Autor Subiect: Peugeot 404 [1961][Norev]  (Citit de 4239 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Peugeot 404 [1961][Norev]
« : 02/26/09*, 01 »
404 este un exemplu de masina remarcabila, cel mai bine vandut Peugeot din toate timpurile. Aparut in 1960 si desenat de Pininfarina, a reprezentat o interpretare in linii simple si clasice a unui automobil modern. Dotat cu motoare Otto de 1,5, 1,6 si 1,8 litri, dar si cu variante Diesel de 1,8 si 1,9 litri, a fost primul automobil francez de serie pe care s-a implementat injectia indirecta de benzina (pe motorul de 1,6 litri, din 1961).

Masina s-a adaptat de-a lungul vremii cerintelor pietei, fiind echipata ulterior in diverse versiuni cu cutie automata sau aer conditionat. Fabricata pana in 1975 in Franta, a continuat sa fie produsa in afara Europei pana in 1988 (printre altele, si in Nigeria). Peugeot 404 este azi un veritabil automobil de epoca ce si-a demonstrat peste timp caracterul modern si rafinat, dar si robustetea şi fiabilitatea. In diverse variante de caroserie (berlina, break, coupe, cabriolet sau pickup), acest autoturism s-a produs in peste 1.800.000 de exemplare numai in tara de origine si in peste 2.800.000 de bucati in toata lumea.

Macheta reproduce o varianta sedan, probabil din 1961. Ca si la alte modele Norev de epoca in 4 usi, numai 2 dintre acestea se pot deschide. Linia caroseriei redata foarte bine si corect redusa la scara este principalul atu al modelului. Sunt alte cateva detalii exterioare care o recomanda: grila radiatorului perforata, finisarea farurilor si a stopurilor (cu nituri de fixare a geamurilor destul de discrete), ramele cromate ale acestora, geamurile complete la usile din fata. Realizarea jantelor, numerele de inmatriculare vopsite, cromul relativ decent al barelor de protectie sau al stergătoarelor de parbriz sunt alte cateva amanunte care dau valoare si realism machetei.

Singurul punct slab la exterior (in afara de usi) pare a fi grila radiatorului. Desi perforata, plasticul cromat din care e alcatuită nu e de cea mai buna calitate, iar grilajul in sine nu pare a fi redat cu toata acuratetea.  Interiorul este de asemenea foarte ingrijit construit. Fara mocheta pe podea, beneficiaza totusi de un material bun pentru scaune si fete interioare de usi, toate acestea fiind vopsite in doua culori. Bordul e la un nivel aproape decent, desi se pot vedea mici greseli la vopsirea partilor argintii sau pozitionarea stramba a abtibidului cu ceasuri de bord. Este de remarcat aici si slaba detaliere a pedalelor.

Compartimentul motorului este cea mai slaba parte a machetei. Mai toate componentele sunt din plastic negru iar detaliile se pierd la baza intr-o placa de plastic ce nu are legatura cu sasiul. Nu se poate vorbi de cablaje sau alte detalii fine in aceasta zona. Portbagajul este la fel de simplu, iar roata de rezerva doar figurată sumar printr-un cilindru turnat in corpul podelei (poate au vrut sa sugereze ca e acoperita de o husa sau pur si simplu au ignorat aspectul). Sasiul este si el realizat in acelasi ton, cu mai toate detaliile turnate intr-o singura placa neagra, exceptand cateva piese de transmisie (cardan, diferential si axe planetare). Desigur, nu lipseste traseul evacuarii, spatele jantelor este bine mascat de tamburi de frana iar teava finala de esapament este gaurita.



































« Ultima Modificare: 02/26/13*, 00 de Dilo »

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #1 : 02/26/09*, 07 »
Sustin in continuare ca Norev fac machete foarte bune pentru pretul oferit. Singurul defect la unele sunt anvelopele prea inalte.

Revenind la Peugeot: Nu inteleg ce era mare filosofie sa deschida si usile din spate. Chiar era un concurent de succes pe piata medie poate chiar spre premium. Motorul e chiar urat, imi aduce aminte de cel de pe Opel Manta. Aceeasi problema, aceeasi placa enervanta, totul negru. Solutia e putina vopsea pe ici pe colo, conforma cu 'schema' modelului real.

Offline Stefan

  • IERTAND, TE IERTI PE TINE
  • Super-Hero Member
  • ******
  • Mesaje postate: 13.950
  • Gen: Bărbat
  • Sa nu dispretuiesti ce nu intelegi.
    • Miniauto
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #2 : 02/26/09*, 09 »
In anii 60' in Algeria - fosta colonie franceza - 404 era un succes atat de mare incat practic ajunsese un substantiv comun : se zicea de exemplu "te loveste 404" in loc de "te loveste  masina" ! :o 8) ;D

stiu asta de la un om care a vandut Peugeot toata viata, Mr. Pierre Poidevin, fondator EURIAL Romania 8)

Ne-am  adunat  aici  ca  sa fim  mai  multi:  Forum  Miniauto
Cumpar cu prioritate: VW T1, Matiz, , dricuri, super- si hypercars

Offline Frostbite

  • Rookie / Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 56
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #3 : 02/26/09*, 09 »
Imi place mult sigla veche. Mi se pare mai reusita decat cea de pe modelele actuale.

Offline AdyAero

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 3.265
  • Gen: Bărbat
  • 1:72
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #4 : 02/26/09*, 11 »
In unele poze ma simteam ca la un salon auto, atat de bien sunt realizate :)
Intrebare: ce cauta sigla BMW in portbagaj? Sau nu vad eu bine?

Offline promo

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 1.620
  • Gen: Bărbat
    • www.macheteauto.com
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #5 : 02/26/09*, 12 »
In unele poze ma simteam ca la un salon auto, atat de bien sunt realizate :)
Intrebare: ce cauta sigla BMW in portbagaj? Sau nu vad eu bine?

da, exact...ce e cu bmw acolo ?
Colectie personala : www.mbogdan.ro
Website:  www.macheteauto.com

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #6 : 02/26/09*, 12 »
Mulţumesc pentru aprecierile legate de poze.

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.485
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #7 : 02/26/09*, 14 »
In ansamblu macheta e ok, ramane durerea mea si a multora cu usile spate care nu se deschid :( Chiar or reduce costurile asa mult? Macar de ar face numai coupe-uri sa nu se observe :)

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #8 : 02/26/09*, 14 »
E şi problema mea asta cu uşile. Până la urmă, e detaliul care face diferenţa între un AutoArt (să zicem) şi Norev. Oricum, pe viitor n-o să mai achiziţionez machete de genul ăsta decât în cazuri excepţionale. Peugeotul era însă prea frumos să nu-l iau  ;)

Offline cosmic

  • Useri cu buton Modifica
  • **
  • Mesaje postate: 1.485
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #9 : 02/26/09*, 14 »
Nu te contrazic insa ca si mine cred ca te confrunti cu aceeasi dlimea : macheta mai slaba calitativ, multe minusuri dar un singur producator o face iar tie modelul real iti place foarte mult. Ce faci? Esti dezamagit de minusuri si treci pe langa?, sau o iei de dragul modelului real? Eu unul mereu o iau pentru modelul real :)

Offline Alex230

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 2.165
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #10 : 02/26/09*, 17 »
Nu exceleaza macheta ,dar imi place foarte mult cum e aplicata vopseaua. Si se potriveste de minune cu interiorul rosu/crem/negru.

Offline promo

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 1.620
  • Gen: Bărbat
    • www.macheteauto.com
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #11 : 02/26/09*, 23 »
Mulþumesc pentru aprecierile legate de poze.
Colectie personala : www.mbogdan.ro
Website:  www.macheteauto.com

Bizi

  • Vizitator
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #12 : 02/27/09*, 07 »
pe undeva aduce aminte de Trabant

Offline Ciprian

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5.188
  • Gen: Bărbat
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #13 : 02/27/09*, 11 »
pe undeva aduce aminte de Trabant

cred ca forma farurilor/stopurilor e de vina

Offline Ionuț

  • FINANȚATORI 2022-2024
  • *****
  • Mesaje postate: 4.033
Rãspuns: Peugeot 404 [1961][Norev]
« Răspuns #14 : 02/27/09*, 11 »
Pe undeva, cred că ai dreptate. Cea de-a doua versiune a lui Trabant (P601), apărută în 1963, pare inspirată de caroseria acestui Peugeot.