Autor Subiect: Nash Metropolitan Taxi Cab [1959][Highway 61]  (Citit de 2196 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat


Produs intre 1953 si 1962, Metropolitan s-a vandut initial doar in Statele Unite si in Canada, fiind unul din cele mai mici automobile produse la vremea respectiva pe continentul Nord American.

Vanduta initial sub marca Nash, Metropolitan a purtat si emblema Hudson sau Americand Motors, devenind marca de sine statatoare in momentul in care a fost achizitionat de Rambler. In Marea Britanie s-a vandut ca Austin. Cu o lungime de numai 3,79 metri, Metropolitan a preluat o parte din lookul modelului Ambassador si a fost dotat cu motoare de Austin de 1,2 si 1,5 litri. Design-ul i-a apartinut lui William J.Flajole.

Promovat sub egida "America's entirely new kind of car" sau "Luxury in Miniature", Metropolitan s-a dovedit o masina inaintea vremii sale, fiind luata peste picior de majoritatea expertilor in acea vreme, desi utilitatea i-a fost in mare parte recunoscuta. Vanzarile au fost bune pana in 1959 (aprixmativ 12.000 modele pe an) pentru ca in 1961 si 1962 sa scada la doar 969, respectiv 420 de automobile (cifre valabile doar in SUA si Canada). In Marea Britanie s-au comercializat 9.387 de modele.

----------------------------------------------------

Macheta reprezinta cea de-a patra generatie Metropolitan (1959-1961).

Exterior:

Cei de la Highway 61 au ales sa reproduca atat modelul de serie in cele doua versiuni de caroserie (cabrio si coupe), cat si o versiune de politie si una de taxi. Din pacate nu am gasit date cu privire la ultimele doua, insa tind sa cred ca au existat asemenea experimente la momentul respectiv,desi e greu de crezut ca un taxi de asemenea dimensiuni ar fi fost foarte util si cautat.

Macheta este pe cat de haioasa pe atat de bine lucrata, exteriorul fiind reusit ca proportii si vopsit foarte bine. Ce mi-a atras atentia inca din start si o consider o premiera este realizarea separata a panoului frontal, asemeni modelului real. Se pot vedea imbinarile in zona blocurilor optice din fata.













Cromul este foarte bun, blocurile optice la fel, insa stopurile au nituri de fixare, nu foarte deranjate ce-i drept. Ornamentele cromate laterale nu arata extraordinar, dar treaba asta e oricum specifica producatorului. "Livery-ul" specific taxiurilor este bine aplicat si foarte rezistent, fiind reprezentate in detaliu chair si tarifele practicate.











Desi nu este perforata, grila fata este reliefata fiind realizata prin suprapunerea a 2 "folii" metalice separate. Asa cum ne-au obisnuit cei de la Highway 61, antena este retractabila.





Interior:

Interiorul este bine reprodus si are suficiente detalii pentru o masina atat de simpla.

Desi butoanele sunt doar vopsite si nu aplicate separat, bordul pare a fi complet, avand reprezentata si statia specifica taxiurilor din perioada respectiva. Pedalele puteau primi mai multa atentie, dar ma declar multumit si cu realizarea de fata. Torpedoul se deschide, iar parasolarele sunt mobile, acestea fiind alte elemente specifice celor de la Highway 61.







Tapiteria scaunelor este interesanta, fiind facuta dintr-un material cauciucat. Atat scaunele din fata cat si bancheta din spate sunt rabatabile, facilitand accesul in portbagaj. Fetele interioare ale portierelor arata foarte bine.





Motor:

Motorul de 1500 cmc nu este cu nimic mai prejos fata de alte realizari similare, diferenta fata de alte machete ale producatorului fiind absenta balamalelor realiste. Arborele cardanic functional pune in miscare elicea din spatele radiatorului.





Portbagaj:

In portbagaj gasim o podea mochetata si cateva scule utile oricarui sofer. Balamalele capacului sunt un pic cam mari.



Anvelope/Jante:

Jantele sunt simple, avand capace cromate, printate cu logo-ul Metropolitan". Anvelopele nu sunt imprimate, dar au dunga alba specifica perioadei.



Sasiu:

Asa cum ne-au obisnuit si in cazul altor machete, cei de la Highway 61 ne prezinta un nou sasiu detaliat, de aceasta data din plastic, insa vopsit foarte inspirat in culoarea caroseriei. Se pot observa elemente ale puntilor fata/spate, transmisia functionala, motorul si traseul de evacuare.



Concluzie:

O macheta nu foarte cautata la noi, masina fiind relativ necunoscuta. Luata la megareducere de pe Okazii, o consider o macheta mai degraba haioasa, fiind un taxi. Probabil ca o voi schimba cu versiunea normala daca o voi mai gasi vreodata.
« Ultima Modificare: 02/17/11*, 13 de Ciprian »

Offline justady2002

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 4.272
  • Gen: Bărbat
Draguta! Dar ... un taxi ... cu 2 usi ?
Probabil se putea in vremea respectiva!
Mie imi place ...  ;)

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Draguta! Dar ... un taxi ... cu 2 usi ?
Probabil se putea in vremea respectiva!
Mie imi place ...  ;)

pai asta spun, e un pic hilar, Highway 61 au un simt al umorului foarte dezvoltat. probabil ca era util sa te strecori prin zonele aglomerate ale New York-ului, insa nu prea aveai loc de bagaje. De aia masina asta nici nu a avut foarte mult succes, fiind produsa intr-o perioada in care americanul cumpara masini mari care consumau in nesimtire. acum ar fi foarte utila si draguta. un fel de Tico al Romaniei.

are farmecul ei si macheta asta...

model collector

  • Vizitator
Mie imi place macheta, tocmai pentru ca este un taxi. Pe roata de rezerva ce are, este defect la vopsea? Si niturile la stopuri cam mari...

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
roata de rezerva este cauciucata, ca sa zic asa, pentru a imita husa care o acopera. in punctul respectiv sarise "smaltul" un pic. pozele sunt facute in ziua achizitiei (au trecut luni de atunci), intre timp am schimbat macheta, dar nu si pozele 8)

Offline Andrei G.

  • Junior Member
  • **
  • Mesaje postate: 827
Mie imi place ideea de taxi in 2 usi,mi se pare foarte originala,mai ales in filmele vechi aveau un farmec aparte aceste taxiuri,cat despre masina si macheta nu sunt pe gustul meu,dar la cat costa acum acest model,e o afacere ;)

Offline Dark Side

  • BadBoy 'Vettes !
  • Senior Member
  • ****
  • Mesaje postate: 4.995
  • Gen: Bărbat
  • Corvette Racing: Winners of Le Mans 2011 @ GTE-PRO
Super... as da o tura cu el prin NY...
Realizarea este foarte interesanta... mie insa imi place mai mult varianta de politie... ni-no ni-no... ! 8)
Click the banner to see my site