea multe. Doar cateva de la motor si niste amortizoare plus suspensii (nu ma pricep la chestiile astea).




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Concluzie:

  Acest model este cea mai buna reproducere a Mustang-ului Bullitt aparut in film si (din cate stiu) singura licentiata la acest moment (nu stiu cat de mult conteaza acest lucru pentru unii dar eu am vrut s-o am exact ca in film). Cei de la Autoart puteau sa imbunatateasca macheta (sa scoata doglegs-urile macar de la capota motorului, sa puna geamuri laterale etc.).
   Oricum acest model este important pentru orice fan al masinilor Mustang, masinilor din filme, masinilor Pony samd.



Numai bine,
DS
« Ultima Modificare: 04/02/12*, 01 de Dark Side »
Click the banner to see my site

Offline Mihai

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 597
  • Gen: Bărbat
masina si prezentarea sunt la inaltime!  culoarea n-o avantajeaza insa dupa mine la fotografiile macro , pt ca se vede praful imediat pe ea. cine nu are macheta, i se poate parea un simplu AA, dar ea in realitate este o bijuterie pt iubitorii genului si foarte bine realizata. culoarea o prinde de minune! felicitari pt achizitie!

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
Da e naspa culoarea din acest punct de vedere. Am facut si un "experiment": Am sters-o de praf pe acoperis si am vrut sa vad in cat timp se pune la loc cat era (nu prea mult)... raspuns ? Mult prea repede !!
P.S. Sper sa reusesc anul asta sa fac poze afara. :)
P.S. 2 Multumesc de apreciere ;)
Click the banner to see my site

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Foarte frumos Mustangul! Ne-am cam invatat si noi cu balamale la capota si geamuri laterale, dar chiar si asa, macheta asta mi se pare reusita. Imi pare si acum rau ca nu am luat versiunea aurie cand am avut ocazia. Astept reeditarea.

Desi culoarea e inchisa, la lumina naturala cred ca arata foarte bine in poze. Mie imi place verdele in general, dar cea aurie ma atrage mai mult.

Felicitari pentru prezentare DS! Constat cu placere ca ai scris cu mult mai multa atentie, fata de prezentarile mai vechi. Nota 10! ;D



Offline Andrei G.

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 827
Masina si prezentarea sunt impecabile! )0(
Macheta se prezinta bine,dar motorul si prezenta "dog legs" dezamagesc,dar per total fiind fan a meritat investitia! ;)
Interiorul in schimb este ireprosabil realizat! :o

Offline radu_

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 225
  • Gen: Bărbat
Macheta este chiar misto! Are detalii bune, personal nu ma deranjeaza ca nu are geamuri laterale, nu-i un argument suficient de bun incat sa nu o cumpar pentru acest aspect. Imi place prezentarea, dar, cred ca daca o scoteai undeva afara la pozat, vedeam un alt verde pe macheta.

Bullitt rules. Ar merge un Mustang Bullitt 2003 langa modelul 68... si neaparat verde.


« Ultima Modificare: 12/07/10*, 23 de radu_ »

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
O sa incerc sa o scot (depinde de vreme)...
radu_@: As zice ca mai potrivit este modelul din '08 fiind mai asemanator, cel din '01 e complet diferit ca design (plus ca din motive ce nu tin de sfera logicii l-au scos si pe maro inchis.... nu ca l-as lua vreodata pe acea culoare ci doar ca idee; cel din 2008 aparand pe verde si pe negru... ceva mai ok).
OFF: Masina din prim-plan nu este masina originala supravietuitoare ci "cea mai originala" replica. :D
Click the banner to see my site

Offline dex

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 765
    • www.alexbadulescu.ro
Frumoasa prezentarea, te felicit pentru rabdarea si efortul depus.
Macheta e foarte reusita si pot trece cu mare usurinta peste lipsa geamurilor laterale si peste balamalele de caine.
Sa o stapanesti cu placere!
« Ultima Modificare: 12/08/10*, 00 de dex »

model collector

  • Vizitator
Haideti ca incep eu acum, deci am vazut macheta asta la o suta si ceva de euro in spiritul noilor AA. Si ea vine cu dog legs si fara geamuri, desi este reeditat? Nu ca m-ar deranja, imi place asa, insa e deranjant sa fie aceeasi macheta, insa la pret reeditat. Si inca o treaba, mai este un model la fel ca acesta, singura diferenta pe care am vazut-o in fuga, este lipsa placutelor Bullit, care este la 80 de euro.....

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Haideti ca incep eu acum, deci am vazut macheta asta la o suta si ceva de euro in spiritul noilor AA. Si ea vine cu dog legs si fara geamuri, desi este reeditat? Nu ca m-ar deranja, imi place asa, insa e deranjant sa fie aceeasi macheta, insa la pret reeditat. Si inca o treaba, mai este un model la fel ca acesta, singura diferenta pe care am vazut-o in fuga, este lipsa placutelor Bullit, care este la 80 de euro.....

Da, corect, singura diferenta e numarul de inmatriculare si cutie. Diferenta de pret e data probabil de licenta. Puteau ce-i drept sa o imbunatateasca, dar intreaba-te de ce ar face asta? Modelul era cerut oricum pentru reeditare si foarte asteptat, au profitat din plin. De ce Honda NSX costa 150 euro? ;D Daca ar gasi potential, ar vinde si balega de vaca 1:18 cu 100 euro.

Offline AdyAero

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 3.265
  • Gen: Bărbat
  • 1:72
Carcotasul de serviciu: masina din film are oglinda retrovizoare ovala, cea de la AA are oglinda rotunda.

Offline Diecast

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.225
  • De profesie Dealer de machete
    • Autoart.ro
Da, corect, singura diferenta e numarul de inmatriculare si cutie. Diferenta de pret e data probabil de licenta. Puteau ce-i drept sa o imbunatateasca, dar intreaba-te de ce ar face asta? Modelul era cerut oricum pentru reeditare si foarte asteptat, au profitat din plin. De ce Honda NSX costa 150 euro? ;D Daca ar gasi potential, ar vinde si balega de vaca 1:18 cu 100 euro.


Daca ar merita tind sa cred ca ai cumpara-o. <-o
Recomand www.SHOWbox.ro - Vitrine high-end pentru machete 1/18

Offline Dilo

  • BAD MOTHER FUCKER
  • Moderator Global
  • ****
  • Mesaje postate: 5.439
Carcotasul de serviciu: masina din film are oglinda retrovizoare ovala, cea de la AA are oglinda rotunda.

Masina originala avea oglinda dreptunghiulara.

Oricum masina din film are transformari fata de varianta GT de fabrica. La masca frontala lipsesc mai multe elemente cromate, emblema si cele doua faruri (a existat totusi o varianta cu optiunea Sports Trim Group care nu avea faruri in masca). Masina a fost echipata cu jante sport diferite de variantele standard.
« Ultima Modificare: 12/08/10*, 14 de Dilo »

Offline saizecisiopt

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.837
  • DREPTATE SI FRATIE,SPAGA SI HOTIE1
Sa se sterga citatul de mai sus. Aplecat fara voie.Multumesc.

Pentru masina urmarita  s-a utilizat acest Ford Mustang 390 CID V8( 325 BHP) cu motor, frine si suspensii super-modificate  de un pilot de curse, care a fost si consilier tehnic pentru scena de urmarire.In primul script se intentiona urmarirea cu doua masini sedan FORD GALAXIE.Consilierul tehnic a decis ca masinile sunt prea grele pentru salturile peste dealuri si supensiile  s-ar fi facut bucati, mai ales ca erau luate cu imprumut de la Ford Motor Company.
  Asa ca cele doua masini sedan s-au transformat in doua Dodge Charger cu motoare mari-440 CID de 375 bhp luate si ele cu imprumut de la un dealer din Glendale , California.Motoarele au fost lasate asa , numai suspensiile au fost modificate la cererea pilotilor.
   Am masina de vreo 7 ani si stiu ca a trebuit sa urmaresc scena de vreo trei ori ca sa imi dau seama ce era mai deranjant la macheta-rotile sunt mai inguste decit in realitate.De altfel se vede si pe pozele de pe cutie, dar nu am fost atent la inceput.Cred ca am dat pe ea atunci vreo 70 $- destul de mult pentru posibilitatile mele, dar era o masina frumoasa dintr-un film tare( dupa parerea mea, cel putin!).
« Ultima Modificare: 12/22/12*, 19 de saizecisiopt »
DREPTATE SI FRATIE,
SPAGA SI HOTIE! 
 
VODAFONE  :0723047184 & ORANGE:0728980349

Offline saizecisiopt

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.837
  • DREPTATE SI FRATIE,SPAGA SI HOTIE1
     Aceiasi masina este reprodusa si de ERTL.Chestia amuzanta este ca desi la plecare preturile erau diferite:ERTL--25-30 $ si Aa 70-90 $( preturile diferind de la tara la tara si de la dealer la dealer) dar proportia ramanind la fel adica 3/1 , peste 5-6 ani ERTL sub 150 $ sau euro  nu se gasea.In schimb Autoart a ramas cam pe la acelasi pret de pornire, atit pe SUA cit si pe Europa.
     Calitatea ERTL era cea ,,basic'' -adica din pila- ,iar cea Aa era net superioara.Este un fenomen a carui explicatie mie imi scapa, dar este clar ca cine vrea masina aia nu o gaseste sub 150-160 de euro.
      Acum , ca a fost re-turnata, este o mica hoteala a producatorului care poate avea multe explicatii:cursul euro, preturile materialelor utilizate, productie mica/mare nevinduta, stocuri , etc.Zic hoteala din cauza ca desi macheta s-a scumpit cu cel putin 25%, nu au folosit matrite noi,upgradate sau finisare de exceptie.Este aceeasi macheta de acum 7 ani -numai ca daca atunci mi se parea deosebita, deoarece o comparam cu altceva- acum mi se pare ca nu au facut nimic pentru banii in plus.
      Una peste alta, este o masina deosebita si o macheta deosebita, pe care nici un colectionar ( sau adunator ) nu ar trebui sa o rateze. Dar pe de alta parte , este chestie de gust, de bani, de ce poti cumpara cu aceiasi bani.
      Scuze daca este off-topic.Daca da, poate fi mutata la ,, preturile machetelor''.
« Ultima Modificare: 12/22/12*, 19 de saizecisiopt »
DREPTATE SI FRATIE,
SPAGA SI HOTIE! 
 
VODAFONE  :0723047184 & ORANGE:0728980349