404 este un exemplu de masina remarcabila, cel mai bine vandut Peugeot din toate timpurile. Aparut in 1960 si desenat de Pininfarina, a reprezentat o interpretare in linii simple si clasice a unui automobil modern. Dotat cu motoare Otto de 1,5, 1,6 si 1,8 litri, dar si cu variante Diesel de 1,8 si 1,9 litri, a fost primul automobil francez de serie pe care s-a implementat injectia indirecta de benzina (pe motorul de 1,6 litri, din 1961).
Masina s-a adaptat de-a lungul vremii cerintelor pietei, fiind echipata ulterior in diverse versiuni cu cutie automata sau aer conditionat. Fabricata pana in 1975 in Franta, a continuat sa fie produsa in afara Europei pana in 1988 (printre altele, si in Nigeria). Peugeot 404 este azi un veritabil automobil de epoca ce si-a demonstrat peste timp caracterul modern si rafinat, dar si robustetea şi fiabilitatea. In diverse variante de caroserie (berlina, break, coupe, cabriolet sau pickup), acest autoturism s-a produs in peste 1.800.000 de exemplare numai in tara de origine si in peste 2.800.000 de bucati in toata lumea.
Macheta reproduce o varianta sedan, probabil din 1961. Ca si la alte modele Norev de epoca in 4 usi, numai 2 dintre acestea se pot deschide. Linia caroseriei redata foarte bine si corect redusa la scara este principalul atu al modelului. Sunt alte cateva detalii exterioare care o recomanda: grila radiatorului perforata, finisarea farurilor si a stopurilor (cu nituri de fixare a geamurilor destul de discrete), ramele cromate ale acestora, geamurile complete la usile din fata. Realizarea jantelor, numerele de inmatriculare vopsite, cromul relativ decent al barelor de protectie sau al stergătoarelor de parbriz sunt alte cateva amanunte care dau valoare si realism machetei.
Singurul punct slab la exterior (in afara de usi) pare a fi grila radiatorului. Desi perforata, plasticul cromat din care e alcatuită nu e de cea mai buna calitate, iar grilajul in sine nu pare a fi redat cu toata acuratetea. Interiorul este de asemenea foarte ingrijit construit. Fara mocheta pe podea, beneficiaza totusi de un material bun pentru scaune si fete interioare de usi, toate acestea fiind vopsite in doua culori. Bordul e la un nivel aproape decent, desi se pot vedea mici greseli la vopsirea partilor argintii sau pozitionarea stramba a abtibidului cu ceasuri de bord. Este de remarcat aici si slaba detaliere a pedalelor.
Compartimentul motorului este cea mai slaba parte a machetei. Mai toate componentele sunt din plastic negru iar detaliile se pierd la baza intr-o placa de plastic ce nu are legatura cu sasiul. Nu se poate vorbi de cablaje sau alte detalii fine in aceasta zona. Portbagajul este la fel de simplu, iar roata de rezerva doar figurată sumar printr-un cilindru turnat in corpul podelei (poate au vrut sa sugereze ca e acoperita de o husa sau pur si simplu au ignorat aspectul). Sasiul este si el realizat in acelasi ton, cu mai toate detaliile turnate intr-o singura placa neagra, exceptand cateva piese de transmisie (cardan, diferential si axe planetare). Desigur, nu lipseste traseul evacuarii, spatele jantelor este bine mascat de tamburi de frana iar teava finala de esapament este gaurita.

















